Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Verse groenten in de Filippijnen.

Gestart door Rich, vrijdag 21 juni 2013, 21:12:25

Vorige topic - Volgende topic

Ronny55

Inderdaad in het weekend naar de markt dan heb je de beste groenten , voor de rest hebben we hier een "hobby tuinder" die plant zo allerhande en komt de oogst hier aanbieden aan huis ....Lekker vers en flink goedkoper

Had hem eens gevraagt wat aardappelen te planten maar dat lukte niet te best....plantgoed ? of de grond te zwaar ?  :weetikniet:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

gosternokke

Beroerde kwaliteit die broccolie op de foto,  waarschijnlijk was het onderste al bruin geworden en hebben ze het daarom afgesneden zodat je nu een kale stronk ziet en nog een klein stukje broccolie aan de top.

Hopelijk voor de klanten word dan de brocclie per stuk verkocht en niet per gewicht, want als je zo broccolie per gewicht koopt betaal je meer voor de kale stronk dan voor de broccolie  :biggrinn:


 @ Digos, die spinazie , die in het wild groeid, word volgens mij  in  :smiley-philippines:  kangkong genoemd.


 Tis geen echte spinazie trouwens, maar zal wel familie zijn van van de   echte spinazie .  met name de stengels zijn veel dikker dan we in echte spinazie gewend zijn.

gosternokke

Citaat van: Ronny55 op zaterdag 22 juni 2013, 07:07:31
Inderdaad in het weekend naar de markt dan heb je de beste groenten , voor de rest hebben we hier een "hobby tuinder" die plant zo allerhande en komt de oogst hier aanbieden aan huis ....Lekker vers en flink goedkoper

Had hem eens gevraagt wat aardappelen te planten maar dat lukte niet te best....plantgoed ? of de grond te zwaar ?  :weetikniet:


   Had ik ook in Palawan een hobbykweker  die met zen producten regelmatig aan de deur kwam. Aleen sla kweekte die niet, en dat was op de markt in Puerto Princesa ook maar af en toe te koop.   Dus toen liet ik hem een kropje sla zien , want hij kende het niet.    Ik vervolgens slazaad gekocht in Puerto  en hij dat spul gezaaid, zaad kwam wel op , maar verder dan dat niet.   Volgens de man kan sla alleen op wat hogere plaatsen in de bergen waar het koeler is groeien.

Toen later de Robinsons supermarkt opende in Puerto was men sla probleem opgelost , want die hadden het wel in hun assortiment.   :thumb:

Rich

De brocolli in mijn tuin. Zo zal ik hem daar niet vinden denk ik  :weetikniet:

Belangrijk is de teelaarde denk ik. We gaan het in ieder geval uitproberen als we daar wonen.

Rich de Nederbelg.

Rich

Citaat van: gosternokke op zaterdag 22 juni 2013, 07:10:59


 @ Digos, die spinazie , die in het wild groeid, word volgens mij  in  :smiley-philippines:  kangkong genoemd.


 Tis geen echte spinazie trouwens, maar zal wel familie zijn van van de   echte spinazie .  met name de stengels zijn veel dikker dan we in echte spinazie gewend zijn.

Volgens mijn vrouw is dat idd Kankong  :weetikniet:
Rich de Nederbelg.

Guadalupe

Wie lacht niet wie de mens beziet.

josv

Citaat van: gosternokke op zaterdag 22 juni 2013, 07:10:59

 @ Digos, die spinazie , die in het wild groeid, word volgens mij  in  :smiley-philippines:  kangkong genoemd.



Kangkong is een moerasplant. Wordt wel veel gebruikt in gerechten, m'n parkieten smullen er ook van  :happy2:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

bananacreek

Citaat van: josv op zaterdag 22 juni 2013, 12:39:20
Citaat van: gosternokke op zaterdag 22 juni 2013, 07:10:59

 @ Digos, die spinazie , die in het wild groeid, word volgens mij  in  :smiley-philippines:  kangkong genoemd.



Kangkong is een moerasplant. Wordt wel veel gebruikt in gerechten, m'n parkieten smullen er ook van  :happy2:

Kangkong koop je ook langs de weg in de buurt van de market hier als varkensvoer............. :jajaja:


Mawibata

Citaat van: Rich op zaterdag 22 juni 2013, 10:12:11
Citaat van: gosternokke op zaterdag 22 juni 2013, 07:10:59


 @ Digos, die spinazie , die in het wild groeid, word volgens mij  in  :smiley-philippines:  kangkong genoemd.


 Tis geen echte spinazie trouwens, maar zal wel familie zijn van van de   echte spinazie .  met name de stengels zijn veel dikker dan we in echte spinazie gewend zijn.

Volgens mijn vrouw is dat idd Kankong  :weetikniet:


Water spinach noemt het volgens Mihmi   .


Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Luc

Citaat van: Mawibata op zaterdag 22 juni 2013, 21:33:28
Citaat van: Rich op zaterdag 22 juni 2013, 10:12:11
Citaat van: gosternokke op zaterdag 22 juni 2013, 07:10:59


 @ Digos, die spinazie , die in het wild groeid, word volgens mij  in  :smiley-philippines:  kangkong genoemd.


 Tis geen echte spinazie trouwens, maar zal wel familie zijn van van de   echte spinazie .  met name de stengels zijn veel dikker dan we in echte spinazie gewend zijn.

Volgens mijn vrouw is dat idd Kankong  :weetikniet:


Water spinach noemt het volgens Mihmi   .


Ipomoea Aquatica



http://nl.wikipedia.org/wiki/Waterspinazie
http://en.wikipedia.org/wiki/Ipomoea_aquatica
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.