Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Grondstofkosten

Gestart door ImaginePWS, zaterdag 30 november 2013, 16:18:25

Vorige topic - Volgende topic

ImaginePWS

Samen met 3 enthousiaste medeleerlingen doe ik, Lisanne, mee aan de Imagine wedstrijd, een wedstrijd waarin scholieren een ondernemingsplan maken voor het opstarten van een bedrijf. Dit bedrijf moet worden opgezet in een ontwikkelingsland naar keuze en moet daar een positieve bijdrage leveren aan de samenleving. Het winnende project zal worden uitgevoerd in het desbetreffende ontwikkelingsland.
Wij hebben gekozen voor een bedrijf dat super beton moet gaan fabriceren in de Filipijnen, waarmee stevigere constructies kunnen worden gebouwd. Het super beton zal bestaan uit beton versterkt met natuurlijke vezels afkomstig uit de Filipijnen. Op deze wijze willen wij voorkomen dat de huizen in het ontwikkelingsland snel instorten door toedoen van aardbevingen.

Voor het ondernemingsplan ben ik opzoek naar informatie over de prijzen van de volgende grondstoffen:
- water
- grof zand
- grind
- cement
- Abaca vezels

Bij voorbaat dank voor alle informatie omtrent beton in de Filipijnen!

Quezonboy

Met of zonder White Nose Taks?!

Amice

 :welcome: Lisanne

Leuk initiatief.
Er zijn genoeg techneuten hier die er wel iets over kunnen vertellen, mijn kennis reikt tot een ander vakgebied.

Edoch weet ik toevallig dat er beton bedrijven zijn in  :nederlandsevlag: die juist weer het (lava) uit de filippijnen importeren voor gebruik in beton voor Nederland.

Let wel dat men hier als buitenlander enkel een minderheids aandeel kan bezitten in een bedrijf, hier zijn wel uitzonderingen op, zeker  indien het bedrijf enkel exporteerd.

Suc6
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

ImaginePWS

Citaat van: Quezonboy op zaterdag 30 november 2013, 18:20:55
Met of zonder White Nose Taks?!

Quezonboy wat zijn white nose taks?  :dontknow:

Dank voor het reageren Amice, verrassend dat we alleen een minderheidsaandeel mogen bezitten in een bedrijf in de Filipijnen...

daf105paccar

Citaat van: ImaginePWS op donderdag  5 december 2013, 19:08:44
Citaat van: Quezonboy op zaterdag 30 november 2013, 18:20:55
Met of zonder White Nose Taks?!

Quezonboy wat zijn white nose taks?  :dontknow:

Dank voor het reageren Amice, verrassend dat we alleen een minderheidsaandeel mogen bezitten in een bedrijf in de Filipijnen...
Is niet alleen in de Filipijnen.
Is een Aziatische manier om de touwtjes zelf in hand te houden.

White nose tax=alle blanken zijn rijk en wij zijn arm dus de blanken moeten meer betalen.
Hun versie van positieve discriminatie.  :lachen: :lachen: :lachen:

Ronny55

Citaat van: daf105paccar op donderdag  5 december 2013, 23:18:59
Citaat van: ImaginePWS op donderdag  5 december 2013, 19:08:44
Citaat van: Quezonboy op zaterdag 30 november 2013, 18:20:55
Met of zonder White Nose Taks?!

Quezonboy wat zijn white nose taks?  :dontknow:

Dank voor het reageren Amice, verrassend dat we alleen een minderheidsaandeel mogen bezitten in een bedrijf in de Filipijnen...
Is niet alleen in de Filipijnen.
Is een Aziatische manier om de touwtjes zelf in hand te houden.

White nose tax=alle blanken zijn rijk en wij zijn arm dus de blanken moeten meer betalen.
Hun versie van positieve discriminatie:lachen: :lachen: :lachen:
positieve discriminatie zou betekenen dat ze de buitenlander bevoordelen...daar is hier in de  :smiley-philippines: zeker geen sprake van.  :weetikniet:

Wat die "white-nose" taks betreft daar heb ik wel al eens problemen mee gehad, beter gezegt, ze probeerde dat wel, daar doe ik gewoon niet aan mee, dan mogen ze hun boeltje houden. Zulke aankopen laat ik meestal wel door mijn asawa regelen.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Ifugao


bananacreek

waarom zo duur kopen?

Portland cement uit de  :smiley-philippines: kost toch geen 631 pesos maar ongeveer 230 pesos? 


pagud

in juni , in tacloban , 1 zak portland 218 php.
Rest ben ik vergeten.

Bulldozer