non-quota immigrant visa under Section 13

Gestart door opinie, dinsdag 19 mei 2009, 09:30:19

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

OK,PROBLEEM OPGELOST ZO TE ZIEN

Vanmiddag  ben ik bij de Immigratie Dumaguete geweest en heb met de chief gesproken betreffende de vraagstelling in dit topic

Allereerst betreffende de jaarlijkse reports

Ik spreek allleen maar over de 13a, 13e en 13g visas !!

Iedereen die een 13a, 13e, of 13g visa heeft MOET zich elk jaar melden voor the "annual report'. GEEN  UITZONDERINGEN  :neeneenee: :neeneenee:

Vervolgens betreffende het feit dat er een aantal mensen nu nog zouden rondlopen op de  :smiley-philippines: die op de achterkant van hun 13.......visa I-cards allleen een issue datum hebben staan.

De eerste I-cards die werden afgegeven waren (had ik moeten weten :jajaja:) een jaar geldig en daar stond geen valid until datum op.

Daarna is er een verzoek gekomen van de ambassades (op aandringen van de international chamber of commerce) van vele landen om de I-card geldig te maken voor een periode van 5 jaar.
De Commissioner van de BI  :smiley-philippines: heeft daarmee ingestemd en een memorandum was alsnog verstrekt, waarin onder andere stond vermeld dat de bedoelde I-cards vanaf een daarin bepaalde datum (vergeten wanneer) voor 5 jaar geldig zouden worden.

Dus in mijn geval werd mijn eerste I-card in 2006 verstrekt en zou alleen geldig zijn tot 2007, maar aan mij werd destijds verteld om de BI in Mandauwe Cebu terug te bellen betreffende de nieuwe verval datum. Dat werd in mijn geval 2006 plus 5 jaar is 2011.

Dus de mensen die hun 13xxx I-card aan Pjottr lieten zien waarop GEEN VALID UNTIL DATUM stond vermeld, hadden dan waarschijnlijk de oude I-cards, en als zij dan nu nog beweren dat die betreffende I-cards langer geldig zijn als 5 jaar na de datum van issue dan snijden deze mensen zich behoorlijk in de vingers :jajaja:

Heb ik het fout ergens, gaarne uw correctie   

De Klootzak  :atyourservice: :atyourservice:














josv

Lijkt me 'n duidelijk verhaal voor iedereen. Geen discussie mogelijk. Hier komt al 3 jaar ( 1x per jaar ) lang 'n Nederlander eten omdat ie z'n jaarlijkse "reunie" heeft met de BI. Hij woont al 16 jaar ergens hier op Mindanao..........

Tis allemaal niet zo moeilijk !!!!!
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

bananacreek

Memorandum Order No. RMA-2007-01

Validity of ACR I-Cards 
Validity of ACR I-Cards: In consideration of the requests from various foreign chambers of commerce, this Bureau has extended the validity of the ACR I-Card under the following terms and conditions: 1.) Five years, 2.) Co-terminus and 3.) One Year.
--------------------------------------------------------------------------------

Memorandum Order No. RMA-2007-01


        In consideration of the requests from various foreign chambers of commerce, this Bureau has extended the validity of the ACR I-Card under the following terms and conditions: 1.) Five years, 2.) Co-terminus and 3.) One Year.


Five (5) years for permanent residents and their dependents (with ACR and ICR holders) under the following visa categories:

a.  Native-born
b.  Section 13 and Sections 13(a)  to 13(g), PIA, as amended
c.  Republic Acts Nos. 7919 and 8274 (Alien Social Integration Act of 1995)
d.  Executive Order No. 324 (series of 1998)
e.  Note Verbale No. 903730 dated September 17, 1990 between Philippines and India

For one undergoing probationary period prior to his/her becoming a permanent resident, the validity of the ACR I-Card shall be co-terminus with the probationary period. If he/she qualifies to become a permanent resident, he/she shall apply for another ACR I-Card paying another US$50.00.


Co-Terminus with the validity of their approved visa for resident aliens who are categorized as temporary residents and whose visa were granted under the following:

a.    BI Law instruction No. 33 (series of 1988)
b.    BI Law instruction No. 13 (series of 1988)
c.    BI Law Instruction No. 48 (series of 1988)
d.    BI Memo Order No. ADD-01-038 (series of 2001)
e.    BI Memo Order No. ADD-02-015 (series of 2002)

For one undergoing probationary period prior to his /her becoming a temporary resident, the validity of the ACR I-Card shall be co-terminus with the probationary period. If he/she qualifies to become temporary resident, he/she shall apply for another ACR I-Card paying another US$50.00.


One (1) year validity or as ACTUALLY GRANTED if the validity of the visa is less than one (1) year for the following visa categories:

a.    Section 9(a) — Temporary Visitors — ACR & CRTV
b.    Section 9(d) — Treaty Traders — ACR & CRTT
c.    Section 9(f) — Students — ACR & CRTS
d.    Section 9(g) — Pre-arranged employees — ACR & CRPE
e.    All other visa categories which are required by law to register or for those who are exempted from immigration fees but opted to avail of the ACR I-Card.

        The above-mentioned 5-year, co-terminus or 1 year validity, as the case may be, of the ACR I-Card shall be reckoned from the date of issuance of the ACR I-Card as actually appearing therein.
Prescinding the foregoing, the validity of the ACR I-Cards shall be automatically extended to 5 years for permanent residents and co-terminus with the visa for temporary residents reckoned from the date of issuance.

        Provisions of the implementing guidelines of the ACR I-Card Project dated February 24, 2004 and the Memoranda and Issuances previously issued which are inconsistent herein are deemed amended or superseded otherwise they remain valid and effective.
The Implementing Guidelines of the ACR I-Card project dated February 24, 2004 shall be amended or revised accordingly.
Furnish copy of this Memo to the Chief, Alien Registration Division (ARD), Chief, Accounting Division, Chief, Cash Section, Chief Supervisor, NAIA I & II.


April 2, 2007


Roy M. Almoro
OIC Commissioner

Copy Furnished:
DOJ
UP Law Center

 

  Copyright © 2007-2008 Bureau of Immigration, Philippines. All rights reserved | ionriveraâ,,¢

bananacreek

Citaat van: pjottr op dinsdag  8 maart 2011, 11:56:56
Ik ontving heden mijn nieuwe ACR Tevens heb ik Immigratie wat vragen gesteld.
Op mijn 1e kaart stond GEEN expiratie datum.Bij immigratie zeiden ze dat dit vaak gebeurd als het een 1e kaart betreft
Op mijn 2e kaart staat wel een exp datum
Ook staat er op achter visa: permanent. Het visum is permanent zolang het duurt. Kom hier nader op terug
De kaart is 5 jaar geldig
Jaarlijkse meldingsplicht blijft van kracht
Na 10 jaar val je onder een andere registratie vlgs het buro maar je blijft je kaart elke 5 jaar vernieuwen. De meldingsplicht zou dan vlgs de heren vervallen. Nu dat zien we tegen die tijd wel weer
Bij de heren die mij zeiden een permanente kaart en /of visum te hebben werd mij op het buro gezegd dat dit nonsense is. Ik vrees dus dat die mensen in de war zijn en daardoor zich niet melden jaarlijks en ook hun kaart niet verlengen. Eigenwijs zoals ze zijn blijven ze volhouden dat ik ongelijk heb.Prima bekijk het dan maar. Consquenties zijn niet voor mij.

Met permanent zolang het duurt het volgende
Ik heb gevraagd wat er gebeurd als mijn partner overlijdt. Antw: Dan moet dat gemeld worden aan het Buro en dat wordt geregistreerd. Er gebeurd met je visum NIETS.Blijft gewoon geldig Wel word je dan onder een andere registratie code geregistreerd. Hertrouw je weer dan wordt de huidige 13A registratie weer van kracht.

Wat gebeurd er als je te maken hebt met separatie en of echtscheiding.
Bij separation dus uit elkaar gaan zonder echtscheiding kun je bij de rechter validiteit (legal separation) aanvragen. Als dit wordt gehonoreerd dan val je onder een andere registratie code maar je verblijfsvergunning vervalt NIET.
Vraag je niks aan bij de rechter dan ben je voor het systeem gewoon gehuwd.Blijft je 13 A van kracht.
Je visum raak je kwijt als je na het uit elkaar gaan een ex treft die een bezwaar tegen jouw visum indient bij het buro.
Zonder pardon wordt je visum dan gecancelled.  Dus dat is wat ik bedoel met permanent zolang het duurt.

Zie hier de hypocrisie van het systeem. Legal separation kan wel maar echtscheiden niet. Het enige verschil is dat je hier niet kunt hertrouwen als je dat dan nog zou willen.
Als iemand in eigen land bijvoorbeeld Ned een echtscheiding aanvraagd  dan kun je in de Filipijnen bij de rechter erkenning aanvragen.
De rechter zal dit alleen honoreren bij een eenzijdige aanvraag van de foreigner. Doen beide partners dat samen in het buitenland dan zal de Filipijnse rechter de scheiding niet erkennen en blijf je dus getrouwd en behoud je gewoon je 13 A tenzij je een legal separation aanvraagt natuurlijk

Zo werd mij het uitgelegd

Juist, zo is het precies