Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Verse groenten in de Filippijnen.

Gestart door Rich, vrijdag 21 juni 2013, 21:12:25

Vorige topic - Volgende topic

Rich

Vraagje. Is er versie spinazie en brocolli te koop in de Filippijnen? Heb er nooit op gelet eigenlijk, en mijn vrouw weet het ook niet.
Rich de Nederbelg.

Mike

Broccoli zeker,spinazie heb ik er nog niet gezien, voor de rest zijn bijna alle groente die je in Nederland kunt kopen over het algemeen in de grotere supermarkten ook te krijgen

robert van dijck

Verse spinazie nog nooit gezien, broccoli wel, helemaal in celofaan ingepakt en het formaat amper een kwart van wat we thuis gewoon zijn, bloemkolen hetzelde verhaal, ingepakt en superklein. prei en selder soms verkrijgbaar, wordt in kartonnen dozen aangevoerd helemaal opgevuld met oude kranten, wortelen in overvloed maar niet om aan te zien.

robert


Rich

En is die brocolli en bloemkool import?
Rich de Nederbelg.

Mike

Broccoli en bloemkool worden lokaal gekweekt en als je echte verse groenten wil hebben dan zal je naar een grote markt moeten gaan en dan wel zeer vroeg en dan bedoel ik ongeveer 05.00

robert van dijck

Broccoli en bloemkool werden in dezelde dozen aangevoerd, kwamen uit de streek van Bagio, ook de selder en prei kwam van daar, naar het schijnt waren de groenten een week onderweg. (was er aan te zien)

Mawibata

#6

Citaat van: Cosyns Guy op vrijdag 17 mei 2013, 22:34:21
Citaat van: bananacreek op vrijdag 17 mei 2013, 15:40:50
Verse boerenkool.............. :thumb: :thumb: :happy: :happy:



Is dat geen brocoli inplaats van boerenkool ?


Misschien is dit toch brocoli ?
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Digos

Bloemkool is gewoon te koop op de markt wel hele kleintjes.....maar ze zitten soms vol wormen. Broccoli daar heb ik nooit opgelet  :weetikniet:

Verse spinazie groeide als onkruid bij ons in de tuin en de drivers en de buren genoten er ook van.

Groenten kochten wij NOOIT in de supermarkt maar op de locale markt en zeker op zondag....dan boden de mensen uit de bergen hun waar daar aan.  :thumb:


Winkelen op de locale markt of winkelen in de supermarkt in de airco heeft natuurlijk ook zen prijskaartje.

Mijn gevoel is dat mensen uit  :eu: enkel nog kunnen winkelen in een supermarkt, maar in de  :smiley-philippines: vind ik dat je naar de locale markt moet gaan.

O0
LIVE ONCE - LIVE IT

yepyep

Brocolli, bloemkool en Spinazie kopen we op de markt hier.

De bloemkool is inderdaad klein, maar smaakt prima.


Amice

Inderdaad eerst palengke afschuimen en wat ze daar niet hebben dan maar in de super kopen, maar er is voldoende,  ook witte kool, rode kool, asperges groen en wit, tomaten (wel klein) sla en ijsberg sla enz.

O.a.op de markt in pasay is er voldoende aanbod en bekend bij de lokale restaurants die daar vaak hun groenten,vlees en vis halen.

Wat ik nog niet ben tegen gekomen is andijvie en boerenkool helaas.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent