Mag ik voeding meenemen naar de Filipijnen ?

Gestart door Yessie, maandag 6 januari 2014, 12:01:08

Vorige topic - Volgende topic

Yessie

Hi,

Ik vetrek op 19 Januari 2014 naar de Fillipijnen,
Ik had graag wat chocolade, koekjes en snoep meegenomen voor mijn vrienden.
Mijn vraag is..moet ik dit aangeven bij de douanen ??
Indien ja, waar moet ik dit doen op de luchthaven van Manila ?

Graag een antwoordje aub,

Dank u,

Yessie.

Ronny55

Citaat van: Yessie op maandag  6 januari 2014, 12:01:08
Hi,

Ik vetrek op 19 Januari 2014 naar de Fillipijnen,
Ik had graag wat chocolade, koekjes en snoep meegenomen voor mijn vrienden.
Mijn vraag is..moet ik dit aangeven bij de douanen ??
Indien ja, waar moet ik dit doen op de luchthaven van Manila ?

Graag een antwoordje aub,

Dank u,

Yessie.

heb dat al meerdere keren gedaan , denk als je niet overdrijft zegt je geen mens wat....Mag dat  :weetikniet:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Paring Belga

Geen probeem.  Doch niet overmatig.

Toen we laatst naar Belgie kwamen en terug vertrokken naar de Filipijnen (wij wonen nu in de Filipijnen), hadden we toch zoveel chocolade mee gebracht dat onze twee hand-carry valiezen wel half met chocolade waren en niemand deed ons moeilijk wanneer we aankwamen in NAIA Terminal 1 vanuit Abu Dhabi and via Etihad.  We konden juist doorgaan via Noting To Declare.

Om het te beshcrijven konden we onze valiezen meenemen op het vliegtuig toen we naar Brussel vlogen van de Filipijnen (zonder chocolade) maar toen we in Brussel Airport kwamen om terug naar de Filipijnen te vliegen konden we die niet meer op het vliegtuig nemen van de heren daar, omdat er zoveel chocolade in de valiezen zaten dat ze te dik waren om mee te nemen op het vliegtuig.

Zo, overmatig kan toch, en onze valiezen waren opgeblazen door al die chocolade die we meenamen.

Yessie

Bedankt voor jullie antwoord !! Neen ik ga zeker niet overdrijven hoor, maar je weet maar nooit met voedings producten, vandaar mijn vraag ,
DANK u !
Yessie

Yessie

Moet ik dit aangeven als ik chocoldade, snoep, koekjes en voedings waren meebreng op de luchthave in Manila en zo je waar ? This maar om moeilijkheden te voorkomen..of het het voldoende dat ik dit vermeld op het briefje dat ik in het vliegtuig moet invullen ?
Dank U,
Yessie

Rich

Citaat van: Yessie op woensdag  8 januari 2014, 19:51:44
Moet ik dit aangeven als ik chocoldade, snoep, koekjes en voedings waren meebreng op de luchthave in Manila en zo je waar ? This maar om moeilijkheden te voorkomen..of het het voldoende dat ik dit vermeld op het briefje dat ik in het vliegtuig moet invullen ?
Dank U,
Yessie

Nee hoor, hoef je niet aan te geven.
Rich de Nederbelg.

gertve

Ik heb recent oude kaas, een edammer, chocolade, 3 bussen zoetstof, drop, havermout en een pak sojamelk meegenomen. Op formulieren werd wel een vraag gesteld met de strekking 'quantities for commercial purposes' en daar was geen sprake van.
Alles in de check-in lugage gedaan en er werd niets over gerept.
Waarom ik in hemelsnaam sojamelk meenam? Sja, ruimte te over in de koffer en kwam nu nog op maar 17 van de toegestane 30 kilo  :biggrinn:

Ronny55

 
Citaat van: gertve op donderdag  9 januari 2014, 03:57:15
Ik heb recent oude kaas, een edammer, chocolade, 3 bussen zoetstof, drop, havermout en een pak sojamelk meegenomen. Op formulieren werd wel een vraag gesteld met de strekking 'quantities for commercial purposes' en daar was geen sprake van.
Alles in de check-in lugage gedaan en er werd niets over gerept.
Waarom ik in hemelsnaam sojamelk meenam? Sja, ruimte te over in de koffer en kwam nu nog op maar 17 van de toegestane 30 kilo  :biggrinn:
:lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :thumb:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.