Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Boardinghouse

Gestart door wiking, dinsdag 18 juni 2013, 06:48:52

Vorige topic - Volgende topic

Ronny55

Ik praat wel van als je de locatie al hebt, Ik had zo'n 280 m/2 terbeschikking ...om het een beetje menselijk te houden voorzag ik 20 kamer ,2 keukens/gemeenschaps ruimte en 4 WC/douches. Alleen de verbouwing werdt geraamd op 1,2 tot 1,5 milj peso ....ik heb er dan 500K aantoegevoegd (raming uit ervaring altijd te laag)
Min 6, max 11m/2 per kamer 4x4 m/2 CR's, 2x 30m/2 gemeenschappelijke ruimtes....rest ,concierge woning en gangen.
Zag er allemaal mooi uit , todat ze lang alle kanten de handjes al openhielden op de winst die ik eventueel zou maken. Ga niet investeren om zakkenwassers beter te maken.....heb dan maar wijselijk afgehaakt.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

wiking

Inderdaad. Daar ben ik ook wel een beetje voorzichtig mee. Ze willen het allemaal maar al te graag maar ik weet niet of ze wel 100% besefffen dat ik de volle winst wil ontvangen. Misschien dat ze ergens nog denken dat ze de helft krijgen ofzo. Ze kunnen de winkel uitbreiden en daar zullen ze ongetwijfeld meer winst uit halen. Dat vind ik redelijk genoeg. Het blijft altijd moeilijk want het komt erop neer dat je een grote bak geld schenkt aan hun, en door wederzijds vertrouwen je het geld int.

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: wiking op dinsdag  2 juli 2013, 10:11:21
Inderdaad. Daar ben ik ook wel een beetje voorzichtig mee. Ze willen het allemaal maar al te graag maar ik weet niet of ze wel 100% besefffen dat ik de volle winst wil ontvangen. Misschien dat ze ergens nog denken dat ze de helft krijgen ofzo. Ze kunnen de winkel uitbreiden en daar zullen ze ongetwijfeld meer winst uit halen. Dat vind ik redelijk genoeg. Het blijft altijd moeilijk want het komt erop neer dat je een grote bak geld schenkt aan hun, en door wederzijds vertrouwen je het geld int.
het is heel belangrijk dat je van tevoren zeer duidelijke af spraken maakt met die klanten en dan nog komt het in veel gevallen niet goed .
ze kunnen daar rekenen als een meikever en altijd hun kant op . ik heb er al zoveel ge probeert te doen , kan er wel een boek over schrijven .
ik wens iedereen veel succes in de fils , maar zaken kun je er niet doen . in ieder geval niet om er beter van te worden dat laten de filippijntjes niet toe .
als er geen problemen zijn dan maken ze die wel en jij trekt altijd aan het kortste eind. je moet er constant aanwezig zijn anders ga je vol gas onder water. en dan moet je de smoesjes eens horen , de wildste verhalen plukken ze uit de lucht om aan de puti zijn geld te komen .

je moet eerst is ff vragen naar eigendoms-bewijs van de woning waar jij een stuk bij op wilt zetten. kan maar zo zijn dat er meerdere namen op voor komen en dan heb je direct al een probleem met evt fam die mede eigenaar is van zulks, die laten je eerst rustig bouwen en komen nadien met een verassing . haha . het is allemaal mogelijk in de filippijnen niets is onmogelijk om aan uw geld te geraken , hou daar degelijk rekening mee.
     
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

kristof19

Citaat van: wiking op maandag  1 juli 2013, 19:43:36
In davaocity vlakbij de Mcarthur highway waar de UM university of Mindanao zit. Het gehelde oppervlak zou 80m2 bedragen. De familie had het over 16 kamers dan wordt het omgerekend 5m2 per kamer. Voor mij te klein maar ik denk dat het merendeel van de  :smiley-philippines: daar totaal geen moeite mee heeft. Ik denk eerder dat 10-12 kamers beter zou zijn kwa oppervlakte. Maarjah je moet hier omschakelen naar het filipijns en wat de mensen daar normaal vinden. Als je dan 16 kamers neemt heb je wel veel meer inkomsten. Grote gok om dan als blanke te zeggen nee dat is te klein en 10-12 is beter. Lastig.

Het boardinghouse waar mijn vriendin vroeger een kamer huurde was altijd volledig volzet uitgezonderd de grootste kamer van ongeveer 8 à 10 vierkante meter. Haar kamer was ongeveer 5 vierkante meter en ze betaalde hiervoor 1200 pesos inclusief electriciteit. Elektroapparaten (tv en radio) in de kamers werden verborgen gehouden voor de eigenaar want ze waren bang om meer huur te moeten betalen i.v.m. de hogere electriciteitsrekening.
Dit was een oud en vies boardinghouse. Prop nul qua brandveiligheid.  Ik denk dat de maximumprijzen voor de workers in een provinciestad niet hoger mogen liggen dan 1500 pesos per maand. Ze hebben echt niet veel meer te besteden voor een woning.
Hoe kleiner hoe beter denk ik voor de kamers.
En ik geloof ook dat een boardinghouse in een beetje van een stad (waar er indrustrie of malls zijn) een goede investering is als u uw vriendin kunt en wil vertrouwen en wil investeren natuurlijk  :jajaja:.

gosternokke

Citaat van: Lenn op zondag 23 juni 2013, 12:53:06
Heb hier in Davao ook gekeken naar de mogelijkheid boardinghouse.Levert niks op.



Zit ik toch nog met Lenn zen bewering in me maag, gaat namelijk over dezelfde stad davao als waar wiking zijn boardinghouse heeft gepland.    :ikkeniebegrijp:

@ Lenn , enige toelichtig op je stelling, dat het niks opleverd ?

Lenn

Lenn kent de bouwprijzen, onbetrouwbaar personeel, afschrijving, reparaties van dingen die gisteren nog niet kapot waren, bouwvergunning, architect, onderaannemer, onbetrouwbare huurders, etc.
Je moer er zelf bijblijven.

http://www.sulit.com.ph/index.php/classifieds+directory/q/boarding+house+davao+city

Ik koop liever foreclosed properties.

robert van dijck

Lenn wat is een foreclosed propertie?

groet

Robert

Lenn

Bankrupt.Mensen die hun hypotheek niet meer betalen/kunnen betalen.
Koop je bij/van de bank.

Ronny55

Citaat van: Lenn op woensdag  3 juli 2013, 10:13:58
Bankrupt.Mensen die hun hypotheek niet meer betalen/kunnen betalen.
Koop je bij/van de bank.
5 jaar geleden kocht een engelsman hier zo'n huis van de bank , de "mensen" woonden er wel nog in maar dat was een kwestie van enkele weken voor ze eruit trekken ...De bank heeft zijn geld nu en de engelsman huurd nog steeds en de "mensen" wonen er nog steeds  :lachen: :lachen:

Mijn Asawa rade hem destijds aan , "geef die mensen enkele 10000 den peso dan vertrekken die wel zonder veel problemen" ...Hij lachte haar uit en hij zou ze er wel via het gerecht in de korste keren eruit hebben. Intussen, 5 jaar later, zal het hem al wel een flinke duit meer gekost hebben. om nog niet te spreken van de 10 a 15 k huur die hij maandelijks betaald  :weetikniet:

Het meest frappante , hij is nu boos op ons of beter hij praat niet meer met ons ...waarom  :weetikniet: omdat we hem een goede raad gaven en hij te stijfkop was om die te volgen mss  :weetikniet:  :lachen: :lachen:
We komen nog wel zo'n beetje op dezelfde plaatsen, dan hoor ik hem al eens afgeven over de domheid van de pinoy's.....dan heb ik wel op zijn minst wat bedenkingen   :lachen:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Luke

Citaat van: Ronny55 op vrijdag  5 juli 2013, 03:14:50
Citaat van: Lenn op woensdag  3 juli 2013, 10:13:58
Bankrupt.Mensen die hun hypotheek niet meer betalen/kunnen betalen.
Koop je bij/van de bank.
5 jaar geleden kocht een engelsman hier zo'n huis van de bank , de "mensen" woonden er wel nog in maar dat was een kwestie van enkele weken voor ze eruit trekken ...De bank heeft zijn geld nu en de engelsman huurd nog steeds en de "mensen" wonen er nog steeds  :lachen: :lachen:

Mijn Asawa rade hem destijds aan , "geef die mensen enkele 10000 den peso dan vertrekken die wel zonder veel problemen" ...Hij lachte haar uit en hij zou ze er wel via het gerecht in de korste keren eruit hebben. Intussen, 5 jaar later, zal het hem al wel een flinke duit meer gekost hebben. om nog niet te spreken van de 10 a 15 k huur die hij maandelijks betaald  :weetikniet:

Het meest frappante , hij is nu boos op ons of beter hij praat niet meer met ons ...waarom  :weetikniet: omdat we hem een goede raad gaven en hij te stijfkop was om die te volgen mss  :weetikniet:  :lachen: :lachen:
We komen nog wel zo'n beetje op dezelfde plaatsen, dan hoor ik hem al eens afgeven over de domheid van de pinoy's.....dan heb ik wel op zijn minst wat bedenkingen   :lachen:

Normaal als de PH-banken de eigendom "aanslaan" (repossession) worden de inwoners ontzet en alles dat in en rond het huis wordt eigendom van de bank.
Het speelt geen rol of de inwoners de hypothecaris is of aanverwante or een huurder.
Dus volgens mij heeft de bank in dit geval maar bemiddeld en was er nog geen sprake van repossession.