Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Verse groenten in de Filippijnen.

Gestart door Rich, vrijdag 21 juni 2013, 21:12:25

Vorige topic - Volgende topic

Digos

Nee, de water spinazie is ze ook bekend maar die is het niet.

Ze noemt het zoiets als palepete.

Kijk nog weleens rond of ik nog een foto kan opsnorren.
LIVE ONCE - LIVE IT

josv

Citaat van: Digos op dinsdag 25 juni 2013, 08:35:34
Nee, de water spinazie is ze ook bekend maar die is het niet.

Ze noemt het zoiets als palepete.

Kijk nog weleens rond of ik nog een foto kan opsnorren.


Anders maak ik morgen er wel foto van.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Adriaan

Op die kangkung (die ook in het Indonesisch zo heet ) heb ik in de vijftiger jaren van de vorige eeuw in het voormalige Nederlands Nieuw Guinea een paar jaar geleefd. Er was op die buitenplaats waar ik was gestationeerd toen vrijwel niets anders.Het werd door mijn kok gewoonlijk vermengd met corned beef uit blik. Ik geloof dat hij het merendeel van die kangkung gewoon uit goten langs de weg plukte. Ik heb er, gek genoeg, een smaak voor gehouden en toen ik dat de eerste maal in de Filippijnen bekende veroorzaakte dat algemeen gelach - want kangkung is daar een lage status groente. Varkensvoer inderdaad. En ook heel goedkoop voor niet-varkens in elke "food court".

josv

Citaat van: Adriaan op dinsdag 25 juni 2013, 13:09:03
want kangkung is daar een lage status groente. Varkensvoer inderdaad. En ook heel goedkoop voor niet-varkens in elke "food court".

:happy2: ik zal de complimenten doorgeven aan m'n klanten. Alhoewel, als je af en toe hun tafelmanieren ziet zit er niet veel verschil tussen  :floet:

Nene gebruikt kangkong in sinigang-soep, squash-kangkong (soort groentemix ) of adobo-kangkong.



Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Lenn

Het ligt maar aan de kok wat je er van maakt!
Uitje fruiten samen met knoflook, ragfijn gesneden kangkung erbij, flink brok ricotta kaas, daar je cannaloni mee vullen, in de oven met wat parmesaan en smullen maar.

Digos


Dit is het niet wat we in onze tuin hadden staan, maar de vrouw kent het wel.

De spinazie groeide (woekerde) als een klimplant en leek en smaakte als de verse spinazie die je in  :belgiesmiley: kan kopen.

Fotoke heb ik er niet meer van gevonden.

LIVE ONCE - LIVE IT

Luc

Dit misschien?

Basella alba is known as 'Alugbati' in the Philippines.



http://en.wikipedia.org/wiki/Basella_alba
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

gosternokke

Geloof het of niet maar Kankong is zelfs in   :nederlandsevlag:   op de markt te koop. We waren afgelopen woensdag op de aafrikaandermarkt in Rotterdam , en  jawel bij een kraampje met Surinaamse groente lag het, de vrouw koopt daar soms kalabassa en okra en dat soort dingen die in een normale supermarkt niet te koop zijn En jawel dar lag ook de kankong

Tis dat het erg verlept was , ander had ze het nog gekocht ook      :neeneenee:

janvanderijt

ik koop bij sm diepvries spinazie wel grof gesneden maar een keer door de blender en hij is perfect nat als in :nederlandsevlag:

Amice

Citaat van: janvanderijt op donderdag 23 april 2015, 05:30:42
ik koop bij sm diepvries spinazie wel grof gesneden maar een keer door de blender en hij is perfect nat als in :nederlandsevlag:

He??? :ikkeniebegrijp:
Die heb ik nog niet gezien hier wel in potten, morgen meteen eens kijken maar welke winkel van sm was dat dan?
Sm zelf of Hypermart, save & more.  :weetikniet:

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent