Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

getrouwd met een Filipina 3

Gestart door Adriaan, zaterdag 17 augustus 2013, 03:47:54

Vorige topic - Volgende topic

huisman45

Waar maak we ons druk over ,tuurlijk is afkomst merkbaar in europa of in de filipijnen,
dat is overal zo waar de afkomst van oudsher geld aanzien etc etc normaal is is de opvoeding ,
anders dan als je tot de generatie nieuw geld behoort.
De oud geld mensen zullen je accepteren omdat je ook geld hebt maar zullen nooit Echte vrienden en Gemeende omgang
met het nieuwe geld hebben.die afstand is van oudsher en zal blijven noem het ouwe jongens krentenbrood en of
kamertjes politiek.

Maar met de filipino is er dan ook nog wel bepaalde verschillen , tenminste ga generalizeren en is volgens mijn vrouw,
de oud geld weet elkaar te vinden ,ben wel een binnen dringer als buitenlandermaar door de positie van mijn vrouw word ik
geaccepteerd maar nog net niet uitgespuugd,de gene die zich via werk of bedrijf opwerken kijkt men laat dunkend op neer door het gedrag
van aangeboren arrogantie van de filipino en het jaloerse, dan kijken ze helemaal degenererend naar de filipina die zich omhoog geneukt heeft via een buitenlander,zie vorige zin met 100% extra, de buitenlander word geaccepteerd, ook door de familie tot een bepaalde grens,
om er aan te verdienen en ook word wel veel minder door aanzien.
Spreek meer persoonlijk want ik behoor bij een chinees filipino familie die aanzien en geld heeft.Maar denk dat het wel klopt
Hier adem ik vrij en ben gelukkig

daf105paccar

Citaat van: Bulldozer op zondag 18 augustus 2013, 04:43:56
Citaat van: daf105paccar op zaterdag 17 augustus 2013, 23:39:19
Citaat van: Bulldozer op zaterdag 17 augustus 2013, 22:44:13
Citaat van: yepyep op zaterdag 17 augustus 2013, 04:10:29
Ik vind het dan ook als bewoner van de Filippijnen, niet erg representatief wat hier wordt geschreven. No offence verder.
:agreed:

Maar dat had Adriaan al bij het begin van zijn bericht gezet. En dat zegt dus meer over de schrijver van dit stukje en forumbezoekers die het er mee eens zijn en zich dus blijkbaar alleen in een bepaald milieu ophouden. De Filippijnen is een stuk groter dan ongeschoolde barmeisjes.
Bulldozer,jij maakt ook een veronderstelling,namelijk dat alle ongeschoolde/lage geschoolde meisjes in een bar werken en zich alleen in een bepaald milieu begeven.
En dat is ook niet correct.  :neeneenee:

Hoe kom je daar nou bij? Ik zeg juist het tegenover gestelde???
Geen probleem,we hadden dus een misverstand. :wink1:
Kan gebeuren.

Baron

 :hoedjeaf:


Als ik dit hier lees begrijp ik goed dat de Filipina´s de gemiddelde NL / Belg niet begrijpt.
Ook ik, gestudeerd Baron, kan de communicatie hier nauwelijks volgen!

:lachen: :lachen:
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: Baron op zaterdag  5 oktober 2013, 15:01:31
:hoedjeaf:


Als ik dit hier lees begrijp ik goed dat de Filipina´s de gemiddelde NL / Belg niet begrijpt.
Ook ik, gestudeerd Baron, kan de communicatie hier nauwelijks volgen!

:lachen: :lachen:
ja dat is begrijpelijk Baron  :lachen: u heeft gestudeerd aan het IBN Ghaldoen college .derhalve valt u ook niets te verwijten . :lachen: dat is een hogere baronnen opleiding .
er rest u dan ook niets anders dan OF het schoolgeld weer af te halen OF het topic op nieuw te lezen , :lachen: .
als u voor het eerste kiest moet u snel zijn want het IBN Ghaldoen gaat sluiten binnen kort .

hopend u voldoende te hebben ingelicht verblijf ik .
Hoogachtend. Jens........

  :daag:  :kusxe8:
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Phille

Citaat van: Adriaan op zaterdag 17 augustus 2013, 03:47:54

Taal en communicatie:

Men zegt dat communicatie een belangrijke sleutel is tot elke relatie maar wanneer je moet communiceren met een Filipina kan dat nog wel eens een ingewikkelde zaak worden. Omdat veel Filipina's simpel Engels spreken neem je al gauw aan dat ze begrijpen wat je zegt terwijl in feite het tegenovergestelde het geval is. Zelfs wanneer het er op lijkt dat ze je begrijpt is de kans toch groot dat dat niet zo is. Als je geluk hebt begrijpt ze ongeveer de helft van wat je zegt.

De zaak wordt nog moeilijker omdat ook hier "face" een rol speelt. Hoewel een Filipina misschien alleen maar de helft begrijpt van wat je zegt zal ze dat niet toegeven omdat ze bang is dom te lijken en dus "face" te verliezen.

Een ander probleem is dat de Filipina kan voorwenden naar je te luisteren maar dat in feite je woorden het ene oor in en het andere uitgaan. Je moet dan herhalen wat je zei.

Filipinas begrijpen geen sarcasme of frivole uitdrukkingen en nemen vaak een als grap bedoeld gezegde serieus. Ik heb bijv. vrienden van mij tot hun permanente vriendin of vrouw horen zeggen "he, vanavond ga ik uit met twee meiden" of, wanneer ze beschuldigd werden van een "short time" nummertje ergens, "ja natuurlijk honey ik had niet een meisje maar drie." De meeste Filipinas nemen dit soort frivole beweringen ernstig en geloven dat je precies gaat doen wat je zei. Filipinas zijn domweg niet afgestemd op het overdrijven van een bewering of situatie tot in het absurde. Ze kunnen de humor er niet van inzien, ze zullen je letterlijk nemen en in de gegeven voorbeelden opvatten als een schuldbekentenis.



Zeer herkenbaar en klopt wel. Mijn vrouw (met een Filipijnse universitaire opleiding), heeft de grootste moeite om sarcasme te begrijpen, meestal interpreteert ze het letterlijk met alle gevolgen van dien.  :moord:

Eveneens is het Engels soms een probleem, ergens vorig week, toen ze vertrok naar haar werk (ja, ja, ze heeft ondertussen werk gevonden in België, administratief bediende   :happy:) ze neemt de bus en zoals te verwachten vertrekt ze geen minuut te vroeg, belt ze mij en vraagt 'can you throw away my umbrella please' ...  :denk:  :confused2: Ik begreep helemaal niet wat ze bedoelde, waarom moet ik nu in godsnaam de paraplu weggooien  :ikkeniebegrijp:, bedoelde ze: wil je de paraplu naar beneden gooien want ik ben hem vergeten mee te nemen en heb geen tijd om even naar boven te komen (we wonen in een appartement, 2de verdiep).


daf105paccar

Citaatvertrekt ze geen minuut te vroeg, belt ze mij en vraagt 'can you throw away my umbrella please' ...  denk  confused2 Ik begreep helemaal niet wat ze bedoelde, waarom moet ik nu in godsnaam de paraplu weggooien  ikkeniebegrijp, bedoelde ze: wil je de paraplu naar beneden gooien want ik ben hem vergeten mee te nemen en heb geen tijd om even naar boven te komen (we wonen in een appartement, 2de verdiep).
:lachen: :lachen: :lachen: :lachen:

Baron

 :hoedjeaf:

Communicatie is mijn vakgebied, maar van de meeste communuicatie snap ik niks!
Dat ligt niet aan mij, ik heb oa geleerd dat als iets niet begrepen wordt dit ligt aan de "zender". Dan heeft deze datgene dat ie wil communiceren niet (voor die persoon / doelgroep etc) juist geformuleerd. :weetikniet:
Een goede tip is: leg iets uit alsof je het aan een 14 jarige uitlegt.
Hierop zijn 4 uitzonderingen:
1- aan 7 jarigen leg je het uit alsof ze 4 jaar zijn
2- jonger dan 7 heeft het geen zin iets uit te leggen. Dan moeten ze gewoon luisteren.
3- Bij Philippine forumleden ga je direkt naar uitzondering 1
4- Bij Filipina´s ga je meteen naar uitzondering 2

Om helemaal duidelijk te zijn voor de lui uit groep 3 en 4:  :lachen: Joke! Grapje! Biero lang!  :crazy:

Met vriendelijke groet
:daag: :daag:
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

Cosyns Guy

Citaat van: Baron op zondag 10 november 2013, 10:39:51
:hoedjeaf:

Communicatie is mijn vakgebied, maar van de meeste communuicatie snap ik niks!
Dat ligt niet aan mij, ik heb oa geleerd dat als iets niet begrepen wordt dit ligt aan de "zender". Dan heeft deze datgene dat ie wil communiceren niet (voor die persoon / doelgroep etc) juist geformuleerd. :weetikniet:
Een goede tip is: leg iets uit alsof je het aan een 14 jarige uitlegt.
Hierop zijn 4 uitzonderingen:
1- aan 7 jarigen leg je het uit alsof ze 4 jaar zijn
2- jonger dan 7 heeft het geen zin iets uit te leggen. Dan moeten ze gewoon luisteren.
3- Bij Philippine forumleden ga je direkt naar uitzondering 1
4- Bij Filipina´s ga je meteen naar uitzondering 2

Om helemaal duidelijk te zijn voor de lui uit groep 3 en 4:  :lachen: Joke! Grapje! Biero lang!  :crazy:

Met vriendelijke groet
:daag: :daag:
Snap er geen bal van.... :lachen:  :lachen: grapje

FS

Citaat1.   Hoe laat vertrekt de bus van negen uur van Angeles naar Manila?
2.   Waar is de Sydney Harbour Bridge en in welk land?
3.   Wat is dichter bij Angeles: de maan of Cebu?

AC is niet de Filipijnen IMHO. Er wordt hier teveel gegeneraliseerd.

Adriaan

Krek.

Daarom schreef ik ook:


CitaatBij het ondervolgende moet men wel in het oog houden dat de schrijver de manager van een bar is en zijn ervaring met Filipina's voornamelijk daar heeft opgedaan.