Romantisch restaurant gezocht liefst in de buurt van Malate, Manila

Gestart door Yessie, donderdag 26 december 2013, 20:22:12

Vorige topic - Volgende topic

Yessie

Hi ,

Graag had ik een tip ontvangen voor een gezellig romantische restaurant in Manila, graag in de buurt van Malate, maar andere plaatsen zijn ook welkom uiteraard.
Ik dacht hierbij aan, ofwel gezellig fris (airco) binnen dineren met een zacht muziekje op de achtergrond en een beetje pravicy of buiten in de tuin of terras ( tussen planten , bloemen, bomen)....hehehe...
natuurlijk moet er een gemoedelijke , romantische sfeer aanwezig zijn.
Wie kan mij enkele adresjes bezorgen ?
Ik vertrek op 19 january 2014 naar de Filipijnen.

alvast bedankt,
Hugo.


Amice

Juist ja ik zat meer te denken aan het nabij manila hotel gelegen Bay view restaurant met terras op de bovenverdieping met uiticht op de bay, het is wel een seafood restaurant maar goed te vertoeven.

In Ermita heb je sinds kort Dakota bar & resto met aparte eetgelegenheid(te reserveren)(heette voorheen "Dolce vita" )gelegen aan Mabinistreet in het tesorogebouw.
Kwaliteit van het eten viel mij wel tegen moet ik zeggen.


De restaurants in Hyatt hotel zijn allen op 1 verdieping gevestigd en je kunt kiezen uit meerdere restaurants met mooi uitzicht, meestal rustig in goede atmosfeer.

Als je iets zoekt met entertainment kun je terecht in Pasay le pavillion
https://foursquare.com/v/le-pavilion/4c6e9bb89b7cef3b338df52a

Verder dan hier een lijst met fine dining resto's
http://www.zomato.com/manila/restaurants/manila/malate?cft=4

Keuze genoeg  :thumb:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

jiggy

Mij kon Harbor View zeer bekoren. Dit is een restaurant op een pier, met schitterend uitzicht op Baywalk.
Geen exclusief restaurant maar toch wel lekker eten.
Koele plek ook, gezien de ligging op het water.
Als je niet te laat gaat is het nog niet extreem druk en kan het dus nog vrij stemmig, intiem zijn.
Wel steeds moeten zoeken , want het is ietwat achterop gelegen tov de openbare weg.
Aan de foto's aan de muur te zien ( rechts direct als je binnenkomt) zijn er reeds heel wat nationale en internationale beroemdheden over de vloer geweest.

http://www.harborview-manila.com

Ifugao

Ook voor mij geldt The Harbour View als de beste, daar zijn we altijd wel een keer bij een bezoek aan Manila. Frisse zeewind, excellent food voor een redelijke prijs, goede service etc. Aan te bevelen als je van seafood houdt en buiten wil zitten.

Yessie

Hartelijk bedankt voor al uw tips, ik ga ze eens allemaal bekijken en laat later wel iets weten....BEDANKT !!!!!

Baron

 :hoedjeaf:

Manila hiotel is ook een van mijn favorieten. Maar is toch te groot om romantisch te zijn.
Harbor View is inderdaad leuk, mits het niet regent en je moet natuurlijk van de zee (geur) houden.
Tja Jessie, echt romantisch zou ik niet zo gauw weten. Als je echt van iemand houdt is zelfs een Jollibee romantisch  :lachen: :lachen:

:kusxe8: :blumen: :fluestern:
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

Baron

 :atyourservice:

Wat eigenlijk ook best erg leuk is, is in het Sofitel. daar kun je buiten eten, buffet (1500-2000 ?? peso).
Je zit dan in  op en aan het strand, onder de palmbomen.
In januari kun je daar dan ook genieten van de vuurwerk competitie (Vorig jaar was NL tweede geworden).
Ook zijn er folkloristische optredens die niet te lang duren, 2-3 maal 2 dansjes waaronder natuurlijk de kinikling met die bamboestokken.
Mocht je dan nog een kamer nemen, een cola van een goed jaar, dan is het niet goedkoop maar dan gaat ook iedere vrouw voor je door de knie-en  :jajaja:

Ik raad je wel dringend aan je eerst goed te informeren op welke dag er wat ge-organiseerd wordt. Om teleurstellingen te voorkomen. :janken:  :rennen:
Eventueel reserveren. Kijk verder bij metro deal Manila (injternet) voor speciale aanbiedingen,
Fijne romantische avond gewenst! Mogen we weten wat de aanleiding is ....  :weetikniet:

:thumb: :daag:

Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

Baron

 :hoedjeaf:

Wil / kun je minder spenderen dan heb ik deze nog voor je, mits je ervan houdt.

Wensha Spa in Pasay, in de buurt van mall of Asia.
daar krijg je voor 700 peso:
6 uur verblijf in: rustig zwembad, geen joelende kinderen. 1 uur massage (geen erotiek), voor koppels in mooie kamers met 2 massage bedden.
Deelname aan eenvoudig buffet, maar goed te eten. met drinks
Zit allemaal in die 700 peso. Je krijgt er kleding van hen.
Kijk je bij Metro Deal, vaak is er ook een aanbieding van Wensha Spa Pasay. Ligt beetje op de grens Manila Pasay.

Dan lijkt mij ook romantisch bij Mall of Asia, er liggen daar een hele reeks eetgelegenheden aan het water.

Verder kan je (keuze uit 2 schepen) op de bay gaan varen, 1 jacht en een meer gewoon, kosten ook 500 -700 peso pp.
Aan boord een buffetje of maaltijd geserveerd. Kan op verschillende tijden, middag maar ook avond, in het donker. Mooi, verlicht Manila
Het eten is inbegrepen, drankje is goedkoop.!
Ook van deze vind je soms aanbiedingen in Metro deal manila. En anders doe je er toch idee-en op.

En ben je (al) in de PH. dan koop voor 37 peso het krantje Buy and Sell. Daar staan ook evenementen in, optredens, en cafee en bars bieden zich aan. Krantje verkrijgbaar oa in 7 / 11

Een fijne, romantische avond gewenst!

Mag ik mee  :lachen:

:daag: :daag:

Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

Ifugao

Mall of Asia is inderdaad heel gezellig aan het water gelegen. Het enige wat mij irriteert daar is de vreselijke knalharde muziek die iedereen daar zo leuk lijkt te vinden. Iedere tent heeft zijn eigen luidsprekers die een wedstrijd houden welke het hardst kan.  :harenuittrekkenpg2:
Het romantishe gaat er dan wel snel af.