Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Aangifte geboorte kind, voordelen / nadelen?

Gestart door Baron, vrijdag 31 januari 2014, 00:44:11

Vorige topic - Volgende topic

Amice

Inderdaad als het nog niet geboren is snel de ongeboren vrucht erkennen.

Daarna met een DNA test hoeft het niet zo lang te duren enkele maanden wellicht maar via de rechter tja dat is koffiedik kijken want je kunt wegens urgentie van andere zaken zo naar achteren geschoven worden en rechters zijn overbelast maar niet door de belastingdienst.  :haha:



Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Baron

 :hoedjeaf:

Het kind is nog niet geboren. duurt nog 2 maanden (mits, tenzij enz.)
Dank voor de aanvulling bulldozer. dat isn precies wat we wilden weten.
Ongeboren kind reeds erkennen bij NL embassy. En betalen natuurlijk.


:daag: :daag:
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

Amice

Mja, deze zin zette me op het verkeerde been,vandaar dat ik dacht dat het al geboren was.

CitaatHet is wel van een blank iemand

Vraag me af hoe ze kunnen zien dat het een blank kind is als het nog niet geboren is.  :weetikniet:

Mijn fantasie rijkt dan niet verder dan dat er meerdere blanken overheen gegaan zijn, om dan het ongeboren vrucht te gan erkennen, lijkt me linke soep.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

gosternokke

Citaat van: Amice op zaterdag  1 februari 2014, 10:20:10
Inderdaad als het nog niet geboren is snel de ongeboren vrucht erkennen.

Daarna met een DNA test hoeft het niet zo lang te duren enkele maanden wellicht maar via de rechter tja dat is koffiedik kijken want je kunt wegens urgentie van andere zaken zo naar achteren geschoven worden en rechters zijn overbelast maar niet door de belastingdienst.  :haha:






 Het is op zijn minst gezegd merkwaardig, dat vooraf erkennen simpeler is dan achteraf. Vooraf verlangd men geen DNA, maar men geloofd blijkbaar de verklaring van de persoon die het kind als de zijn erkend, of dat inderdaad zijn kind  is kan dus niet gekontroleerd worden ?  

Men gaat er kenneijk vanuit dat niemand een kind gaat erkennen dat niet het zijne is ?


 Nou is het in  :nederlandsevlag: zo  , als je een kind verwekt zeg bij je maitresse, en je bent gehuwd met een ander, kan je dat kind verwekt bij je maitresse of vriendin niet erkennen ( was tenminste 20 jaar terug zo )     Weet niet  of het nog steeds zo is, want familierecht is veel veranderd inmiddels. maar toen kreeg ik het dus niet voor elkaar.


  Dus om binnen de  :nederlandsevlag:  wet, te blijven zou de Ambassade  in Manila dat ook moeten controleren dat degene die een kind wil erkennen, vewekt bij zijn vriendin,  al niet reeds gehuwd is met een ander  ?


Bull dozer heeft de procedure gevolgd wellicht kan die er iets zinnigs over zeggen ?     

Ik weet het is al een iets ouder topic, maar ik wil er duidelijkheid over. Dus ieder ander die er iets zinnig over kan zeggen graag

gosternokke

O ja , ik kan er op de website van de  :nederlandsevlag: Ambassade in Manila dus niks over vinden, over het erkennen van de ongeboren vrucht

Bulldozer

Ik heb het in 2007 gedaan. Het kan dus zijn dat nu de procedure anders is. Je hebt wel een cenomar van je vrouw nodig en ook jouw burgerlijke stand. Geen idee wat er gebeurd als 1 van de twee met iemand anders getrouwd is. Was bij ons niet van toepassing.

Citaat van: WB op maandag  5 november 2007, 10:31:40
Aangezien ik net het hele traject doorlopen heb voor het erkennen van een ongeboren vrucht zal ik even plaatsen hoe dit werkt.

Begin hier op tijd mee. Het kan enkele weken duren voordat je de benodigde papieren in huis heb.
Als nederlander heb je de volgende documenten nodig:
- Uittreksel van het persoonsregister met daarop je burgerlijke staat, bij voorkeur een internationale. Te verkrijgen in Nederland bij de gemeente waar je ingeschreven staat.
- Uittreksel uit het geboorteregister, bij voorkeur een internationale. Te verkrijgen in Nederland bij de gemeente waar je geboren bent.

Deze documenten hoef je niet persoonlijk op te halen. Je kan ook een familielid dit laten ophalen en naar de Filippijnen opsturen.

Je Filippijnse vriendin heeft de volgende documenten nodig:
- Certificate of non marriage
- Certificate of life birth

Beide certificaten zijn te verkrijgen bij het National Statistics Office. Daar hoef je dan niet eens heen. Na gebeld te hebben met de NSO 027371111 kregen we een bankrekening. Nadat het desbetreffende bedrag gestort/overgemaakt is op deze rekening gaan ze ermee aan de slag en na een week kregen we beide documenten keurig bezorgd.
Vervolgens moeten beide documenten geautoriseerd worden bij het department of foreign affairs. Twee weken later konden we deze documenten geautoriseerd en wel weer ophalen.

Als je alle papieren heb kan je een afspraak maken bij de nederlandse ambassade om deze in te leveren. Vervolgens stellen hun de erkenning van ongeboren vrucht op. Er wordt dan een tweede afspraak gemaakt voor het doorlezen en het tekenen van de erkenning samen met de ambassadeur. Als er dan 18.000 Peso betaald is ben je klaar.

Kinderen... Waar ben ik aan begonnen. Zelfs als ze nog niet geboren zijn kosten ze een boel tijd en geld.  (15)   

Amice

Citaat van: Bulldozer op woensdag  5 november 2014, 17:39:00
Ik heb het in 2007 gedaan. Het kan dus zijn dat nu de procedure anders is. Je hebt wel een cenomar van je vrouw nodig en ook jouw burgerlijke stand. Geen idee wat er gebeurd als 1 van de twee met iemand anders getrouwd is. Was bij ons niet van toepassing.

Citaat van: WB op maandag  5 november 2007, 10:31:40
Aangezien ik net het hele traject doorlopen heb voor het erkennen van een ongeboren vrucht zal ik even plaatsen hoe dit werkt.

Begin hier op tijd mee. Het kan enkele weken duren voordat je de benodigde papieren in huis heb.
Als nederlander heb je de volgende documenten nodig:
- Uittreksel van het persoonsregister met daarop je burgerlijke staat, bij voorkeur een internationale. Te verkrijgen in Nederland bij de gemeente waar je ingeschreven staat.
- Uittreksel uit het geboorteregister, bij voorkeur een internationale. Te verkrijgen in Nederland bij de gemeente waar je geboren bent.

Deze documenten hoef je niet persoonlijk op te halen. Je kan ook een familielid dit laten ophalen en naar de Filippijnen opsturen.

Je Filippijnse vriendin heeft de volgende documenten nodig:
- Certificate of non marriage
- Certificate of life birth

Beide certificaten zijn te verkrijgen bij het National Statistics Office. Daar hoef je dan niet eens heen. Na gebeld te hebben met de NSO 027371111 kregen we een bankrekening. Nadat het desbetreffende bedrag gestort/overgemaakt is op deze rekening gaan ze ermee aan de slag en na een week kregen we beide documenten keurig bezorgd.
Vervolgens moeten beide documenten geautoriseerd worden bij het department of foreign affairs. Twee weken later konden we deze documenten geautoriseerd en wel weer ophalen.

Als je alle papieren heb kan je een afspraak maken bij de nederlandse ambassade om deze in te leveren. Vervolgens stellen hun de erkenning van ongeboren vrucht op. Er wordt dan een tweede afspraak gemaakt voor het doorlezen en het tekenen van de erkenning samen met de ambassadeur. Als er dan 18.000 Peso betaald is ben je klaar.

Kinderen... Waar ben ik aan begonnen. Zelfs als ze nog niet geboren zijn kosten ze een boel tijd en geld.  (15)   

Indien de vrouw is getrouwd  is wordt het kind geacht te zijn verwekt binnen het huwelijk(ook als is de echtgenoot niet de biologische vader)

Zo kwam er een Nederlander bij me klagen dat hij het kind verwekt met een getrouwde vrouw niet kon erkennen omdat het al erkent was door de huwelijkspartner van de vrouw.

Ik heb hem maar geadviseert verder geen actie te ondernemen en dat het beter is om stootvader dan broodvader te zijn.

Het zou een lange en slepende procedure worden met nadelige consequenties voor de vrouw in kwestie, als hij het toch zou doorzetten.

Hij heeft het zover ik weet dan ook niet gedaan.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

gosternokke

ja dat snap ik Amice as de vrouw gehuwd is word haar man aotomatich vader, ook al heeft ie dat kind niet verwekt


Het gaat mij om de kwestie als de man gehuwd is ,maar verwekt een kind bij iemand anders in   :smiley-philippines:  kan hij het dan erkennen ? Ondanks dat ie gehuwd is met een ander ?


Want 20 jaar terug heb ik ondervonden dat het volgend de  :nederlandsevlag: wet toen niet kon

gosternokke

Citaat van: Bulldozer op woensdag  5 november 2014, 17:39:00
Ik heb het in 2007 gedaan. Het kan dus zijn dat nu de procedure anders is. Je hebt wel een cenomar van je vrouw nodig en ook jouw burgerlijke stand. Geen idee wat er gebeurd als 1 van de twee met iemand anders getrouwd is. Was bij ons niet van toepassing.

Citaat van: WB op maandag  5 november 2007, 10:31:40
Aangezien ik net het hele traject doorlopen heb voor het erkennen van een ongeboren vrucht zal ik even plaatsen hoe dit werkt.

Begin hier op tijd mee. Het kan enkele weken duren voordat je de benodigde papieren in huis heb.
Als nederlander heb je de volgende documenten nodig:
- Uittreksel van het persoonsregister met daarop je burgerlijke staat, bij voorkeur een internationale. Te verkrijgen in Nederland bij de gemeente waar je ingeschreven staat.
- Uittreksel uit het geboorteregister, bij voorkeur een internationale. Te verkrijgen in Nederland bij de gemeente waar je geboren bent.

Deze documenten hoef je niet persoonlijk op te halen. Je kan ook een familielid dit laten ophalen en naar de Filippijnen opsturen.

Je Filippijnse vriendin heeft de volgende documenten nodig:
- Certificate of non marriage
- Certificate of life birth

Beide certificaten zijn te verkrijgen bij het National Statistics Office. Daar hoef je dan niet eens heen. Na gebeld te hebben met de NSO 027371111 kregen we een bankrekening. Nadat het desbetreffende bedrag gestort/overgemaakt is op deze rekening gaan ze ermee aan de slag en na een week kregen we beide documenten keurig bezorgd.
Vervolgens moeten beide documenten geautoriseerd worden bij het department of foreign affairs. Twee weken later konden we deze documenten geautoriseerd en wel weer ophalen.

Als je alle papieren heb kan je een afspraak maken bij de nederlandse ambassade om deze in te leveren. Vervolgens stellen hun de erkenning van ongeboren vrucht op. Er wordt dan een tweede afspraak gemaakt voor het doorlezen en het tekenen van de erkenning samen met de ambassadeur. Als er dan 18.000 Peso betaald is ben je klaar.

Kinderen... Waar ben ik aan begonnen. Zelfs als ze nog niet geboren zijn kosten ze een boel tijd en geld.  (15)   


Okay bedankt WB.     Zal nog wel zo zijn dan dat je als getrouw iemand niet  een kind verwekt bij een ander kan erkennen, dat concudeer ik uit het feit dat men de burgelijke staat van de man wil weten op de ambassade.   Dank in ieder geval

Fail_over

Misschien ter aanvulling:

Als je kunt aantonen dat je het kind erkent hebt en â,¬ 408,- per kwartaal naar de  :smiley-philippines: stuurt kan je kinderbijslag voor het kind aanvragen. Ook al woont het in de  :smiley-philippines:.
Dit was immers in 2008/2011 zo. Weet niet of het inmiddels verandert is. info bij de SVB.

:hoedjeaf:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......