Internet vriendin opzoeken in Cebu

Gestart door Ronaldd33, woensdag 19 juni 2013, 10:50:04

Vorige topic - Volgende topic

Budgie

Citaat van: Ronaldd33 op dinsdag 22 april 2014, 20:24:37



En ze is ook een jaar in Japan geweest zonder dat ze ook maar iemand kende daar en zonder haar ouders.

Ronaldd33: Als de ambassade dit weet krijg jij nooit een toeristvisum voor haar want ze zullen veel te bang zijn dat ze hier ook gaat bijverdienen. En doe die roze bril eens af en ga nadenken
En vraag anders eens na wat voor werk een Filipina kan krijgen in Japan of welke studie.
Ze geven het hele mooie namen en verhalen maar diegene die al wat langer meelopen weten wel beter
Getting older beats the alternative -dying young

Ronaldd33

Citaat van: Budgie op dinsdag 22 april 2014, 21:56:13
Citaat van: Ronaldd33 op dinsdag 22 april 2014, 20:24:37



En ze is ook een jaar in Japan geweest zonder dat ze ook maar iemand kende daar en zonder haar ouders.

Ronaldd33: Als de ambassade dit weet krijg jij nooit een toeristvisum voor haar want ze zullen veel te bang zijn dat ze hier ook gaat bijverdienen. En doe die roze bril eens af en ga nadenken
En vraag anders eens na wat voor werk een Filipina kan krijgen in Japan of welke studie.
Ze geven het hele mooie namen en verhalen maar diegene die al wat langer meelopen weten wel beter

Ze is via een werkvisum daar gekomen. Ze moest eerst half jaar een training doen. Onder andere Japans leren en fysieke training. Ze werkte daar bij een wasserette. Ze heeft de training gevolgd via Racdaes Japanese training center in Cebu.
Ik snap niet dat het nu inene een nadeel is dat ze in Japan heeft gewerkt. Ze heeft ook diverse certificaten en andere bewijzen dat ze daar bij een wasserette heeft gewerkt. En ze is weer terug gekomen.
Ik zou het knap vinden als ze daar heel wat anders deed en mij voor de gek hield dat ze bij een wasserette werkte.

Adik

3 maanden. Misschien een goede gelegenheid om een cursus Nederlands te doen, ter voorbereiding op haar examentje in Phils voordat ze een echte verblijfsvergunning gaat aanvragen?

Of het verstandig is dit aan te geven i.v.m. Vestigingsgevaar kan ik niet beoordelen. Maar wellicht is het wel geloofwaardiger dan 3 maanden vakantie 'terwijl die iemand bij wijze van spreken geen nagel heeft om de kont mee te krabben'.

Budgie

@ Ronaldd33 Ik zei toch zet die roze bril eens af en ga nadenken Half jaar cursus en eten en huisvesting En ticket en huisvesting daar om een jaar te werken in een wasserette in Japan Denk dat je er dan ook niets verdien
Voorts is ze oosterse en die dames (zelfs diegene die hier geboren zijn) hebben grote duimen en kunnen je van alles willen laten geloven.
Je zal er rekening mee moeten houden en tegen kunnen dat ze je lang niet alles vertellen en vaak om de pot heendraaien Ze zijn gewoon niet zo als Nederlandse vrouwen recht door zee

En denk je dat een vrouw ooit zal zeggen tegen haar nieuwe vriend Ik ben in het verleden hoer geweest Wou je wijzer zien.
Getting older beats the alternative -dying young

Ronaldd33

Ik kan er vanuit gaan dat alle berichten na 23 april verloren zijn gegaan? Ik had afgelopen vrijdag nog een lang bericht gestuurd toen de site weer heel even in de lucht was. Maar daar heb ik nou wel spijt van.

Dan maar even een nieuw onderwerp. Als ik zodirect het formulier per post verstuur, wat is dan de beste manier? Normaal, aangetekend, express? Ik heb wel eens een pakketje verstuurd naar haar in de Filipijnen en dat duurde bijna 4 weken. Terwijl naar Japan een kleine week was. Ik heb als "test" een kaartje naar haar gestuurd vorige week. Dat is op haar nieuwe adres. Ik wil dan zien of deze (normaal) aankomt en zo ja, hoe lang.

Budgie

Alles wat je verstuur naar de Filippijnen per post duurt 3 tot 4 weken en de oorzaak licht daar Als je haast heb kan je het beter met UPS versturen
En wat je vriendin kan doen is naar het kantoortje gaan of diegene die het moet brengen en geregeld vragen of het er al is En dan zo langs haar neus zeggen dat ze wat geeft als het er snel is.

En veel papieren naar de ambasade kan je vragen of jij ze niet naar ze mag faxen.
Getting older beats the alternative -dying young

Blauwvinger

Belangrijke papieren, aangetekend versturen, binnen 4 a 5 werkdagen op plek van bestemming.
Gewone post zoals kaarten enz. 3 a 4 weken.

Maar nu komt het. Je zegt nieuwe adres?
De postbode daar werkt zo: gaat in de begin van de straat vragen waar (naam van je gf, of vrouw) woont.
Veel mensen weten waarschijnlijk nog niet dat je gf of vrouw in de straat is komen wonen of weten de naam nog niet.
Kans is groot dat je brief die naar de :smiley-philippines: is gestuurd over 2 of 3 maanden in weer bij jouw in de brievenbus valt :lachen:

Dit voorval heb ik al eens mee gemaakt :jajaja:
Zelfs de stempel van de city stond erop, dus is daar wel geweest.

Het is terecht it`s more fun in the  :smiley-philippines:
:happy: :biggrinn:

Ronaldd33

Schiet nu op. Volgende week heeft ze een afspraak met de ambassade. Nu heb ik wel nog een vraag over de verzekering. Ik kon via mijn werk een verzekering bij oom afsluiten. Ze vertrekt 15 juli vanaf cebu en komt 16 juli aan in nederland. Ze vertrekt 12 oktober vanuit nederland weer naar cebu en komt dan 13 oktober aan in cebu. Wanneer moet de verzekering ingaan. Per 16 juli tot en met 12 oktober toch? Want dan zit ze in nederland. Mijn vriendin beweert dat het overeen moet komen met de vluchtreservering. Dus van 15 juli tot en met 13 oktober.

Nu heb ik overigens de verzekering afgesloten tot en met 13 oktober omdat ik toen dacht dat ze pas 13 oktober nederland zou verlaten. Ze is dus 89 dagen in nederland.


yepyep

Verzekering in laten gaan vanaf dag vertrek.

Soushkin

Citaat van: blauwvinger50 op woensdag 30 april 2014, 20:32:47
Belangrijke papieren, aangetekend versturen, binnen 4 a 5 werkdagen op plek van bestemming.
Gewone post zoals kaarten enz. 3 a 4 weken.

Maar nu komt het. Je zegt nieuwe adres?
De postbode daar werkt zo: gaat in de begin van de straat vragen waar (naam van je gf, of vrouw) woont.
Veel mensen weten waarschijnlijk nog niet dat je gf of vrouw in de straat is komen wonen of weten de naam nog niet.
Kans is groot dat je brief die naar de :smiley-philippines: is gestuurd over 2 of 3 maanden in weer bij jouw in de brievenbus valt :lachen:

Dit voorval heb ik al eens mee gemaakt :jajaja:
Zelfs de stempel van de city stond erop, dus is daar wel geweest.

Het is terecht it`s more fun in the  :smiley-philippines:
:happy: :biggrinn:


Gebeurt inderdaad wel vaker hier. Van alle keren dat er post vanuit Nederland naar ons in Cainta is gestuurd is slechts tweemaal iets daadwerkelijk aangekomen. 1 kaartje heeft er een jaar over gedaan om weer terug bij de afzender te zijn. Sommige post was spoorloos verdwenen. Ze zullen wel gedacht hebben dat er iets waardevols in zat denk ik dan maar.

Sinds we in Santa Rosa wonen gebruiken we het adres van DLSU STC als ons postadres voor alles wat vanuit Nederland naar ons gestuurd wordt. Gelukkig weten de postbodes La Salle wel te vinden en sindsdien ontvangen we alles wat naar ons gestuurd wordt.
Palimos po, gutom ako. Pisulang pang Mac Do, pang Jollibee.

Maraming salamat, po.

:happy2: