welke Filippijnse verenigingen zijn zoal er in Nederland ?

Gestart door PHwaarde, zondag 1 december 2013, 09:15:58

Vorige topic - Volgende topic

PHwaarde

Waar kan ik Filippijnse verenigingen in Nederland (liefst in de buurt van Limburg) vinden? Op het CFO office in Manilla werd mijn vrouw aangeraden in Nederland zo'n vereniging te zoeken om contact met de eigen bevolking te onderhouden/met lotgenoten te kunnen praten/vriendschappen op te bouwen.

dozo

ph, dat is denk ik niet zo,n goed idee.
je bent beter af met zo min mogelyk
phil vrienden.er is hier genoeg over
te lezen. vrgr theo. :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

antzan

In Heerlen hadden we LuzViMinda , in het begin aardig ,
Maar er kwam steeds meer haat/nijd tussen de dames .
En jaloezie .
Is dus doodgebloedt . En als je boven in Holland gaat , zie je meestal
grote auto,s  en dames uit Manila .
Ook niet wat we als Limburger zoeken .
Foodmaster

daf105paccar

Ik kan je alleen aanraden om voorzichtig te zijn in de keuze van wie je in huis haalt als "vriend".
Ik heb aan de lijve ondervonden dat de verhalen over jaloezie niet uit de lucht zijn gegrepen.

Budgie

PHwaarde De meeste ph clubs is gewoon shit De dames die er actief lid zijn zijn vaak ex hoeren die gezellig met elkander hun echtgenoot afkammen, klagen dat ze tekort krijgen en elkander alle trukjes leren om hun echtgenoot te bedriegen financieel zodat ze thuis de grote hen kunnen uithangen.

Dit volgens mijn asawa die dus hier ook weinig Fillipina vriendinnen heeft en ook beslist niet naar hun avonden gaat
Had hier nog een oppervlakkige Fillipina vriendin maar die is ook uit want ze ontdekte via een andere dat die haar man bedroog en dat is voor haar not done dus die komt er niet meer in.
Getting older beats the alternative -dying young

PHwaarde


Fail_over

Citaat van: daf105paccar op zondag  1 december 2013, 20:07:57
Ik kan je alleen aanraden om voorzichtig te zijn in de keuze van wie je in huis haalt als "vriend".
Ik heb aan de lijve ondervonden dat de verhalen over jaloezie niet uit de lucht zijn gegrepen.

Dit kan ik beamen. Ik was al erg vroeg een gewaarschuwd man (B_C) en ben nooit naar zo'n vereniging geweest.

Als je gewoon een normaal leven met je Asawa leid, naar de markt gaat, zij gaat naar de inburgering, Nederlandse les enz enz. dan komt zij vanzelf nieuwe mensen tegen, die, na afweging vriendinnen kunnen worden.  :smiley-philippines: of niet.
Ik heb wel van te voren gezegd dat ik het niet op prijs stel dat mijn huis platgelopen wordt door den zoete inval van van Pinay's. Gelukkig vindt mijn Asawa dat ook.

Rest mij nog te zeggen dat als je wel naar die verenigingen wilt gaan, je Asawa wilt blootstellen aan de "Welkomscommitee's" je op zeer goede voet je je Asawa moet staan. Om alle verleidingen te weerstaan.
(Maar ja, als je zo'n goede band met je Asawa hebt, waarom zou ze dan naar zo'n vereniging willen gaan  :weetikniet:  :hoedjeaf: )
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Michaela

Ik ben een filipijnse vrouw, en woon ongeveer bijna 13 jaar in Noord Brabant. Ik ken 4 á 5 filipijnse vrouwen hier in de buurt. 1 ker per maand doen wij binggo, locatie om de beurt, en zonder mannen. Eerst gezamenlijk eten daarna binggo spelen. 10 cent per keer. Puur voor fun en om heimwee te bestrijden. Het is toch wel leuk om af en toe je moedertaal te mogen spreken en zomaar kletsen met je landgenoten zonder op te letten naar je uitspraak en grammatica. In elke geval tot nu toe gaat het goed. Niet gemerkt of gehoord dat ze over andere mensen roddelen. Wij lijken eerder op kinderen tijdens het spelen. Het kan natuurlijk veranderen, vrouwen zijn eenmaal onvoorspelbaar. Als het zover is, dan neem ik even afstand totdat het afgekoeld is.
Jammer, Limburg is ver, anders is zij hier van harte welkom.

Baron

 :hoedjeaf:

Lutzviminda organiseert bij mijn weten momenteel nog 1 x per jaat een evenement, in kerkrade. Een feestavond.
Vroeger veel meer evenenten per jaar. Kwam er veel (10-15 jaar geleden). Best leuke tijd.
Ook een tijd lang met een kliek vrouwen van Lutzviminda op stap geweest in Belgie, op een van mijn adressen. Oergezellig. Zat dan aan het hoofd van de tafel met links en rechts een rij van 7 Filipina´s.Totaal 14. Ik zei hen hun tas op de tafel te laten staan, niet op de grond dus. Dan had ik een smoes om niet te dansen, ik lette wel op hun tassen.
Maar tegenwoordig hebben we meer een aantal vriendinnen en vriendinnengroepjes, dus op veel kleinere schaal. We worden ook al wat ouder ondertussen!

:dance:
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

PHwaarde

Citaat van: resscy_jalac op dinsdag  3 december 2013, 21:04:40
Ik ben een filipijnse vrouw, en woon ongeveer bijna 13 jaar in Noord Brabant. Ik ken 4 á 5 filipijnse vrouwen hier in de buurt. 1 ker per maand doen wij binggo, locatie om de beurt, en zonder mannen. Eerst gezamenlijk eten daarna binggo spelen. 10 cent per keer. Puur voor fun en om heimwee te bestrijden. Het is toch wel leuk om af en toe je moedertaal te mogen spreken en zomaar kletsen met je landgenoten zonder op te letten naar je uitspraak en grammatica. In elke geval tot nu toe gaat het goed. Niet gemerkt of gehoord dat ze over andere mensen roddelen. Wij lijken eerder op kinderen tijdens het spelen. Het kan natuurlijk veranderen, vrouwen zijn eenmaal onvoorspelbaar. Als het zover is, dan neem ik even afstand totdat het afgekoeld is.
Jammer, Limburg is ver, anders is zij hier van harte welkom.

Mijn Filipijnse echtgenote (28 jaar) is momenteel nog niet in Nederland (we zitten middenin het proces van afwachten op de TeV goedkeuring). Noord Brabant is niet zo heel ver van Limburg. Dus wie weet, mocht mijn vrouw eenmaal in Nederland behoefte hebben om haar heimwee te bestrijden door Visayan met lotgenoten te bespreken...