Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

helpen in Manilla

Gestart door Jacob, donderdag 22 augustus 2013, 12:00:17

Vorige topic - Volgende topic

Fail_over

Dit is geen reclame, en ik weet ook niets van deze organisatie.

Ik weet enkel dat zij bestaan. Valkenswaard.

http://www.philfonds.nl/
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Ifugao

Citaat van: mike-bel op vrijdag 23 augustus 2013, 15:56:45

"meest corrupte land ter wereld"   ?  :denk:



Nou ja, derde plaats dan op de wereld ranglijst, jij je zin:

The Philippines ranked 3rd among 180 countries included in the index, up from its previous 141st ranking in 2008. The nation scored 2.4 in the TI index, compared to 2.3 in 2008, which ranked it equal to Pakistan, Bangladesh and the Baltic state of Belarus.[5]

Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Corruption_in_the_Philippines

Ronny55

Citaat van: vvjoris op vrijdag 23 augustus 2013, 21:10:52
De beste manier om aan ontwikkelingshulp te doen is om er eerst en vooral de regeringen, zowel van het 'gevend' als van het 'ontvangend' land van tussen te laten. Het is nogal duidelijk dat de overheid bijna overal bijzonder inefficiënt tewerk gaat, om nog niet te spreken van het geld dat overal aan allerlei handen en vingers blijft plakken.
:agreed:

Vb , ten tijde van de sendong, 1500 doden in CDO and Illigan, vertrok ik de dag na de sendon 17/12/11 naar  :belgiesmiley: . de Begische regering trok 5,000,000 euro uit voor hulp aan de "sendong slachtoffers" , ook andere EU landen "doneerde" wat het totaal van de EU op zo'n 50,000,000 euro. Dit bedrag stond groot in de  :belgiesmiley: kranten vermeld. De lokale kranten in de  :smiley-philippines: was er enkel van buitenlandse hulp sprake.

  :denk: Ben er zeker van dat van de 50 milj euro het meeste aan europese strijkstokken is blijven hangen.  :dontknow: . Als er 200,000,000 php  :weetikniet:  aan de slachtoffers werd besteet is het veel, wat maakt dat zo'n pakweg  2,500,000,000 Peso vioollessen aan het volgen is, zowel in  :eu: als in de  :smiley-philippines: Aan die praktijken maak je zomaar geen eind.

Jacob, heel mooi van U mijne man,  :jajaja: er staat hier veel goed advies geschreven...help individueel je familie en bekende...ok, het zal maar een drup op de hete plaat betekenen...  :denk: maar als er genoeg druppels vallen wordt je ook mestnat.  :jajaja: 
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

yepyep

Citaat van: Fail_over op zaterdag 24 augustus 2013, 01:07:52
Dit is geen reclame, en ik weet ook niets van deze organisatie.

Ik weet enkel dat zij bestaan. Valkenswaard.

http://www.philfonds.nl/

Mijn vader en moeder sponsoren al heel wat jaren via deze organisatie. Goed initiatief en als je op de Filippijnen komt maak je ook kennis met het kind dat je sponsort.

mike-bel

Citaat van: Ifugao op zaterdag 24 augustus 2013, 01:27:46
Citaat van: mike-bel op vrijdag 23 augustus 2013, 15:56:45

"meest corrupte land ter wereld"   ?  :denk:



Nou ja, derde plaats dan op de wereld ranglijst, jij je zin:

The Philippines ranked 3rd among 180 countries included in the index, up from its previous 141st ranking in 2008. The nation scored 2.4 in the TI index, compared to 2.3 in 2008, which ranked it equal to Pakistan, Bangladesh and the Baltic state of Belarus.[5]

Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Corruption_in_the_Philippines

wrong guess again mister   :hoedjeaf:

http://cpi.transparency.org/cpi2012/results/


Baron

 :hoedjeaf:

Veel negatieve reakties voor een man die vraagt hoe / waar hij kan helpen.

Zoek eens op bahay aurora. Een NL organisatie die de allerarmste misbruikt enz. kinderen en wezen van de straten in manila en de Smokey mountains plukt, en ze opvangt in hun centrum buiten manila, waar ze leven als een gezin, school begeleideing enz. Er staan 2 leef gebouiwen, jongens en meisjes apart, en een school.
Kun je ook nog bezoeken!

Ik heb er laatst mijn accordeon die ik in Manila had aan gegeven. Ze doen op vrijdagmiddag muziek.
Hoop dat er een hele rij kinderen op muziek leren maken en nog veel meer mensen ervan mogen genieten.
Je kunt er steunen al vanaf bv een halve zak rijst per maand te doneren.

Laat het je niet tegenmaken, hulp, zeker op de juiste plaats, verandert mensenlevens!

:thumb: :jajaja:
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

Ronny55

Citaat van: Baron op maandag 26 augustus 2013, 18:21:56
:hoedjeaf:

Veel negatieve reakties voor een man die vraagt hoe / waar hij kan helpen.

Zoek eens op bahay aurora. Een NL organisatie die de allerarmste misbruikt enz. kinderen en wezen van de straten in manila en de Smokey mountains plukt, en ze opvangt in hun centrum buiten manila, waar ze leven als een gezin, school begeleideing enz. Er staan 2 leef gebouiwen, jongens en meisjes apart, en een school.
Kun je ook nog bezoeken!

Ik heb er laatst mijn accordeon die ik in Manila had aan gegeven. Ze doen op vrijdagmiddag muziek.
Hoop dat er een hele rij kinderen op muziek leren maken en nog veel meer mensen ervan mogen genieten.
Je kunt er steunen al vanaf bv een halve zak rijst per maand te doneren.

Laat het je niet tegenmaken, hulp, zeker op de juiste plaats, verandert mensenlevens!

:thumb: :jajaja:
Daar ben ik het niet zo direct mee eens ....Als ze voor u al negatief overkomen, was het zeker niet de bedoeling van de "posters", het is gewoon de realiteit. Je kan daar uiteraard een andere mening over hebben, maar voor zover ik weet "Baron", ben je zeker niet achterlijk en weet je perfect hoe het er aan toegaat  :jajaja:. Ben er ook van overtuigt dat er goede organisaties zijn en die kleinere werkingskosten hebben( -50%) maar die zijn dun gezaaid. Heb onlangs gelezen wat de CEO's van zogenaamde humanitaire (bedel)organisatie's verdienen, Rode kruis, caritas, artsenzondegrensen,11.11.11. enz . Allemaal organisatie's die groeien als bomen, de vele wortels, de donoren ondergronds en een dikke stam ,CEO, en de vertakking, afdelingen , die alles afschuimen en alleen een beetje schaduw afgeven. 80 tot 90% werkingskosten is geen fabeltje maar de realiteit bij vele hulporganisatie's. Nu mag ik afgeschoten worden , het is enkel mijn mening die hier staat.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Jacob

Bedankt, mooie stichting!
Doen goed werk!

Vr. gr.
Jacob

Rich

Citaat van: Ronny55 op dinsdag 27 augustus 2013, 02:01:29
Citaat van: Baron op maandag 26 augustus 2013, 18:21:56
:hoedjeaf:

Veel negatieve reakties voor een man die vraagt hoe / waar hij kan helpen.

Zoek eens op bahay aurora. Een NL organisatie die de allerarmste misbruikt enz. kinderen en wezen van de straten in manila en de Smokey mountains plukt, en ze opvangt in hun centrum buiten manila, waar ze leven als een gezin, school begeleideing enz. Er staan 2 leef gebouiwen, jongens en meisjes apart, en een school.
Kun je ook nog bezoeken!

Ik heb er laatst mijn accordeon die ik in Manila had aan gegeven. Ze doen op vrijdagmiddag muziek.
Hoop dat er een hele rij kinderen op muziek leren maken en nog veel meer mensen ervan mogen genieten.
Je kunt er steunen al vanaf bv een halve zak rijst per maand te doneren.

Laat het je niet tegenmaken, hulp, zeker op de juiste plaats, verandert mensenlevens!

:thumb: :jajaja:
Daar ben ik het niet zo direct mee eens ....Als ze voor u al negatief overkomen, was het zeker niet de bedoeling van de "posters", het is gewoon de realiteit. Je kan daar uiteraard een andere mening over hebben, maar voor zover ik weet "Baron", ben je zeker niet achterlijk en weet je perfect hoe het er aan toegaat  :jajaja:. Ben er ook van overtuigt dat er goede organisaties zijn en die kleinere werkingskosten hebben( -50%) maar die zijn dun gezaaid. Heb onlangs gelezen wat de CEO's van zogenaamde humanitaire (bedel)organisatie's verdienen, Rode kruis, caritas, artsenzondegrensen,11.11.11. enz . Allemaal organisatie's die groeien als bomen, de vele wortels, de donoren ondergronds en een dikke stam ,CEO, en de vertakking, afdelingen , die alles afschuimen en alleen een beetje schaduw afgeven. 80 tot 90% werkingskosten is geen fabeltje maar de realiteit bij vele hulporganisatie's. Nu mag ik afgeschoten worden , het is enkel mijn mening die hier staat.

Het is wel algemeen bekend wat er meestal aan de strijkstok blijft plakken ja. Jaren terug met die Tsunamie in Thailand en India ook als je dan leest dat er miljoenen zijn "verdwenen"
Maar er zullen ongetwijfeld ook wel een paar goeie organisaties tussen zitten met goeie bedoelingen en dan meestal de kleintjes denk ik  :weetikniet:

Ik geef niets meer, behalve als ik weet dat het op de goeie plek terecht komt. 2 jaar geleden hier met wat vrienden via Johan van de Balikbayan boxen heel wat dozen met kleding en bruikbare spullen rechtstreeks naar CDO verzonden naar het adres van de moeder van vrienden van ons. Dan ben je zo goed als zeker dat het nut heeft en je hulp op de juiste plaats is.

Rich de Nederbelg.