Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Beton

Gestart door ImaginePWS, zaterdag 21 december 2013, 10:57:22

Vorige topic - Volgende topic

ImaginePWS

Wat is de samenstelling van beton in de Filippijnen?

Amice

eh. cement zand en water  :weetikniet:

:lachen:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Ronny55

dat varieerd waar het voor moet dienen, das moeilijk te veralgemen ....draag beton en balken 3/1, fundering 5/1 rond om het huis waar later tegels opkwamen 8/1...alles staat nog recht dus zal het wel ok zijn .....3/1 = 1 schop zand 2 schoppen kiezel 20/30 en 1 schop cement
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

boldy

Citaat van: Amice op zaterdag 21 december 2013, 11:06:40
eh. cement zand en water  :weetikniet:

:lachen:

jij bent in de war met specie  amice  :lachen: :lachen:
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Amice

Citaat van: boldy op zaterdag 21 december 2013, 11:18:46
Citaat van: Amice op zaterdag 21 december 2013, 11:06:40
eh. cement zand en water  :weetikniet:

:lachen:

jij bent in de war met specie  amice  :lachen: :lachen:

ik heb er dan ook de ballen verstand van  :lachen:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

ImaginePWS

Mijn excuses, maar ik heb niet veel verstand van beton.
Kunt u de verhoudingen nader toelichten?
waarvoor staat het getal vóór de schuine streep en waarvoor het getal na de streep? En wat is de hoeveelheid water die dan toegevoegd moet worden?

ImaginePWS

Citaat van: Ronny55 op zaterdag 21 december 2013, 11:15:53
dat varieerd waar het voor moet dienen, das moeilijk te veralgemen ....draag beton en balken 3/1, fundering 5/1 rond om het huis waar later tegels opkwamen 8/1...alles staat nog recht dus zal het wel ok zijn .....3/1 = 1 schop zand 2 schoppen kiezel 20/30 en 1 schop cement

Mijn excuses, maar ik heb niet veel verstand van beton.
Kunt u de verhoudingen nader toelichten?
waarvoor staat het getal vóór de schuine streep en waarvoor het getal na de streep? En wat is de hoeveelheid water die dan toegevoegd moet worden?

Ronny55

Citaat van: ImaginePWS op zaterdag 21 december 2013, 11:25:10
Citaat van: Ronny55 op zaterdag 21 december 2013, 11:15:53
dat varieerd waar het voor moet dienen, das moeilijk te veralgemen ....draag beton en balken 3/1, fundering 5/1 rond om het huis waar later tegels opkwamen 8/1...alles staat nog recht dus zal het wel ok zijn .....3/1 = 1 schop zand 2 schoppen kiezel 20/30 en 1 schop cement

Mijn excuses, maar ik heb niet veel verstand van beton.
Kunt u de verhoudingen nader toelichten?
waarvoor staat het getal vóór de schuine streep en waarvoor het getal na de streep? En wat is de hoeveelheid water die dan toegevoegd moet worden?
het getal achter de schuine streep staat voor Cement. het getal ervoor voor zand en kiezel. BV 3/1 wil zeggen , een emmer zand, twee emmers kiezel / een emmer cement
Water , ja das op gevoel . de beton moet lopend zijn zodat het alle hoeken en spleten opvuld.
ik had een kleine betonmolen, 10 schuppen zand 20 schuppen kiezel en 2 emmers water en al naargelang werd er water bij gevoegd
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

ImaginePWS

Citaat van: Ronny55 op zaterdag 21 december 2013, 11:45:33
Citaat van: ImaginePWS op zaterdag 21 december 2013, 11:25:10
Citaat van: Ronny55 op zaterdag 21 december 2013, 11:15:53
dat varieerd waar het voor moet dienen, das moeilijk te veralgemen ....draag beton en balken 3/1, fundering 5/1 rond om het huis waar later tegels opkwamen 8/1...alles staat nog recht dus zal het wel ok zijn .....3/1 = 1 schop zand 2 schoppen kiezel 20/30 en 1 schop cement

Mijn excuses, maar ik heb niet veel verstand van beton.
Kunt u de verhoudingen nader toelichten?
waarvoor staat het getal vóór de schuine streep en waarvoor het getal na de streep? En wat is de hoeveelheid water die dan toegevoegd moet worden?
het getal achter de schuine streep staat voor Cement. het getal ervoor voor zand en kiezel. BV 3/1 wil zeggen , een emmer zand, twee emmers kiezel / een emmer cement
Water , ja das op gevoel . de beton moet lopend zijn zodat het alle hoeken en spleten opvuld.
ik had een kleine betonmolen, 10 schuppen zand 20 schuppen kiezel en 2 emmers water en al naargelang werd er water bij gevoegd


Ik hoop dat ik nu niet vervelend ben, maar wij moeten werken met significante aantallen, weet u toevallig nog ongeveer het gewicht van een schup cement, zand en kiezels? Ik neem aan dat dit niet voor alle drie hetzelfde was...

Ifugao

Ik zou zeggen: Neem een aannemer bij de hand, of liever gezegd, laat het aan iemand over die er verstand van heeft, want zo te lezen................. :ikkeniebegrijp: