Vast verblijven in Cebu City.

Gestart door Pippo1960, zondag 14 juli 2013, 20:44:13

Vorige topic - Volgende topic

Pippo1960

Hallo leden van dit forum,

Ik ben Marc ( Pippo1960 ) ik ben 53 jaar "jong". Ik ben in Oktober verleden jaar 2012 gehuwd op de Filipijnen met mijn toemalige vriendin, nu dus mijn lieftallige echtgenote.

Het is de bedoeling dat ik op 1 januari 2014 verkas naar de Filipijnen ( Cebu City ).

Ik zou er een grond willen kopen en een huis op willen bouwen ( in hout ).

Bedoeling is eveneens dat ik er samen met mijn schoonbroer een zaak zou starten ( ik denk iets in de richting van vervoer naar luchthaven, werken voor hotels, kan ook iets anders zijn, ben er nog niet zo goed uit, maar een mens moet iets doen om verder te kunnen )

Wat kan ik in mijn geval het beste doen ivm. verblijfsvergunning, visa, en dergelijke  ?

Alle info in verband met kopen van een grond is ook welkom ?

We hebben reeds iemand gevonden die een huis in hout wil bouwen aan 400 P per dag + eten 3x per dag. De mensen ( 3 ) die hem helpen dien ik 250 P te betalen en eveneens 3 x eten per dag.
Het huis zou volledig af zijn op tijd van 45 dagen. Komt alles bijeen op 36.000 P voor de arbeid.


Als jullie eventuele bemerkingen hebben of als jullie nuttige tips hebben voor mij mogen jullie die altijd kwijt.
Ook mensen die in de buurt van Cebu City wonen mogen iets van zich laten horen.

Mag ook op prive mail  :  marc.jcbs@gmail.com


Bedankt en prettige kennismaking,

marc






Bulldozer


ganda


Een welgemeend advies: Ga er eerst een jaartje wonen en huur een stekje ( als dit financieel haalbaar is voor u ) Om een kater te voorkomen koop nog niets, U zult er zich later goed bijvoelen.

Kijk de kat uit de boom en beslis dan wat je eventueel wilt doen. Zaken doen op de Filipijnen is compleet verschillend van zaken doen in ons landje.

mvg

Kano

Pippo Marc :welcome: hier en veel lees- en schrijfplezier.

Omdat je gehuwd bent met een Filipijnse kun je voor lang verblijf een zgn 13A visa aanvragen. Bijzonderheden kun je o.a. op dit forum vinden.

Grond kopen kan jij wel, maar bezitten niet, dat zou alleen jouw echtgenote kunnen.  Neem rustig de tijd om te kijken en vergelijken.   

Wat je schrijft over het bouwen van een houten huis komt wel erg simpel over. Geen fundament, electriciteit, ramen, deuren, dak, sanitair etc?

Begrijp ik goed dat je voor je levensonderhoud een zaak wilt starten met je zwager? Dat wordt listig. Want hoe goed ken je je zwager en welke capaciteiten heeft hij? Het is beslist niet makkelijk om iets te beginnen in de Filipijnen. Er is veel concurrentie, er zijn veel na-apers en ook zijn er veel regeltjes. Orienteer je dus goed.

Ik kan het mis hebben maar ik krijg de indruk dat je zo graag bij je echtgenote wilt wonen dat je wat overhaaste stappen wilt gaan.

Maar misschien kun je ons wat meer details geven?






Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Rich

Rich de Nederbelg.

yepyep

Met al je goodwill, omschrijf je wel een scenario waarmee velen al terug zijn gekeerd met hangende pootjes.

Ga er inderdaad eens wat langer heen en ervaar de Filippijnse cultuur. En probeer je wat meer te verdiepen in de mogelijk- en onmogelijkheden in dit land.





josv

Citaat van: pierrevanwies op maandag 15 juli 2013, 06:53:55
creek zei tegen mij eens in 1986" opgelet pier,ze belazeren je hier terwijl je erbij staat"   :crazy:  ik hoor het hem nog altijd zeggen zelfs na 28 jaar    :daag:

Maar voorlopig zijn jullie er nog dus er is een manier om te overleven !!  :thumb:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Ronny55

Pipo-Marc welkom in de  :smiley-philippines: .....Je start is al niet te vet, 400 PHP/dag +3x eten  de helpers 250 php/dag + 3x  Is een mooi loon daar blijven ze wel eeen paar maanden voor werken ....45 dagen vergeet dat maar. Zoals Pierre zegt , ze bezeiken u waar ge bijstaat....dus je moet niet vragen hoe je bezeikt wordt als je er niet bent. Houten huis is ok maar zonder degelijke fundamentering ,het eerste windje en je kan het een paar km verder gaan terughalen.
  Een zaak beginnen met je schoonbroer ....jij investeerd en hij smodderd het op...60% zowiezo van hem jij kan maar 40% van je eigen zaak bezitten.

Er zijn er hier al velen met grootse plannen gekomen , en ja enkelen hebben het gehaald maar velen met hangende poten en een finaciele kater terug naar  :belgiesmiley:

Zint eer je begint ...denk goed na en volg de raad van verschilde leden op ....die het hier hebben kunnen maken . Zelf het ik er bijna 2 jaar over gepiekerd om me hier te vestigen en ik had een vast inkomen, hoefde niet in mijn levensonderhoud te voorzien .

We schrijven dit echt niet om je te ontmoedigen, maar neem het niet te licht op.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

klootzakken (voorheen Jens)

PIPO     je doet je naam wel eer aan  :lachen: je start een nieuw topic , krijgt hier wel gemeend advies en vervolgens schitter jij van afwezigheid.

en dat terwijl jij Pipo commentaar hebt op het posten van Bananacreek [the klootzak] in zijn eigen topic .
misschien is het wel goed bedoeld door jou?. :weetikniet: .




grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

vvjoris

Citaat van: jens op zondag 10 november 2013, 14:33:54
je start een nieuw topic , krijgt hier wel gemeend advies en vervolgens schitter jij van afwezigheid.


Pippo is blijkbaar 'verbannen' om een of andere reden, weet niet waarom, ik heb het niet gevolgd....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Cosyns Guy

Citaat van: vvjoris op zondag 10 november 2013, 15:54:58
Citaat van: jens op zondag 10 november 2013, 14:33:54
je start een nieuw topic , krijgt hier wel gemeend advies en vervolgens schitter jij van afwezigheid.


Pippo is blijkbaar 'verbannen' om een of andere reden, weet niet waarom, ik heb het niet gevolgd....
Verbannen naar Pippotania ?  :biggrinn:

dozo