Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Promoties bij PAL

Gestart door Mawibata, donderdag 12 september 2013, 08:55:04

Vorige topic - Volgende topic

Pinocchio

Het bagagebeleid bij PAL is de laatste jaren herhaaldelijk gewijzigd.

De laatste wijziging dateert van

Domestic (PR & 2P Operated) Effective for tickets issued on/after 09 February 2015

Australia (to/from Philippines) Effective for tickets issued on/after 01 January 2015

Europe (to/from Philippines) Effective for tickets issued on/after 01 July 2014

Voor Bangkok is het toegelaten gewicht (economie) 30 kg, voor Hong Kong is dat 20 kg

Extra gewicht op de route HKG-MNL kost 70 HK $/kg.

Je kan alles terugvinden op de website:

http://www.philippineairlines.com/flights/all-about-baggage/free-baggage-allowance/travelling-philippine-airlines-pr-and-pal-express/

jamietagabundok

Citaat van: Ronny55 op zaterdag  9 mei 2015, 08:37:59
Er is een klein nadeel bij pal, internationaal max 20kg incheckbagage, we vliegen terug van Brussel naar Hongkong met etihad,(30 kg incheck bagage) dan Hongkong>>Manila met pal , 20kg ...overgewicht bij pal, vanuit Hongkong +/- 7â,¬/kg, geen mogelijkheid om vooruit extra kg bagage te boeken. Voor ons geen probleem, we zijn met zijn drieen 20x3 + 7x3 = 81 kg , komt ruim toe en met koffers van 30 kg slepen is ook niet echt plezant, maar als je alleen reist, 27 kg is gene vette


Klopt Ronny 55, ik reis alleen , dus die 27 kilo heb ik zo.    Ik zit in het zelfde schuitje  met Malaysia van A. dam naar MNL mag ik 30 kilo, maar dan met PAL naar mindanao zit ik aan die 27 kilo gebonden.   gelukkig heb ik al mijn zomerkleding achter gelaten in mindanao, dus hoef ik niet weer terug mee te nemen.


Sorry voor  :offtopic:  , maar het is geen plezierreisje, het gaat niet zo goed met mijn vriendin,  ze houd door zangerschapsmisselijkheid  helemaal geen eten of drinken binnen.  Ik had haar al eerder gevraagd een dokter te raadplegen, maar dat deed ze niet bang als ze was om ter observatie te worden opgenomen .    :negatief:      Nu was ze dus door uitputting van het vele braken en uitdroging onwel  geworden, en had haar moeder haar gevonden achter in de tuin.   

Hoewel ik puur medisch gezien niks voor haar kan betekenen is mijn plan toch om er enige tijd heen te gaan.   Misschien  gaat er toch een goed effect van uit als ik in haar nabijheid ben.     :weetikniet:  Ik hoop op een goed afloop.

 

Ronny55

Citaat van: jamietagabundok op zaterdag  9 mei 2015, 18:16:37

Klopt Ronny 55, ik reis alleen , dus die 27 kilo heb ik zo.    Ik zit in het zelfde schuitje  met Malaysia van A. dam naar MNL mag ik 30 kilo, maar dan met PAL naar mindanao zit ik aan die 27 kilo gebonden.   gelukkig heb ik al mijn zomerkleding achter gelaten in mindanao, dus hoef ik niet weer terug mee te nemen.


Op binnenlandse vluchten kan je goedkoop baggage allowens bijkopen , van MNL naar Zamboanga, 620 peso voor 30 kg  geloof ik  :weetikniet: in ieder geval véééél goedkoper
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

jamietagabundok

Ja, maar dan moet je dat denk ik wel tevoren bijkopen, en niet op het laatste moment op de airport, want dat deed ik vorige keer,  ben vergeten hoeveel kilo , ieder geval veel minder dan 30 , maar het was toch meer dan 1000 piso.

 
  Toen ik  tegelijk daar ook voor de terugvlucht  bijkocht, kostte dat stukken minder   :thumb:

Ronny55

Citaat van: jamietagabundok op zondag 10 mei 2015, 08:14:29
Ja, maar dan moet je dat denk ik wel tevoren bijkopen, en niet op het laatste moment op de airport, want dat deed ik vorige keer,  ben vergeten hoeveel kilo , ieder geval veel minder dan 30 , maar het was toch meer dan 1000 piso.

 
  Toen ik  tegelijk daar ook voor de terugvlucht  bijkocht, kostte dat stukken minder   :thumb:
uiteraard voorop bij kopen, voor je vertrek weet je toch al hoeveel kg je gaat hebben....bv ik had recht op 20kg mnl>cdo, heb 10kg bijbesteld, 200 peso. :jajaja:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.