Tijdelijke verblijfsvergunning voor investerende buitenlander

Gestart door PHwaarde, zondag 22 september 2013, 12:22:53

Vorige topic - Volgende topic

PHwaarde

http://www.nu.nl/economie/3580416/tijdelijke-verblijfsvergunning-investerende-buitenlander.html

Buitenlanders die minimaal 1,25 miljoen euro in het Nederlands bedrijfsleven investeren, kunnen vanaf 1 oktober van dit jaar makkelijker een tijdelijke verblijfsvergunning voor ons land krijgen.

Dit is gewoon op & top discriminatie. Dus als je maar een pak geld meebrengt, hoef je opeens niet meer aan de normaal geldende eisen te voldoen? Wat een corrupt zootje is Den Haag toch.  :kotsen:

Rich

Of het wel echt zo  :kotsen: is dat vind ik nog zo niet, want zo werkt het nu eenmaal, en niet enkel in Den Haag maar overal ter wereld, en het is altijd al zo geweest. Met geld is vrijwel alles te koop dus daar moeten we niet naïef over doen.

Zulke injecties kunnen de economie van een land een flinke boost geven zoals werkgelegenheid, en komt het de bevolking ten goede.

Geen slechte maatregel  :thumb:  en het gaat trouwens om een tijdelijke verblijfsvergunning die na evaluatie kan verlengd worden.

Rich de Nederbelg.

Amice

Mja, lijkt me toch redelijk naief om te denken dat iemand met miljoenen aan komt zetten om die te investeren met de onzekerheid er na een jaar weer uitgeschopt te worden, nog even afgezien van de opbrengst van die investering.

En juist die opbrengst van die investering brengt bij mij de kriebels, want waar zal die per saldo dan toch vandaan moeten komen? Juist ja uit nederland en waar gaat die opbrengst dan heen?
Grote kans dat dat dus niet herinvesteerd wordt maar weggesluist.
Daarnaast heb ik er n hekel aan om rijken nog rijker te maken, die hebben immers al genoeg.

Wat mij betreft mogen ze de normale MVV/TEV procedure doorlopen, Nederlands leren en aan de vereisten voldoen enz. net zoals ieder ander visumplichtige dient te doen.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Fail_over

Citaat van: Amice op zondag 22 september 2013, 22:30:04
Mja, lijkt me toch redelijk naief om te denken dat iemand met miljoenen aan komt zetten om die te investeren met de onzekerheid er na een jaar weer uitgeschopt te worden, nog even afgezien van de opbrengst van die investering.

En juist die opbrengst van die investering brengt bij mij de kriebels, want waar zal die per saldo dan toch vandaan moeten komen? Juist ja uit nederland en waar gaat die opbrengst dan heen?
Grote kans dat dat dus niet herinvesteerd wordt maar weggesluist.
Daarnaast heb ik er n hekel aan om rijken nog rijker te maken, die hebben immers al genoeg.

Wat mij betreft mogen ze de normale MVV/TEV procedure doorlopen, Nederlands leren en aan de vereisten voldoen enz. net zoals ieder ander visumplichtige dient te doen.

:thumb: In vergelijking met de  :smiley-philippines: is  :nederlandsevlag: dan meer principeloos en wanhopig???  :weetikniet:
Wat is de prijs om in de  :smiley-philippines: met een bedrijf aan te komen en de visa te omzeilen?  :weetikniet:

Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Rich

Toch eigenaardig dat als mensen hun nek uitsteken en risico's nemen, wat ondernemingsschap toch vaak is, dat er mensen zijn die blijkbaar niet kunnen kroppen dat die ondernemers geld verdienen.
Het is trouwens dankzij ondernemers dat het zo slecht nog niet is in het Westen dacht ik.

Als zoals in het voorstel, zulke bedrijven een impuls kunnen geven aan de economie enz, dan begrijp ik niet wat daar mis mee is. Op die manier doen zij hun bijdrage aan de gemeenschap of niet? Het zijn niet allemaal boeven hé.

En of "rijken" al dan niet genoeg hebben is niet aan anderen om dat uit te maken  :neeneenee:  Ik maak in ieder geval niemands rekening als ik de achtergrond niet ken.



Rich de Nederbelg.

Amice

Als die ondernemers hun nek uitsteken dan kon dat al van voor de 1e wereldoorlog hoor en nu nog en ook zonder deze maatregel.

Het feit dat er een ondernemersclub aan de macht is wil m.i. niet zeggen dat die ondernemers dan maar een bevoorrechte positie moeten kunnen innemen.

Edoch door diezelfde ondernemersclub die nu aan de macht is, steken jan met de pet(en dat zijn er een beetje veel meer) nu wel hun nek uit om de graaizucht  van dat clubje nu  te bekostigen en de gevolgen van daarvan te dragen.

Vreemd genoeg doen die nek uitstekende ondernemers dat dan juist niet integendeel, die gooien eerst jan met de pet de straat op, alvorens zelf de broekriem aan te trekken.

Verklaar mij dan maar eens hoe het komt dat er crisis is en iedereen maar moet bezuinigen en ondanks dat worden de miljonairs(lees ondernemers) enkel nog maar rijker.

Nee dat zal idd nooit genoeg zijn voor die gasten, wat er ook aan voordelen voor ze op tafel komt.

Aldus, hebben ze zich maar te voegen aan de wetgeving die voor andere visumplchtigen ook gelden en dan ontduiken ze nog meer dan genoeg. (zie het actuele topic over transport).




Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

huisman45

Dit noem ik toch positief hier, leert  :nederlandsevlag: iets van de  :smiley-philippines: ,
de rijkere laten binnenkomen,lees rijkere buitenlanders , neem hun geld,
en voor de rest je kop houden en als je het niet bevalt opsodemieteren.  :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :lachen: :lachen: :jajaja:
Voorbeelden genoeg hier in de  :smiley-philippines:
Hier adem ik vrij en ben gelukkig

Rich

Citaat van: Amice op maandag 23 september 2013, 01:27:06
Als die ondernemers hun nek uitsteken dan kon dat al van voor de 1e wereldoorlog hoor en nu nog en ook zonder deze maatregel.

Het feit dat er een ondernemersclub aan de macht is wil m.i. niet zeggen dat die ondernemers dan maar een bevoorrechte positie moeten kunnen innemen.

Edoch door diezelfde ondernemersclub die nu aan de macht is, steken jan met de pet(en dat zijn er een beetje veel meer) nu wel hun nek uit om de graaizucht  van dat clubje nu  te bekostigen en de gevolgen van daarvan te dragen.

Vreemd genoeg doen die nek uitstekende ondernemers dat dan juist niet integendeel, die gooien eerst jan met de pet de straat op, alvorens zelf de broekriem aan te trekken.

Verklaar mij dan maar eens hoe het komt dat er crisis is en iedereen maar moet bezuinigen en ondanks dat worden de miljonairs(lees ondernemers) enkel nog maar rijker.

Nee dat zal idd nooit genoeg zijn voor die gasten, wat er ook aan voordelen voor ze op tafel komt.

Aldus, hebben ze zich maar te voegen aan de wetgeving die voor andere visumplchtigen ook gelden en dan ontduiken ze nog meer dan genoeg. (zie het actuele topic over transport).


Het zit allemaal wel even anders in elkaar dan jij hier in het kort schetst.

Je kan schieten op de ondernemers, maar zo simpel is het niet  :neeneenee: De reden van crises zit veel ingewikkelder in elkaar,.......grote overheids-schulden, overproduktie door o.m. dalende export zijn een paar redenen daarvan. Het zijn de poltici die een land leiden, niet de ondernemers, die zorgen voor werkgelegenheid.

Waarom staat Duitsland er beter voor dan wij? Omdat ook zij buitenlands kapitaal hebben aangtrokken via ondernemingen. De uitkeringen voor werklozen werd verminderd om ze weer aan het werk te krijgen, en de export staat er al jaren goed voor. Het zijn maar een paar dingen, maar het is veel complexer, en onmogelijk om hier even neer te pennen. In Duitland dacht men heel simpel van, handen uit de mouwen en aan het werk want al die uitkeringen kosten de overheid teveel. Eindelijk hebben ze dat nu ook hier door dat het teveel kost.

De groote graaiers zijn de banken en de politiek maar niet de ondernemers.

Maar toch nog even dit. Ik heb nooit anders geweten dan  dat grote bedrijven in het westen werden aangetrokken via allerlei voordelen zoals subsidies enz. En met maar één reden. De economie optrekken d.m.v werkgelegenheid.

Dus eigenlijk is dit topic niets nieuws onder de zon  :ikkeniebegrijp:



Rich de Nederbelg.

Rich

Citaat van: huisman45 op maandag 23 september 2013, 02:31:28
Dit noem ik toch positief hier, leert  :nederlandsevlag: iets van de  :smiley-philippines: ,
de rijkere laten binnenkomen,lees rijkere buitenlanders , neem hun geld,
en voor de rest je kop houden en als je het niet bevalt opsodemieteren.  :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :lachen: :lachen: :jajaja:
Voorbeelden genoeg hier in de  :smiley-philippines:

Tja, dat is dan toch hun eigen keuze hé? En de redenenen om daar te gaan wonen zijn zo'n beetje gekend dacht ik. En niet alle buitenlanders zijn rijk hoor, maar er zijn er velen die zich rijker voordoen en brengen zichzelf op die manier in de problemen.
Maar wat me toch steeds weer opvalt is dat men wel de baten, maar niet de lasten neemt.

Ik bedoel het niet persoonlijk, maar hoeveel buitenlanders in de Filippijnen doen niets anders dan kankeren over vanalles en nog wat. Ja lekker goedkoop leven daar  :happy: dat wel, maar het is meer ergernis dan wat anders, dus dan zou ik zeggen, blijf weg uit een derdewereldland want je weet vantevoren wat je kan verwachten.

Je zegt zelf,..voorbeelden genoeg hier, nou ja dat weet je toch vantevoren?

Voor mij is het nog steeds het paradijs daar, zon, zee, strand en zonneschijn, en lachende gezichten, en ja je kan wat meer doen met je geld dan hier  :jajaja:  Maar of ik er volledig zou willen wonen is nog steeds de vraag, want ik vind o.a. de sociale voorzieningen best hier, zeker als je wat ouder gaat worden, en ik ga het geld wat ik heb niet allemaal investeren in de Filippijnen, dus kan ik er achteraf ook niet over kankeren als ik het kwijt ben.



Rich de Nederbelg.

Amice

CitaatJe kan schieten op de ondernemers, maar zo simpel is het niet  neeneenee De reden van crises zit veel ingewikkelder in elkaar,.......grote overheids-schulden, overproduktie door o.m. dalende export zijn een paar redenen daarvan. Het zijn de poltici die een land leiden, niet de ondernemers, die zorgen voor werkgelegenheid.

Ik schiet zowel op ondernemers als hun aan de macht zijnde politici, de ondernemers zijn immers veelal de achterban.
het zijn inderdaad de politici die een land laten lijden en de ondernemers helpen hun een handje door ze ook nog eens op straat te schoppen.
"Overproductie door dalende export" ?? Waar blijft nu dat nekuitsteken dan? Immers worden en werden er grote bonussen aan de managers verstrekt om zulke zaken te regelen.
Het komt de ondernemers enkel goed uit dat er n crisis is, vandaar dat de rijken enkel maar rijker worden.
werktijdsverkorting= subsidie voor de ondernemer, om maar even n voorbeeld te noemen.

CitaatWaarom staat Duitsland er beter voor dan wij? Omdat ook zij buitenlands kapitaal hebben aangtrokken via ondernemingen. De uitkeringen voor werklozen werd verminderd om ze weer aan het werk te krijgen, en de export staat er al jaren goed voor. Het zijn maar een paar dingen, maar het is veel complexer, en onmogelijk om hier even neer te pennen. In Duitland dacht men heel simpel van, handen uit de mouwen en aan het werk want al die uitkeringen kosten de overheid teveel. Eindelijk hebben ze dat nu ook hier door dat het teveel kost.

Het was anders de regering van schroeder die destijds al vele saneringen heeft doorgevoersd en daarom gaat het nu beter in duitsland.

Het onderwerp is idd te uitgebreid om hier verder uit tewerken.

Blijft echter het visum vraagstuk en die kan door de al extra verstrekte subsidies die je vermeldt gestimuleerd worden.
De slogan van bv.nederland is immers dat nederland reeds een goedkoop land voor bedrijven en investeerders is, belasting technisch.
Ik zie derhalve niet in waarom deze visummaatregel daar nog eens aan toegevoegd zou moeten worden.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent