waar verzekering nemen

Gestart door jajest, woensdag 16 oktober 2013, 16:55:49

Vorige topic - Volgende topic

jajest


de bedoeling is de schoonouders van de asawa uit te nodige voor volgend jaar hier 2 à3 maand op ons te komen bezoeken.


één van de vereistes is bij goedkeuring van de visum moet er een verzekering genomen worden:

" In case of approval, applicants have to produce an original medical and travel insurance valid for all Schengen countries issued by a Philippine or European insurance company (+ 1 photocopy). This insurance should cover a minimum of 30,000 Euros and should cover the validity of the visa."


Iemand ervaring waar het het interessants (lees goedkoopst)  is om deze verzekering te nemen ? Belgie of Filippijnen ?

marc 



Amice

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

jiggy

Als je doorklikt op de website van de ambassade krijg je volgende lijst met aanvaarde Filipijnse en Belgische verzekeringsmaatschappijen te zien.

http://www.diplomatie.be/manila/default.asp?id=28&ACT=5&content=27&mnu=28

De kosten verschillen niet zo erg en niet zeer uiteenlopend. Je kan ook vooraf een simulatie uitvoeren om de kosten te vergelijken.
Mijn ervaring is dat je best kiest voor een verzekeraar waar je online een polis kan afsluiten.
Binnen de paar minuten heb je dan het "certificate" in je mailbox.
Dit is handig, omdat de ambassade - na goedkeuring van de aanvraag- je amper 3 dagen geeft om het bewijs van ticket en verzekering aan hen over te maken. Dit mag per email.

jajest


pagud

De meest courante en aangenomen verzekering voor het bekomen van een visa  ( voor mijn stiefdochter van +25 jaar )is bij
DKV Belgium
BD Bischoffsheimlaan 1-8
1000 brussel
tel 02 287 64 11
fax 02 287 64 12
www.dkv.be

De verzekering: plan H ( voor mij ) code 841 met een dekking van 49.578,70 euro.
De minimum dekking is 30.000,00 euro.
Je kunt je verzekeren voor ; 4.957,87
                                         12.394,68
                                         17.352,55
                                         24.789,35
                                         49.578,70
                                         99.157,41
Zoals je ziet is 24.000 te weinig en 49.000 , but no choice.


:atyourservice: :atyourservice: