Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Aangifte geboorte kind, voordelen / nadelen?

Gestart door Baron, vrijdag 31 januari 2014, 00:44:11

Vorige topic - Volgende topic

Amice

Zover mij bekend zijn die formulieren nog niet veranderd maar ondertekening van beide ouders is dus feitelijk al een admission of paternity.
Die admission kan overigens ook seperaat door de ambassade/ min buza gevraagd worden, het gaat immers om de aanvraag voor een nl paspoort.

http://www.formsphilippines.com/view/155/application-form-birth-certificate

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

panshit

Ik weet niet of ik goed zit.


Mijn vraag is gaat er iemand eind augustus naar Nederland?
En zou die bereid zijn een envelop van mij mee te nemen met mijn certificate of marrige deze moet in Nederland op de post gedaan worden voor inschrijving in Nederland.
De envelop mag geopend worden om te kijken wat er in zit.Er zit ook een envelop in met het adres in Den Haag waar de certificate naar toe moet.
Ik woon in Dipolog maar kan met LBC de envelop versturen naar een adres in de Filipijnen.
Natuurlijk vergoed ik de portokosten in Nederland

Panshit

jamietagabundok

Citaat van: Amice op donderdag 16 april 2015, 00:31:58
Zover mij bekend zijn die formulieren nog niet veranderd maar ondertekening van beide ouders is dus feitelijk al een admission of paternity.
Die admission kan overigens ook seperaat door de ambassade/ min buza gevraagd worden, het gaat immers om de aanvraag voor een nl paspoort.

http://www.formsphilippines.com/view/155/application-form-birth-certificate




Amice   :thumb:    Het staat op de site van de ambassade ook zag ik. 

  oth parents are not married at the time of  the child's birth and at the time of Acknowledgement of the child, and can prove this with official documents.
Both parents sign the Admission of Paternity on the birth certificate (If one parent's signature is missing , the acknowledgment cannot be transferred to Dutch law).
If these conditions are met, you can apply for a Dutch passport for your child. You can find the required documents under the headin

  Nou we  zijn beiden ongehuwd, dus is het een kwestie van de geboorteakte beiden ondertekenen.


  En moet het goedkomen..    Moet ik wel de ambtenaren hier tot spoed manen, anders kan het zomaar 1 jaar duren voordie  geboorte akte bij NSO is aangekomen.

  Maar dat is probleem van later zorg .

Eerst de bevalling maar eens afwachten, ik hoop dat allesgoed komt,  en ondanks dat het een ongelukje was, ( van haar kant misschien wel opzettelijk } om zwanger te geraken, ben ik er toch wel heel blij mee.

  We weten inmiddels dat het en jongetje is, en ik hoop van ganser harte die hij gezond en levend ter wereld komt,  ik heb niet zo een vertrouwen  in alles hier. Ook op medisch gebied is alles krakkemikkig georganiseerd.

  En hoe onze relatie zich zal ontwikkelen durf ik niet te zeggen, maar zorgen dat mijn zoon in ieder geval een  :nederlandsevlag:   paspoort bekomt is het minste wat ik voor hem kan betekenen.

jamietagabundok

Citaat van: panshit op vrijdag 31 juli 2015, 10:19:08
Ik weet niet of ik goed zit.


Mijn vraag is gaat er iemand eind augustus naar Nederland?
En zou die bereid zijn een envelop van mij mee te nemen met mijn certificate of marrige deze moet in Nederland op de post gedaan worden voor inschrijving in Nederland.
De envelop mag geopend worden om te kijken wat er in zit.Er zit ook een envelop in met het adres in Den Haag waar de certificate naar toe moet.
Ik woon in Dipolog maar kan met LBC de envelop versturen naar een adres in de Filipijnen.
Natuurlijk vergoed ik de portokosten in Nederland

Panshit



Is wel een heel gedoe Panshit . Maar ik neem aan dat de reden is een dure koeriersdienst naar  :nederlandsevlag: uit te sparen  ?
Ik hoop dat er iemand bereid is die envelop voor je mee te nemen  :thumb:

panshit

Het gaat niet alleen om de prijs maar meer om de snelheid waarbij het document in Nederland is.
Panshit

jiggy

Citaat van: panshit op zondag  2 augustus 2015, 15:18:15
Het gaat niet alleen om de prijs maar meer om de snelheid waarbij het document in Nederland is.
Panshit

Voor de snelheid moet je dit niet doen, denk ik. Niets kan sneller zijn dan een koerierdienst. Binnen de 72 uur "door to door", is mijn ervaring, doch dan wel  :belgiesmiley: -->  :smiley-philippines:. Doch omgekeerd werken die koeriers even vlug , neem ik aan. Of zelfs met 6 uur tijdsbonus  :lachen:

jamietagabundok

Ja, die mening was ik ook toegedaan, voor de snelheid hoef je het niet te doen.  De prijs kan echter bij een koerier als DHL flink in de papieren lopen.  Ik hoorde van kennis prijzen van  70 Euro voor 1 documentje van  :nederlandsevlag:  naar  :nederlandsevlag: :smiley-philippines:  ??

Amice

Om een envelop te versturen van  :smiley-philippines: naar  :nederlandsevlag: ben je al gauw 1-2 weken verder. Mogelijkheden genoeg overigens maar qua tijdsduur ook allemaal hetzelfde. Afhankelijk hoe zwaar die brief is kost het ergens tussen de 1500 en 2500 peso. DHL en fedex zijn meestal aan de dure kant.

Er zijn anders Zzp'ers genoeg die bij Post.nl werken en graag wat bij willen verdienen. men zou dus de envelop ook naar zo een zzper kunnen sturen die dan voor ter post bezorging zorgt. Immers zijn die zzpers allemaal zelfstandigen. 


Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

jiggy

Citaat van: jamietagabundok op maandag  3 augustus 2015, 01:08:21
Ja, die mening was ik ook toegedaan, voor de snelheid hoef je het niet te doen.  De prijs kan echter bij een koerier als DHL flink in de papieren lopen.  Ik hoorde van kennis prijzen van  70 Euro voor 1 documentje van  :nederlandsevlag:  naar  :nederlandsevlag: :smiley-philippines:  ??
Ja dat kan kloppen. Ik betaalde 78 â,¬ denk ik om papieren (tot 300 gr) via DHL te verzenden. Via de online tracking kan je de hele trip netjes volgen.

jamietagabundok

Citaat van: Amice op maandag  3 augustus 2015, 06:17:13
Om een envelop te versturen van  :smiley-philippines: naar  :nederlandsevlag: ben je al gauw 1-2 weken verder. Mogelijkheden genoeg overigens maar qua tijdsduur ook allemaal hetzelfde. Afhankelijk hoe zwaar die brief is kost het ergens tussen de 1500 en 2500 peso. DHL en fedex zijn meestal aan de dure kant.

Er zijn anders Zzp'ers genoeg die bij Post.nl werken en graag wat bij willen verdienen. men zou dus de envelop ook naar zo een zzper kunnen sturen die dan voor ter post bezorging zorgt. Immers zijn die zzpers allemaal zelfstandigen. 





Ik zal het nog sterker vertellen ,zelfs gerenommeerde bedrijven als DHL werken in  :nederlandsevlag:  steeds meer met ZZP ers, die per afgeleverd pakketje betaald worden. En die rijden met een eigen busje. Ik weet dat het vroeger niet mocht wettelijk om perstuk te worden uitbetaald aan personeel. 

Maar de kwaliteit holt acheruit, het regent klachten bij Post Nl.