Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Boardinghouse

Gestart door wiking, dinsdag 18 juni 2013, 06:48:52

Vorige topic - Volgende topic

Amice

Het kan ook een zaak van de Home owners association en/of developer zijn.

Ik heb toevallig zo een geval hier waar de homeowners association het huis terug genomen heeft en vervolgens doorgesluist heeft ,terug naar de developer.

De bewoners zijn het huis wel uitgezet maar alles, maar dan ook alles van n beetje waarde is eruit gesloopt, er zit geen deur meer in en staat dus open  te verkommeren.

Het zullen Filipino's niet zijn om dat als een uitnodiging te zien om er dus maar drinkingspree's, gambling enz te houden, met alle overlast voor de buurt ten gevolge.

Klagen had weinig zin want dat ging 1 dag goed en dan begon het weer.

De home owners association verwijst vervolgens naar de developer aangezien die de eigenaar is , om de zaak dicht te timmeren.

Als je zo een huis foreclosed koopt kom je van de koude kermis thuis want je kunt van binnen echt alles nieuw laten maken.
Het casco is op zich  best aardig.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Lenn

De boel is vaak uitgeleeft en je moet renoveren.Laat dat maar aan mij over, maar daar is de prijs dan ook naar.
Ziet alles er weer mooi uit voor verkoop of verhuur.

Ronny55

Citaat van: Luke op vrijdag  5 juli 2013, 04:42:49
Citaat van: Ronny55 op vrijdag  5 juli 2013, 03:14:50
Citaat van: Lenn op woensdag  3 juli 2013, 10:13:58
Bankrupt.Mensen die hun hypotheek niet meer betalen/kunnen betalen.
Koop je bij/van de bank.
5 jaar geleden kocht een engelsman hier zo'n huis van de bank , de "mensen" woonden er wel nog in maar dat was een kwestie van enkele weken voor ze eruit trekken ...De bank heeft zijn geld nu en de engelsman huurd nog steeds en de "mensen" wonen er nog steeds  :lachen: :lachen:

Mijn Asawa rade hem destijds aan , "geef die mensen enkele 10000 den peso dan vertrekken die wel zonder veel problemen" ...Hij lachte haar uit en hij zou ze er wel via het gerecht in de korste keren eruit hebben. Intussen, 5 jaar later, zal het hem al wel een flinke duit meer gekost hebben. om nog niet te spreken van de 10 a 15 k huur die hij maandelijks betaald  :weetikniet:

Het meest frappante , hij is nu boos op ons of beter hij praat niet meer met ons ...waarom  :weetikniet: omdat we hem een goede raad gaven en hij te stijfkop was om die te volgen mss  :weetikniet:  :lachen: :lachen:
We komen nog wel zo'n beetje op dezelfde plaatsen, dan hoor ik hem al eens afgeven over de domheid van de pinoy's.....dan heb ik wel op zijn minst wat bedenkingen   :lachen:

Normaal als de PH-banken de eigendom "aanslaan" (repossession) worden de inwoners ontzet en alles dat in en rond het huis wordt eigendom van de bank.
Het speelt geen rol of de inwoners de hypothecaris is of aanverwante or een huurder.
Dus volgens mij heeft de bank in dit geval maar bemiddeld en was er nog geen sprake van repossession.
Zoiets dacht ik ook.....maarja, iets is er niet heel kosjer gegaan  :weetikniet:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

wiking

Is dit niet het zelfde als al die for resume houses die te koop zijn voor een lage prijs? Dat er nog een resthypotheek op staat. Krijg je dan wel de titel bij het begin of moet je eerst wachten tot alles is afbetaald?

Lenn

Dat is asume met een resthypotheek.Title krijg je pas als alles is afbetaald.

gosternokke

Kwam deze  boardinghouse in PP  toevallig tegen   http://palawanboardinghouse.blogspot.nl/      3000 pesos per maand

Ronny55

Citaat van: gosternokke op zondag 21 juli 2013, 14:16:33
Kwam deze  boardinghouse in PP  toevallig tegen   http://palawanboardinghouse.blogspot.nl/      3000 pesos per maand
Met prive keuken en cr zo te zien, is de prijs wel gunstig.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

wiking

Keuken kun/mag je het niet noemen. Enkel stromend water met afvoer. CR is daarentegen wel extra.

Amice

Voor zo'n studiotje met aanrecht en CR betaal je in manila grif het dubbele.   :thumb:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Ronny55

Citaat van: Amice op dinsdag 23 juli 2013, 00:09:26
Voor zo'n studiotje met aanrecht en CR betaal je in manila grif het dubbele.   :thumb:
Dat dacht ik ook
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.