Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Internet vriendin opzoeken in Cebu

Gestart door Ronaldd33, woensdag 19 juni 2013, 10:50:04

Vorige topic - Volgende topic

Ronald-D

Tja, het is maar wat je zélf het liefste hebt.

Ikzelf heb toen in één pension gezeten....tussendoor, tijdens bijvoorbeel meerdaagse trips naar andere eilandjes, zoals Bohol, hebben we natuurlijk daar een hotel genomen. Maar bij terugkomst op Cebu ging ik weer terug naar het pension....gaf mij ook weer een gevoel van terugkomen op een vertrouwd stekkie.

Zelf vond ik het dus totaal niet erg om in een vast pension te verblijven. Was ook niet zo heel ver van mijn vriendin en haar familie vandaan.....ongeveer 10 minuten rijden met de minicab.

Als bezichtigingen dus wat verder weg gelegen waren, namen we gewoon dáár een hotelletje.

her

ik zei het verkeerd.Ik betaalde 600 peso met de transferbusje en 1000 met de taxi
Heen en terug reis

Ronaldd33

Ik heb al een tijdje niets van me laten horen. Maar ik ben er nog steeds mee bezig.

Het wordt trouwens maart. Februari komt niet goed uit in verband met mijn werk.

Ik heb nog op internet gezocht naar een goede plek om als beginner te zitten in Cebu. En toen las ik veel over Ayala. Dit spreekt mij dan ook erg aan. Nu zag ik ook een lijst met hotels in de buurt. Maar ik vind het nog lastig kiezen welk hotel nu echt geschikt is. De prijzen lopen erg uiteen. Ik heb niet veel zin om 100 euro per nacht te betalen, maar ik wil wel een beetje kwaliteit.

Ik weet niet welk hotel een goede aanrader is? Of heeft iemand goede ervaringen met een bepaald hotel in die omgeving? Ik heb op deze site wat hotels gevonden. http://www.beyondcebu.com/travel-blogs/hotels-near-ayala-cebu-the-best-area-to-stay-in-cebu?Itemid=18.

Cebu Marriott Hotel: 8,5 op Agoda
Waterfront Cebu city Hotel: 8,1.
Parklane hotel: 8,2.
Quest hotel cebu: 8,5.
Diamond suites and residences: 7,8.
Regal Business Park Hotel: Geen cijfer?
WellCome hotel: 8,2
Tune Hotel Cebu: 8.0
Islands Stay Hotel: 7,1.
Golden Prince hotel:7,9.
Pensionne la Florentina: Geen cijfer?
Myra´s Pensionne: 7,2.
Elizabeth Hotel: 8,0.
St Moritz Hotel: 7,7.
Richmond Plaza hotel: 6,8.
West Gorodo Hotel: 6,7.
Golden Peak Hotel: 6,6
Kukuk´s nest Cebu: Geen cijfer.
Tonros Apartelle Cebu: Geen cijfer.
Harolds Hotel: Aanbevolen. 8,5.

Heeft iemand ervaringen met 1 van deze hotels? Of een beter alternatief die niet op de lijst staat. Hoeft ook niet perse Ayala te zijn, maar omdat die werd aanbevolen ben ik rond die plek gaan zoeken.

Lorre

Beste Ronald, in april/mei van dit jaar reisde ik naar Cebu en verbleef in The Henry Hotel (http://www.thehenryhotel.com) en verbleef er in een BIG room van 36 m² (zie http://www.thehenryhotel.com/category/rooms/#) voor 2200 P/nacht.  Indien je jouw vriendin de kamer laat boeken, vragen ze maar 1995 P/nacht, geen groot verschil, maar toch mooi meegenomen.  Met de taxi naar Ayala ben je ongeveer 200 P kwijt...  The Henry hotel ligt in een rustig zijstraatje op 100 m van de M. Cuenco Avenue, waar er honderden taxi's voorbijrazen.

Even booking.com erbij gehaald: The Henry Hotel is een 4-sterrenhotel met een unieke Europese inrichting en kunstwerken. Het biedt een buitenzwembad, een tuin en gratis WiFi. Het hotel ligt op 5 minuten rijden van Cebu IT Park en de Cebu Country Club. Er is een 24-uursreceptie en gratis parkeergelegenheid. De goed ingerichte kamers zijn ruim en stijlvol. Alle kamers zijn voorzien van een flatscreen televisie, een dvd-speler en een kluisje. In de eigen badkamers vindt u een douche en een toilet. Het Henry Hotel ligt op 10 minuten rijden van het Ayala Centre Cebu. De haven van Cebu ligt op 20 minuten rijafstand. De internationale luchthaven van Mactan is met de auto in 30 minuten bereikbaar. Rica's Restaurant serveert gastronomische lokale gerechten. In bar The Scrapyard kunt u genieten van drankjes en cocktails. Het hotel biedt een was- en stomerijservice. Bovendien zijn er vergaderzalen en een oppasservice.

De goedkopere hotels (Tune & Islands Stay) liggen aan Osmena Circle, een heel drukke verkeersader, niet echt aan te raden, mijn inziens.

gosternokke

Heel apart hotel , dat Henryhotel, met zen niet afgewerkte plafonds en dergelijke .

De goedkopere alternatieven  die je noemt Tune en Islandstay.  Weet niet of je zo veel last heb van het feit dat ze aan een drukke straat liggen.    Als je aircon heb hou je de ramen dicht, en bovendien heb je het gezoem van de  aircon, hoe veel hoor je dan nog van het verkeer  ?, zeker als je een kamer op  wat hoger verdiep heb . 

Of eventueel een kamer de niet aan de straatzijde ligt

Ronny55

Ik heb begin dit jaar in Hotel Hiltop verbleven ...mooie kamers met ontbijt ...ook een Klein zwembad dacht dat ik toen 1850/nacht betaald heb. Maar die is reeds volgeboekt voor Maart 2014.....Inderdaad Tune hotel is een zeer goede optie qua cotering/prijs 36055/26 nachten BV +/- 25 euro/nacht .  :weetikniet: ben er zelf wel nooit geweest
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: gosternokke op maandag 30 september 2013, 12:41:35
Heel apart hotel , dat Henryhotel, met zen niet afgewerkte plafonds en dergelijke .
moet eerlijk zijn !!! het heeft wel wat . keer wat anders.
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Lorre

#27
Citaat van: gosternokke op maandag 30 september 2013, 12:41:35
Heel apart hotel , dat Henryhotel, met zen niet afgewerkte plafonds en dergelijke .


Gosternokke, de niet-afgewerkte plafonds noemt men structuurbeton, is tegenwoordig heel hip :floet:.  Verder is de industriële look in Europa ook heel erg in en vergeet niet, het is een 4 sterren hotel :thumb:.  Oja, de aircon in The Henry Hotel hoor je NIET zoemen :thumb:.


Citaat van: Ronny55 op maandag 30 september 2013, 13:17:12Inderdaad Tune hotel is een zeer goede optie qua cotering/prijs 36055/26 nachten BV +/- 25 euro/nacht .  :weetikniet: ben er zelf wel nooit geweest


Wat je schrijft Ronny55 klopt, alleen kan ik je meedelen dat deze prijs zonder 24h aircon, zonder 24h TV, zonder 24h internet en zonder linnenservice (handdoeken en bedlakens) is.  Een aircon vind ik persoonlijk wel echt aangenaam (nodig), beetje TV kijken of internetten na een drukke dag is ook wel leuk en propere handdoeken en lakens vind ik wel opportuun.  Indien je er 26 nachten verblijft, kom ik uit op 39.260 P all-in (1510 P= 27 â,¬/nacht).  
Wel moet je elke dag naar de onthaalbalie om je rugzakje met handdoek, zeepje en shampootje, idem dito voor je internettoegangscode (1 code is 24h geldig).  De kamers zijn echt wel heel klein, badkamer met douche, lavabo en toilet, verder voorzien van aircon, TV en kluisje.
Ik verbleef in Tune Hotel Makati en al bij al vond ik het geen slecht hotel, staar je alleen niet blind op de basisprijs...

froggy007

@Lorre
Als je het Tune hotel via booking.com boekt, dan is internet & televisie enz inbegrepen in de prijs.
De kamers zijn inderdaad klein, maar hotel vind ik wel gewoon heel netjes, nieuw, verzorgd.

Herbie

Citaat van: froggy007 op woensdag  2 oktober 2013, 11:01:09
@Lorre
Als je het Tune hotel via booking.com boekt, dan is internet & televisie enz inbegrepen in de prijs.
De kamers zijn inderdaad klein, maar hotel vind ik wel gewoon heel netjes, nieuw, verzorgd.

Inderdaad dat klopt, is een zeer goed hotel maar ik zou er toch maar één of twee nachten verblijven want de kamers zijn heel klein.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.