welke Filippijnse verenigingen zijn zoal er in Nederland ?

Gestart door PHwaarde, zondag 1 december 2013, 09:15:58

Vorige topic - Volgende topic

PHwaarde

Citaat van: Baron op zaterdag  4 januari 2014, 01:10:28
:hoedjeaf:

Lutzviminda organiseert bij mijn weten momenteel nog 1 x per jaat een evenement, in kerkrade. Een feestavond.
Vroeger veel meer evenenten per jaar. Kwam er veel (10-15 jaar geleden). Best leuke tijd.
Ook een tijd lang met een kliek vrouwen van Lutzviminda op stap geweest in Belgie, op een van mijn adressen. Oergezellig. Zat dan aan het hoofd van de tafel met links en rechts een rij van 7 Filipina´s.Totaal 14. Ik zei hen hun tas op de tafel te laten staan, niet op de grond dus. Dan had ik een smoes om niet te dansen, ik lette wel op hun tassen.
Maar tegenwoordig hebben we meer een aantal vriendinnen en vriendinnengroepjes, dus op veel kleinere schaal. We worden ook al wat ouder ondertussen!

:dance:

Kerkrade is redelijk dichtbij waar ikzelf ook woon. Weet u wellicht de datum van dat jaarlijkse evenement?

Baron

Heb jou een bericht gestuurd met tel nr van de "voorzitster" van Lutzviminda. Laat je vrouw maar bellen, mits die Filipina is. KJlikt meteen veel beter als met een van ons.
Als je het bericht niet hebt gekregen meld dat dan even.

Verder organiseren wij zelf (Baron en freule) een picknick elk jaar op de tweede zondag in juli op de Vaalserberg, vlak bij het drielandenpunt.
Gewoon vanaf 11.00 de berg oprijden, na de laatste scherpe bocht zie je enkele Filipijnse vlaggen tussen de bomen hangen. Ruime parkings (2-3) aanwezig en kom je met de bus die stopt voor de picknickwei. Daar tref je dan ook mensen van andere verenigingen, zoals de vereniging van de Filipina´s uit Genk.

Gewoon aktief hier in worden en al gauw heb je ieder weekend wel wat, ligt er volledig aan hoe ver je wilt reizen.
Dan vind je daar ook aansluiting bij Filipina´s, groepjes, die geen vereniging hebben maar veel kleinere party´s, bevriende Filipina´s die naar mekaars verjaardagen, de verjaardagen van man en kind, communiefeest, Kerst etc etc party´s gaan. En dan weer een bruiloft enz enz.

In Nederlands  Brabant dan Kapit Bisig en Talugang sa brabant. In Keulen ook een grotere vereniging. In Stolberg ook.

Zou bijna zeggen begin er niet aan want straks weet je niet meer waar je heen moet gaan. Werkelijk waar.

:atyourservice: :daag:

Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

Michaela

Citaat van: PHwaarde op zaterdag  4 januari 2014, 23:10:57
Citaat van: resscy_jalac op dinsdag  3 december 2013, 21:04:40
Ik ben een filipijnse vrouw, en woon ongeveer bijna 13 jaar in Noord Brabant. Ik ken 4 á 5 filipijnse vrouwen hier in de buurt. 1 ker per maand doen wij binggo, locatie om de beurt, en zonder mannen. Eerst gezamenlijk eten daarna binggo spelen. 10 cent per keer. Puur voor fun en om heimwee te bestrijden. Het is toch wel leuk om af en toe je moedertaal te mogen spreken en zomaar kletsen met je landgenoten zonder op te letten naar je uitspraak en grammatica. In elke geval tot nu toe gaat het goed. Niet gemerkt of gehoord dat ze over andere mensen roddelen. Wij lijken eerder op kinderen tijdens het spelen. Het kan natuurlijk veranderen, vrouwen zijn eenmaal onvoorspelbaar. Als het zover is, dan neem ik even afstand totdat het afgekoeld is.
Jammer, Limburg is ver, anders is zij hier van harte welkom.

Mijn Filipijnse echtgenote (28 jaar) is momenteel nog niet in Nederland (we zitten middenin het proces van afwachten op de TeV goedkeuring). Noord Brabant is niet zo heel ver van Limburg. Dus wie weet, mocht mijn vrouw eenmaal in Nederland behoefte hebben om haar heimwee te bestrijden door Visayan met lotgenoten te bespreken...

Van mijn weten zijn er 3 dames in ons groep die Visaya spreek, ik hoor ze met elkaar af en toe met elkaar praten.
Verder, iets om rekening mee te houden, girls only, no men allowed  :neeneenee:  Jij moet haar natuurlijk hier brengen  :happy:  
Dus...kan jij het halen en brengen opbrengen? Of kan jij elders hier jezelf vemaken? misschien een kennis of familie bezoeken tegelijkertijd, dan is  het ideal.
Ons samenkomen is niet spectaculair te noemen, maar ach ja, zoals ik gezegd heb, gewoon andere filippijnse vrouwen zien, fil. gerechten gezamenlijk eten, babbelen in ons eigen taal. 't is toch goedkoper dan retour ticket, vind jij niet?
Weet jij ongeveer wanneer zij in Nederland komt? Ik wens jullie succes.