Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

bevalling

Gestart door joe, zaterdag 7 december 2013, 23:18:48

Vorige topic - Volgende topic

joe

hi iedereen,  :daag:

in juni 2014 verwachten wij ons eerste kindje, weet iemand de prijzen voor een normale geboorte in de filipijnen? de bevalling zal plaats vinden rond Laguna, zolang ik weet wat de prijs ongeveer is voor de locals dan kan ik ongeveer inschatten hoeveel ze uit mijn zakken zullen proberen te peuteren de  :smiley-philippines: sloebers.  :thankyoufw5: op voorhand

daf105paccar

Joe,prijs is gekoppeld aan kwaliteit.
Prive vs openbaar ziekenhuis.
Denk dat je het verhaal wel kent.

ps  :congratualtionsis0:

Ronny55

Je kan via de barrangay gaan das gratis dacht ik , ga je prive is een normale bevalling 15k a 30 k.....keizersnede prive 60k a 80k al naargelang de complicatie en uiteraard het prive hospitaal....dat laatste kan veel verschil uitmaken...ook hoe goed ken je de behandelende wroedvrouw/genicoloog ...raar waar waar . uiteraard kan je ook haggelen(onderhandelen) . Prijzen in CDO...Metro Manila zal wel hoger liggen
Vroeggeboorte dat kan nogal varieren , daar is geen prijs op te plakken...  :weetikniet:

More fun in the Philippines.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Bulldozer

Keizersnede + 4 dagen verblijf (prive kamer) in Makati Med was bijna 2000 euro. Dit was in 2008.

Houd er rekening mee dat je dit alleen cash of met een creditcard kan betalen. Aan banktransfers doen ze (daar in iedergeval) niet.

josv

Totaal-pakket in het regionale (gouverment) ziekenhuis is rond de 4-5 duizend peso mits alles goed gaat. Erin, baren, dagje bijkomen en :benweg:
Gezellig met z'n honderden in 1 zaal en met z'n tweeen in 1 bed.

Gezien je opmerking :

Citaat van: joe op zaterdag  7 december 2013, 23:18:48
dan kan ik ongeveer inschatten hoeveel ze uit mijn zakken zullen proberen te peuteren de  :smiley-philippines: sloebers.  :thankyoufw5: op voorhand

zou ik voor die optie kiezen  :floet:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

bananacreek

Citaat van: josv op zondag  8 december 2013, 10:48:05
Totaal-pakket in het regionale (gouverment) ziekenhuis is rond de 4-5 duizend peso mits alles goed gaat. Erin, baren, dagje bijkomen en :benweg:
Gezellig met z'n honderden in 1 zaal en met z'n tweeen in 1 bed.

Gezien je opmerking :

Citaat van: joe op zaterdag  7 december 2013, 23:18:48
dan kan ik ongeveer inschatten hoeveel ze uit mijn zakken zullen proberen te peuteren de  :smiley-philippines: sloebers.  :thankyoufw5: op voorhand

zou ik voor die optie kiezen  :floet:




josv

Citaat van: bananacreek op zondag  8 december 2013, 11:47:52


Zoiets ja ! Hier in het Davao Medical Centre ben ik eens op die afdeling geweest. Grof geteld : 7 rijen van 40 bedden x 2 vrouwen met baby  :denk:

De gangen niet meegeteld.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Fail_over

Mijn schoon zusje is 3 jaar geleden in ,Manila QC bevallen in een clinic. 1 kamer en goede verzorging. 3 dagen was 3500 php. Dit is natuurlijk geen ziekenhuis maar een goed en goedkoop alternatief.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

joe

 :happy: :applaus: dankt aan iedereen, echt bedankt! :thankyoufw5:

klootzakken (voorheen Jens)

komt vanzelf wel ter wereld , er blijven er niet zo heel veel zitten hoor. en wat het kost? ach je je leest het hier boven ,je kan het net zo duur maken als je wenst.

ik zou voor de goedkoopste optie kiezen als er tenminste geen complicaties zijn .

in ieder geval van harte de zwangerschap . :zwanger: .
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.