huis kopen in Tacloban

Gestart door robert van dijck, donderdag 12 september 2013, 09:04:58

Vorige topic - Volgende topic

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: robert van dijck op zondag 15 september 2013, 18:47:36
@ gosternokke:  Ik zal je aanbeveling ter harte nemen i.v.m. de fence, ik heb ongeveer 110meter fence nodig, heb jij er enig idee van wat dat me gaat kosten?

groeten

Robert
wat hoor ik daar FENCE  :lachen:  :handenwrijven: :dollareyes: www.voshaar-schuttingen.nl  en euh, ik weet de weg naar Tacloban toe. ben er namelijk al heel vaak geweest .als je dan toch met miljoenen gooit hahaha.

veel succes met je huis.
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Budgie

Citaat van: jens op maandag 16 september 2013, 12:01:28
Citaat van: robert van dijck op zondag 15 september 2013, 18:47:36
@ gosternokke:  Ik zal je aanbeveling ter harte nemen i.v.m. de fence, ik heb ongeveer 110meter fence nodig, heb jij er enig idee van wat dat me gaat kosten?

groeten

Robert
wat hoor ik daar FENCE  :lachen:  :handenwrijven: :dollareyes: www.voshaar-schuttingen.nl  en euh, ik weet de weg naar Tacloban toe. ben er namelijk al heel vaak geweest .als je dan toch met miljoenen gooit hahaha.

veel succes met je huis.

Ik ben bang dat als je op de Filipijnen die Voshaar-schutting zet je na 1 maand alleen as over heb van de houtvuurtjes om te koken van de hele buurt  :lachen: :lachen: :jajaja:
Getting older beats the alternative -dying young

Paring Belga

Ook moet je rekening inhouden dat je vele onkosten zal hebben om het huis comfortabel te maken.  Van zo te zien, zie ik kapotte ramen (glas), geen afwerking op de gelijksvloer, dan nog een 110m lange muur plaatsen die waarschijnlijk P500.000 zal bedragen.  Ook het schilderen en opknappen van het huis en de tuin mooi maken.  Gordijnen kopen.  Vele onkosten die je misschien kan berekenen en aftrekken van de verkoopprijs.

Als je zegt dat de verbouwde inhoud is 180m2, dan is het 90m2 per vloer.  Dat is niet al te groot, doch van de foto ziet het huis wel groot uit, maar dat komt omdat sommige foto's getrokken zijn vanop een hoek, misschien.

Van de depreciatie, nieuw huis of niet, het huis is reeds een aantal jaren oud (zelfs als er niemand inwoonde) - toch zie ik dat er wel enkele mensen op de gelijksvloer daar logeerden- hetzij houseboy or caretaker - wettelijk heb je depreciatie.  Ge moet maar even nagaan wanneer het huis daar gebouwd werd.

P50,000 per jaar korting.

Vooralleer men een huis koopt is het zeer goed aangeraden een huis inspector aan te werven en te zien wat er mis is in het huis.  Sinds het huis reeds leeg staat, moet je ook zien als de water pipelines in orde zijn (zonder roest), en ook de electrische leidingen.

Is er flooding wanneer het hard regent.  Is de vloer van de gelijksvloer hoog genoeg van het niveau van de tuin, zodat er geen water in het huis komt.

Kijk als er gaten in het dak zijn (ik zie dat het enkel een sheet metal dak is en dun is als dakbedekking).  Zijn de revetten die ze daarin draaiden goed geplugged?  Enz...  Mogelijk meer onkosten als er lekken zijn in je dak.  Eens dat bekijken op het plafond.

Ook enige hairline kraken in de muren.  Van zo te zien, zie ik goeie betonnen koloms en balken op de gelijksvloer.  



Herbie

@Paring Belga  jij hebt alles goed bekeken :thumb: van die ramen die gebroken waren had ik niet eens opgelet. En dan nog vanop een foto. Zo ik geef je groot gelijk toch eens deftig nazien voor je die 4Milj uitgeeft.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

bananacreek

#44
Citaat van: PeterVL op vrijdag 13 september 2013, 18:08:41
Je kan geen grond op je naam kopen inderdaad. Maar ook een huis kan NIET op je naam alleen staan. Als je gehiwd ben staat het huis op naam van de echtgenoten wat wil zeggen dat zowel de man als de vrouw elkaar niet uit het huis kunnen zetten(tenzij de rechter anders belsist en meestal vliegt de buitenlander eruit dan)
Wat je wel op je naam als bezit kan kopen is een appartement of 'deelhuis' in in groter geheel van het gebouw; er zijn veel bouwmaatschappijen dat dit gat in de markt hebben gezien en 'the yards' rijzen als paddestoelen uit de grond.
Als je per se huis met tuintje wilt houd daar rekening mee, als je tevreden bent met een condo ben je zeker dat dit je eigendom is...

Mijn huis en garage/werkplaats staan alleen op MIJN naam

Als je gehuwd ben kan je ook het huis op je naam laten zetten (als beide partijen dat hebben afgesproken), maar tijdens een "legal separation" of "anullment of marriage" zal de rechter beslissen of die woning de " family dwelling" is en dan wordt alsnog die woning aan de  :smiley-philippines: (ex) echtgenote toegewezen.

Maar in mijn geval ligt het iets anders want er waren twee huizen en het eerste huis was al bewoond door mijn ex en dat huis werd door de rechtbank als "conjugal family dwelling" beschouwd en tijdens de procedure van de anullment of marriage heb ik alsnog het huis waarin ik woonde op mijn naam kunnen registreren omdat de "building-permit" op mijn naam stond (zeer belanrijk in zulk een geval).

Probleem is dat mijn huis en garage op het land staat wat door de rechtbank aan mijn ex is toegewezen.

Maar zij verhuurt het andere huis aan een Duitser en zij is mij nu ongeveer 500T pesos schuldig omdat die huizen "conjugal" werden verklaard en dus ook de huur verdeeld moet worden tussen de (ex) spouses. Hierbij zijn we nog steeds co-partners tot op heden en het inkomen (huur in dit geval) van de co-owned properties zal zoals hierboven alreeds vermeld 50-50 moeten worden verdeeld tussen de betrokken co-owners.(Art. 485 Phil Civil Code)

Art. 485. The share of the co-owners, in the benefits as well as in the charges, shall be proportional to their respective interests. Any stipulation in a contract to the contrary shall be void. The portions belonging to the co-owners in the co-ownership shall be presumed equal, unless the contrary is proved. (393a)

gosternokke

Een huis afkraken op het ontbreken van een paar ruitjes en gordijnenen   :ikkeniebegrijp:   :ikkeniebegrijp:

  Wat de begane grondvloer heeft Paring belga wel een goed punt, belangrijk dat die zeker 30 centimeneter boven het maaiveld ligt  :thumb:


  Ik heb zelf al veel huizen gekocht in men leven (en ook weer verkocht)  maar hoe goed je ook kijkt ,na de aankoop zie je toch altijd weer dingen die je tevoren niet heb opgemerkt, ( zowel in positieve als negatieve zin)

  En ook nog eens een bouwkundige laten meekijken kan geen kwaad.

pagud

Tegenwoordig , mag je rekenen op ongeveer 16.000,00 php per vierkante meter aan bouwkosten . Dat is het bedrag dat het meest wordt gebruikt door experten .
3 jaar geleden  heb ik mijn fences laten bouwen 30 x 10 x 2 , in halve maan , goede funderen ,( want met aardbevingen ginder ( we liggen op een breukgebied ) weet je nooit .)
heb ik toen 300.000,00 php betaald . Moet ik e rook nog bij vermelden , dat ze de boel geverfd hebben en ik tevens een deepwell heb aangelegd .
De huidige prijzen in een goede subdivision met bewaking schommelen zo rond de 4800,00 à 5800,00 php/vierkante meter in tacloban .
Zelf , zou ik niet wonen in een onbewaakt huis of subdivision .
Kan best zijn , als je terug komt , dat je huis is leeggehaald en enkel nog kakkerlakken aanwezig zijn , want soms nemen ze nog je mooie bewerken deuren mee. :lachen: :lachen: :lachen: :lachen:
bvb , is je huis 130 vierkante meter groot , reken 2.000.000,00 php kostprijs

PeterVL

Bananacreek dit is inderdaad zo, maar zoals je zegt gaat het bij jou over twee huizen en dan wordt uiteraard het tweede huis aan jou toegewezen en blijft de grond dus eigendom van je (ex) echtgenote. Ik had dit al eerder geponeerd dat dit zo gaat als het de grond betreft. Als je maar een huis had gehad dan had het wel eens anders gelopen. Ik wou gewoon de mensen verwittigen hoe het eraan toegaat voor ze de beslissing nemen zwaar te investeren in een huis.
Bijna twee jaar geleden is mijn drinkmaatje (een Nederlander) zo door de rechter het huis uitgezet en verloor hij werkelijk alles(te erg om er details over te geven)
Enkele weken later heeft hij zich verhangen aan de boom die in front van het huis stond. Ik heb zijn begrafenis geregeld; anders hadden ze hem misschien begraven als een hond

Soushkin

Ik vraag me af wat er met dit huis gebeurd is na de storm van afgelopen jaar.
Palimos po, gutom ako. Pisulang pang Mac Do, pang Jollibee.

Maraming salamat, po.

:happy2: