huis kopen in Tacloban

Gestart door robert van dijck, donderdag 12 september 2013, 09:04:58

Vorige topic - Volgende topic

Ronny55

Een omheining en een Mechelse scheper erin en je kan op bijde oren slapen ....wel een getrainde die zich niet laat vergiftigen
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

gosternokke

   @ Paring belga ,Tis toch een gloednieuw huis , depriciatie  is niet van toepassing  toch ?    En als je zoiets goed onderhoud krijg je ook geen jaarlijkse  waardevermindering, maar juist een waardevermeerdering   :thumb:

Zeker in een tropisch land  als filippijnen gaat alles zienderogen achteruit als je geen onderhoud pleegt.

@ Robert
   Ja en dan die fence.   Zeker voor een perceel als dit gaat dat in de papieren lopen als je een goede fence van concrete posts en hollowblocks wil hebben.

Zorg ook voor een goed fundering eronder, daar bezuinigen pinoys vaak op en na verloop van jaren gaat dan je mooi dure fence van hollowblocks scheef staaan, zonde geld.

robert van dijck

@ gosternokke:  Ik zal je aanbeveling ter harte nemen i.v.m. de fence, ik heb ongeveer 110meter fence nodig, heb jij er enig idee van wat dat me gaat kosten?

groeten

Robert

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: Paring Belga op zondag 15 september 2013, 02:17:50
Citaat van: Ifugao op zaterdag 14 september 2013, 10:45:56
Citaat van: robert van dijck op zaterdag 14 september 2013, 09:00:39

De totale oppervlakte van het perceel is wel degelijk 780m3,

De bebouwde oppervlakte is totaal ongeveer 160m3 beneden en bovenverdieping samen



Nu begrijp ik de verwarring. Robert ziet het verschil niet tussen vierkante meter (m2) en kubeke meter(m3).

Ik denk wel dat Robert m2 bedoeld, en niet m3.

Ik zou zeer voorzichtig zijn een huis kopen buiten een subdivision, voornamelijk wanneer later Robert erin zal wonen.  Ik weet het, zeer aantrekkelijke grote grond en veel tuin erlangs, maar ik zou me nooit veilig voelen, geen minuut.

Ook boven wonen ipv op de gelijkvloers.  Moet je overdenken dat je altijd de trappen moet oplopen om naar je flat te gaan en naar beneden om buiten
te gaan.  Zou te teveel zijn voor mij.

P4.000.000 is te veel in de Filipijnen, zeker buiten Metro-Manila.  Ook buiten een subdivisie.

P4.000.000 is reeds voor blanken bestemd, waar geen Filipino dat zal betalen.

Ze hebben waarschijnlijk de grond voor zeer laag gekregen en dan een huis bouwen die daar al lang leeg staat.  Als ze het gebouwd hebben voor P5000 per m2, zullen ze ongeveer P800.000 betaald hebben aan de bouw.  Nu moet je ook nog berekenen hoe oud het huis is en P50.000 per jaar aftrekken als depreciatie.

MAAR JA, het is er mooi en veel ruimte.  Aantrekkelijk.  Maar ik zou me niet al te veilig voelen als een blanke daar begint te wonen.  Ik herinner me nog Ricky van het andere Forum (Dutch), die een huis kochtte in Tagaytay en daar werd hem bedreigd dat ze z'n kindje zouden ontvoeren.  De geburen.  Ook werd er geschoten met revolvers rond hen heen.  

hoe zo veel te duur . begin maar eens te bouwen daar !!!!
in de fils is alles ook veel en veel duurder geworden dan voor een jaar of 10 geleden . ja natuurlijk kun je makkelijk zo,n huis bouwen voor dat geld . maar dan heb je ook de ellende wat het meebrengt daar in de fils met een huis bouwen , wel dat alleen was mij wel een miljoen waard om het niet mee te maken.

het is een mooi groot huis en ziet er op het oog heel degelijk uit , en mogen die mensen daar ook een paar centen verdienen? ja toch.

780 m2 bouwgrond a 3000 peso = 2340000. ok het is voordien natuurlijk een weiland geweest a 500 peso per m2 . maar het is nu eenmaal bouwrijpe grond en dus geld er nu een andere prijs . MZ [makkelijk zat] en misschien zit er nog wel vergunning op voor 2a3 huizen , wie weet?

grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Ifugao

Ik ben het eens met Jens. Wat de vorige eigenaar het allemaal gekost heeft is niet relevant. Waar het om gaat is wat de bouwgrond vandaag de dag waard is op die locatie, plus de waarde van het gebouw, in de staat van onderhoud zoals het nu is.
Dan vind ik 4mlj. geen slechte prijs op het eerste gezicht. Over de locatie kan ik niet oordelen.

Kano

Op de plaatjes zie ik niet directe bebouwing in de omgeving. Is er dan wel water, electriciteit, telefoon/internet ? En hoe staat het met het "right of way"?
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

robert van dijck

Citaat van: Kano op maandag 16 september 2013, 01:47:05
Op de plaatjes zie ik niet directe bebouwing in de omgeving. Is er dan wel water, electriciteit, telefoon/internet ? En hoe staat het met het "right of way"?

@kano: er is water en electriciteit, waterdruk is zelfs meer dan voldoend op het 1° verdiep. Telefoon en internet weet ik niet.
Wat is "right of way" het huis ligt aan een openbare weg, is het dat wat je bedoeld?

Robert

eddyvm

hallo,
wij hebben 2 jaar geleden op bohol ongeveer 400.000p betaald voor onze fence van 180m lengte.3 zijden hollowblocks van 2 m hoog.En aan de straatkant hollowblocks 0,6m hoog+ metalen fence.De muren zijn langs de binnenkant gecementeerd.ter info,groetjes

robert van dijck

Citaat van: eddyvm op maandag 16 september 2013, 07:39:22
hallo,
wij hebben 2 jaar geleden op bohol ongeveer 400.000p betaald voor onze fence van 180m lengte.3 zijden hollowblocks van 2 m hoog.En aan de straatkant hollowblocks 0,6m hoog+ metalen fence.De muren zijn langs de binnenkant gecementeerd.ter info,groetjes

eddyvm, Bedankt voor de info i.v.m. prijs fence, mag ik je vragen hoe groot jouw lot is?

groeten

Robert

Ifugao

Citaat van: robert van dijck op maandag 16 september 2013, 06:55:23

Wat is "right of way" het huis ligt aan een openbare weg, is het dat wat je bedoeld?



"Right of way" is het "recht van doorgang". Heel belangrijk als de toegang tot jouw property via een pad of weg loopt dat niet tot jou eigendom behoort.
De eigenaar kan heeeeeel moeilijk gaan doen en jou de toegang via zijn pad weigeren. Daar sta je dan, kun je je eigen huis niet in.
Maar, je zegt zelf al, de property ligt aan de straat. Bekijk de title van de property heel goed en zie of de toegang tot de property werkelijk grenst aan de weg. Als er maar een paar meter tussen zit die niet van jou is, kan dat problemen opleveren. Dat kun je dan voorkomen door een "right of way" te eisen.