non-quota immigrant visa under Section 13

Gestart door opinie, dinsdag 19 mei 2009, 09:30:19

Vorige topic - Volgende topic

Kano

Het grote voordeel van een SRRVisa is, dat je niet gehuwd hoeft te zijn om een permanente verblijfsvergunning te krijgen. Daarnaast zijn het de lagere kosten en minder rompslomp.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

boomerang

Citaat van: xav op donderdag 30 december 2010, 14:45:41
wat is nu eigenlijk het voordeel aan dit soort visa...? enkel dat je het land niet uit moet na 16 maanden...? want als je 20.000$ ergens moet vast zetten... dan zet ik liever in belgië of zo vast, brengt het zeker meer op...

Met de deposit bespaar je in ieder geval de terugkerende kosten visum verlengingstermijnen en zal je een rekensommetje kosten/baten moeten maken.

Bovendien is dit voor 50+ geen $20.000 doch $10.000 . Tegen de huidige koers is dit â,¬7.600 en stel dat je een rente van 5%= â,¬380 zou kunnen krijgen.

6x in een jaar verlengen kost je plm. 24000 peso = â,¬415

Wat is dan voordeliger ?
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

Kano

Hehe Boomerang, je bent wel erg optimistisch over de Filipijnse rente. Je kunt voor de SRRVisa alleen terecht bij enkele geselecteerde banken http://www.pra.gov.ph/main/banks?page=1&pcat=bank en de hoogste rente van enkele van die banken is zo'n beetje 2,25%, zie pdf document  http://www.pra.gov.ph/cms_index_page/bank_file/5/November_2010.pdf



Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

boomerang

Citaat van: Kano op donderdag 30 december 2010, 16:13:49
Hehe Boomerang, je bent wel erg optimistisch over de Filipijnse rente. Je kunt voor de SRRVisa alleen terecht bij enkele geselecteerde banken http://www.pra.gov.ph/main/banks?page=1&pcat=bank en de hoogste rente van enkele van die banken is zo'n beetje 2,25%, zie pdf document  http://www.pra.gov.ph/cms_index_page/bank_file/5/November_2010.pdf





Ik stelde in dezen een hoge spaarrente voor lange termijn bij een bank in het thuisland. Naarmate deze rente lager uit valt zal het des te aantrekkelijker worden om een SRRV te bemachtigen.

Voor zover mij bekend krijg je geen rente op een SRRVisa time deposit doch je bespaart een hoop ellende en kosten.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

Kano

Ah ok, dat had ik even niet door. Maar op je SRRV deposito krijg je wel degelijk rente (zie het pdf document).
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

stip66

Ook hier van't zelfde  :lachen:

[yt=640,505]AAml-VgOF1I?fs=1&hl=nl_NL[/yt]

Budgie

@ Stip Wat heeft dit nu met Visa under section 13 te maken
Getting older beats the alternative -dying young

stip66

@ Boldy.

Omdat ze van visum naar ( spaar) rente zijn overgegaan, tiens....
:offtopic:

xav

Citaat van: boomerang op donderdag 30 december 2010, 15:12:54
Citaat van: xav op donderdag 30 december 2010, 14:45:41
wat is nu eigenlijk het voordeel aan dit soort visa...? enkel dat je het land niet uit moet na 16 maanden...? want als je 20.000$ ergens moet vast zetten... dan zet ik liever in belgië of zo vast, brengt het zeker meer op...

Met de deposit bespaar je in ieder geval de terugkerende kosten visum verlengingstermijnen en zal je een rekensommetje kosten/baten moeten maken.

Bovendien is dit voor 50+ geen $20.000 doch $10.000 . Tegen de huidige koers is dit â,¬7.600 en stel dat je een rente van 5%= â,¬380 zou kunnen krijgen.

6x in een jaar verlengen kost je plm. 24000 peso = â,¬415

Wat is dan voordeliger ?

voor 5% zou ik het dan ook niet laten... maar er zijn toch wel manieren om je geld wat meer te laten opbrengen... en volgens de post van Kano zou het wel degelijk 20.000$ zijn voor mij...

bananacreek

"As noted above, tourist visas can be extended every two months up to a maximum of 16 months, further extension to 2 years being granted by the Chief of the Immigration Regulation Division. Stays for even longer periods (before the requirement to leave the country, even if only for 1 night) require the approval of The Commissioner.

It would be reasonable to think that Commissioner's approval might be granted only rarely. Apparently, this is not the case. My local BIR told me that it was a fairly routine matter to get an extension from The Commissioner. All I needed was some copies of relevant pages of my passport and a letter simply requesting that I would like to remain here with my wife (cannot get a 13a because asawa was married in Philippines before). The office then faxed that to Manila together with their own assurance that I had not been doing anything naughty. In 2 weeks I received the approval to stay in country for a total of 3 years from my last exit. No trip to Manila for an interview was required."


http://retirephilippines.wetpaint.com/thread/3105995/Extension+of+Tourist+Visa

Tourist Visa:
As an American and most other countries, all you need is a passport and a return plane ticket. Once you arrive, you will receive a 21 day Visa stamped into your passport. If you intend to stay longer, all you need to do is go to the nearest Bureau of Immigration and file for an extension for 59 days. If you plan to stay longer, before your extension expires, all you need to do is return to Immigration and file again for another 59-day extension. You can continue to extend your visa for 16 months. This can be extended to 24 months, but you need to visit the Immigration office approximately one month before your 16th month expires and they can send a letter to Manila to get you approval for the increased extension.

At this point, if you want to continue your stay you must leave the country and return. At that point, your passport will show an exit stamp and a new entry stamp and you can stay again 16 or 24 months. Cost varies for each extension but it is somewhere around 3000 pesos ($65 USD). At the six-month extension, there is a higher fee and then if you plan to leave the country and return, you need to get an exit visa.

http://americanindavao.com/blog/2010/02/traveling-to-the-philippines/