Internet vriendin opzoeken in Cebu

Gestart door Ronaldd33, woensdag 19 juni 2013, 10:50:04

Vorige topic - Volgende topic

Ronaldd33

Goedendag allemaal.

Sinds een jaar en enkele maanden heb ik contact met een Filippijnse via internet. Zij is 22 en ik ben 33. Nu is het plan dat ik haar volgend jaar ga bezoeken in de Filippijnen (op zijn vroegst februari). Maar omdat ik hier totaal niet bekend mee ben heb ik wel wat vragen. Het is de eerste keer dat ik mijn eentje op reis ga en dan meteen naar zo´n land!

Ik heb veel topics gelezen over reizen naar de Filippijnen en ik heb een travel guide gekocht. Tot zover mijn voorbereiding.. Nu vraag ik mij af hoe ik mijn reis moet inplannen daar. Uiteraard is het belangrijkste dat ik haar daar leer kennen in levende lijve. Maar ik denk dat het ook wel leuk is om wat van het (ei)land te zien. Ik wil daar 3 weken heen.

Zelf dacht ik na wat uitzoekwerk aan Cebu, Bohol en Palawan. Ze woont (volgend jaar weer) in Cebu bij haar ouders. Nu zit ze een jaar in Japan om te werken. Ik wil dan een hotelkamer gaan boeken voor ons tweeën. Als ze terug is heeft ze toch nog geen werk, dus we kunnen echt 3 weken met elkaar optrekken.

Ik ben ook benieuwd naar ervaringen van anderen die een Filippijnse voor het eerst ontmoet hebben. Is het slim om zo´n hele rond tour te maken? Ook voor iemand die voor het eerst daar is? Eerst dacht ik alleen aan Cebu en Bohol, maar ik weet niet je of dan snel uitgekeken raakt in 3 weken? Ik houd wel van rust. Dus zuipen en feesten hoeft van mij allemaal niet. (haar ook niet). En is het handig om een reisorganisatie in te schakelen. (Ik las ergens over Filitravel). Of kan je het beter allemaal zelf regelen?

Rich

Hallo Ronald33. Welkom bij het forum en veel plezier hier  :welcome:

Tja de eerste keer in je eentje op reis en dan naar zo'n ver land, het zal een hele ervaring voor je zijn, en natuurlijk vooral om je nieuwe vriendin te ontmoeten.

Ik denk dat het raadzaam is om die drie weken ( en die gaan snel daar) niet teveel te gaan rondreizen naar allerlei eilanden omdat het je eerste keer is, en omdat je dan soms veel tijd kan verliezen op luchthavens en zo. Leer wat van het eiland kennen en verdiep je vooral in de cultuur, en dat kan niet beter dan dat je zelf onder de mensen bent daar.

Bohol zou ik wel doen. Is niet zo ver en kan met de boot, en is absoluut de moeite.

Een reisorganisatie zou ik zeker niet nemen want het is vrij eenvoudig om alles zelf te regelen zoals het boeken van je vlucht, en hotel enz.

Hoe gaan jullie elkaar ontmoeten? Op de luchthaven? In het hotel? Wie komt je ophalen?

In ieder geval veel succes met de voorbereiding en als je vragen hebt, we zijn één en al oor  :thumb:

Rich.
Rich de Nederbelg.

Ronaldd33

Dag Rich,

Bedankt voor je reactie en de welkomst!

Ik zal het inderdaad niet snel vergeten denk ik ;).

Daar dacht ik zelf ook inderdaad aan. Ik heb niet veel zin om alleen maar te gaan reizen. In die 3 weken zal ook 1 dag ingepland worden om haar ouders te ontmoeten.

Er zijn zeker geen rechtstreekse vluchten naar Cebu? Ik zag wel via Hong Kong. En welke vliegmaatschappij wordt meestal gebruikt?

Zij komt mij ophalen. We ontmoeten elkaar op de luchthaven. Maar ja, dan nog naar het hotel toe. Vervoer kan ook via het hotel geregeld worden?
En wat is een goed moment om alles te boeken als ik in februari ga (ongeveer)?

josv

Met Singapore Airlines naar Singapore, daar overstappen op SilkAir naar Cebu. Niet de goedkoopste manier maar wel de prettigste.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Rich

Nee er zijn geen rechtstreekse vluchten naar Cebu.

Zoals Josv al zei, met Singapore airlines bijvoorbeeld. Ander mogelijkheden zijn Etihad vanaf Brussel - Abu Dhabi - Manila. Maar dan moet je nog naar Cebu dus da's geen goeie oplossing.

Ikzelf vlieg meestal met Cathay Pacific. Amsterdam - Hongkong, vlucht van ongeveer 11,5 uur en dan uurtje of iets langer wachten, en dan doorvliegen naar Cebu.
Nog een ander mogelijkheid is Malaysian airlines. Amsterdam - Kuala Lumpur, en dan rechtstreeks naar Cebu. Ik boek soms pas 2 of 3 weken voor vertrek, maar doet dat nou maar niet, want het is je eerste keer dus beetje zekerheid kan geen kwaad.

Je gaat pas in februari dus je hebt nog wat tijd om uit te pluizen en het goeie moment af te wachten voor een goeie prijs, want er zijn dikwijls goeie deals te doen.

Vervoer van luchthaven naar het hotel kan je misschien regelen via je hotel, dus dat kan je vragen als je boekt.

:daag:
Rich de Nederbelg.

Lenn


Yoshi

Ik zou het allemaal zelf regelen. Ik ben enkele maanden geleden ook voor de eerste keer naar de Filippijnen gevlogen en heb toen ook zelf alles geregeld. Gewoon goed wat "research" doen voor hotels, vervoer, e.d. en dan komt dat allemaal wel goed. Qua rondreizen zou ik het niet te druk doen. Ik ben toen ook naar verschillende plaatsen geweest op 2 weken tijd en soms was dat echt wel vermoeiend. Het is leuker om ergens een volledige week te kunnen verblijven, ipv de hele tijd rondreizen en maar enkele dagen te kunnen rusten.

LMBen

Je kan me altijd bellen als je in Cebu bent en vragen heb.
Na 8jaar philipijnen weer terug europa

Ronaldd33

Moet je echt overstappen op een ander vliegtuig of kan je bij wijze "blijven zitten". Misschien domme vraag. Ik heb wel eens ver gereisd maar dat is altijd rechtstreeks. Ik ben meestal wel van het laatste moment maar 2-3 weken van te voren is denk ik niet goed voor mijn hart ;).

Ze werkt bij een wasserette. Vrij zwaar, vooral de opleiding daarvoor die 6 maanden duurde. Ze was voornamelijk bezig om de taal te leren dan het werk zelf. En in Cebu werkte ze bij Jollibee.

josv

Citaat van: Benincebu op woensdag 19 juni 2013, 12:57:14
Je kan me altijd bellen als je in Cebu bent en vragen heb.

:happy2: :happy2: of als je vriendin toch niet de ware blijkt  :happy2: :happy2:  ;)
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....