Nog een nieuw Europees / belgisch establishment in Cebu City

Gestart door Baron, woensdag 8 januari 2014, 02:39:47

Vorige topic - Volgende topic

Baron

 :atyourservice: :thumb:


Heet van de pers: Gisteren zijn door de betrokkenen een contract getekend. In Cebu (Silver Hills) zal binnen naar schatting 2 maanden een nieuw establishment geopend worden. Speciaal gericht op het europees publiek. En ook onder europees (belgisch) management.
De talen die er gesproken (kunnen) worden zijn Vlaams, Japans, Engels, Cebuano en Tagalog.
Gebak komt uit eigen bakkerij, een goed tas koffie staat voorop. Ook zelfgemaakte bonbons zullen verkrijgbaar zijn.
Zullen ook zeker lekkere fritten straks verkrijgbaar zijn, evt, met een steak of stoofvlees.
Er zal een pooltable zijn en ´s avonds ook geopend maar dan wat meer in de cafee of barsfeer, met muziek natuurlijk.

Heeft u idee-en wensen, bv wat de menu kaart betreft, uit ze hier. Zodat we er straks een leuk lokaal bij hebben.

Zelf denk ik aan het op de kaart hebben van:
Goede koffie
Zelfgemaakte Bonbons en  belgische chocolade.
Frit stoofvlees, videetje (kippepasteitje) steak, Frankfurter Wurst
Boscher bollen
Aardappelpuree
Strammer max (uitsmijtertje) in verschillende maten s-m-l-xl.
Natuurlijk de meest bekende bbb (betere belgische bieren)
Pils op het vat
Ruime keuze in lightdrinks dan alleen die eeuwige Coke zero.
Koffie (kannetje 2 kopjes ??) ook aanbieden met "snoep" dus bv een schaaltje met enkele bonbons, chocolaatje, schaaltje slagroom. Met een paar van die chocolade koffiebonen.
Goed ijs waaronder natuurlijk ook double dutch, aardbei, vanille room en chocolade ijs.
Pannekoek of crepes
"Echte" mayonaise, mosterd en sausjes.

Ook over inrichting en voorzieningen zijn tips welkom!

ALLE TIPS WORDEN BELOOND MET EEN ....... BEDANKJE ALHIER !!    :haha: :biggrinn:

Oh ja, ook nog .........
Lekker stuk taart / cake.
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

Ronny55

Wie gaat dat runnen?
Wij willen zoiets in die aard ook in CDO doen
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Pinocchio

Citaat van: Baron op woensdag  8 januari 2014, 02:39:47

In Cebu (Silver Hills) zal binnen naar schatting 2 maanden een nieuw establishment geopend worden.


Silver Hills is een subdivision in Talamban en daar kom je zo maar niet in.

Ik neem dus aan dat het in Talamban in de buurt van Silver Hills is, daar is trouwens al een goede bistro, Caravan genaamd met vrij veel buitenlands clienteel.

Luke

Als het allemaal van de bovenste plank zal de prijs ook in die orde zijn.
Benieuwd of die buitenlanders daar willen voor betalen want de meesten zijn pensionados of "economische vluchtelingen"....

Pinocchio

In Silver Hills is de goedkoopste woning ongeveer 15 miljoen pesos. Wil je er een woning huren dan mag je rekenen op een maandelijkse huur van 100.000 pesos of meer en het zijn vrijwel allemaal buitenlanders die er wonen.
Eerder noemde ik reeds Caravan Bistro in Piazza Elesia, trouwens de enige plaats in de buurt met een (betalende) parking en er is ook een real estate agency, niets onder de 5 miljoen en de rest 20 en 30 miljoen pesos.
Wat zei je weer van arme pensionados?



Cosyns Guy

Citaat van: Baron op woensdag  8 januari 2014, 02:39:47
:atyourservice: :thumb:


Heet van de pers: Gisteren zijn door de betrokkenen een contract getekend. In Cebu (Silver Hills) zal binnen naar schatting 2 maanden een nieuw establishment geopend worden. Speciaal gericht op het europees publiek. En ook onder europees (belgisch) management.
De talen die er gesproken (kunnen) worden zijn Vlaams, Japans, Engels, Cebuano en Tagalog.
Gebak komt uit eigen bakkerij, een goed tas koffie staat voorop. Ook zelfgemaakte bonbons zullen verkrijgbaar zijn.
Zullen ook zeker lekkere fritten straks verkrijgbaar zijn, evt, met een steak of stoofvlees.
Er zal een pooltable zijn en ´s avonds ook geopend maar dan wat meer in de cafee of barsfeer, met muziek natuurlijk.

Heeft u idee-en wensen, bv wat de menu kaart betreft, uit ze hier. Zodat we er straks een leuk lokaal bij hebben.

Zelf denk ik aan het op de kaart hebben van:
Goede koffie
Zelfgemaakte Bonbons en  belgische chocolade.
Frit stoofvlees, videetje (kippepasteitje) steak, Frankfurter Wurst
Boscher bollen
Aardappelpuree
Strammer max (uitsmijtertje) in verschillende maten s-m-l-xl.
Natuurlijk de meest bekende bbb (betere belgische bieren)
Pils op het vat
Ruime keuze in lightdrinks dan alleen die eeuwige Coke zero.
Koffie (kannetje 2 kopjes ??) ook aanbieden met "snoep" dus bv een schaaltje met enkele bonbons, chocolaatje, schaaltje slagroom. Met een paar van die chocolade koffiebonen.
Goed ijs waaronder natuurlijk ook double dutch, aardbei, vanille room en chocolade ijs.
Pannekoek of crepes
"Echte" mayonaise, mosterd en sausjes.

Ook over inrichting en voorzieningen zijn tips welkom!

ALLE TIPS WORDEN BELOOND MET EEN ....... BEDANKJE ALHIER !!    :haha: :biggrinn:

Oh ja, ook nog .........
Lekker stuk taart / cake.

En waar is de pickles ?

Baron

Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

Pinocchio

Citaat van: Baron op donderdag  9 januari 2014, 00:27:24
:hoedjeaf:

Pickels en piccalily lust ik niet!

:crazy: :daag:

Welke pickles bedoel je?
Belgische pickles zijn een combinatie van saus op basis van azijn en mosterd + verschillende groeten
(recept van Piet Huysentruyt: http://koken.vtm.be/sos-piet/recept/pickles )

Of Filippijnse pickles: Zure augurken, cornichons in mooi Vlaams.