Emigreren, iets om heel goed over na te denken !

Gestart door Cobra, woensdag 12 februari 2014, 19:36:20

Vorige topic - Volgende topic

yepyep

Precies en aan het verkeer kan ik nog steeds niet wennen

callebaut

Bedankt om zowel uw eigen positive zowel als uw negative kanten te posten op het forum. Voor ieder geld een andere situatie, maar het geeft toch stof tot nadenken. Heb zelf eens 2 weken verbleven in Ocean Bay Resort ( bij Willem ) te Delaguete en de karaoke was me daar niet vreemd. Men kwam geenzins tot rust in het Resort. Een duitser  heeft daar ook een zaak opgestart ( Beergarden ) een drietal jaar geleden en toen ik enkele maanden nog eens langs kwam bij hem ( verkoopt eigen gemaakte salami, gerookt spek, gerookte ham, .....) was hij ook steen en been aan het klagen van het geluidsoverlast en zijn zaak staat nu te koop. In ieder geval , 10 jaar vakantie kunnen ze jou nooit of te nimmer nog afpakken en een ezel stoot zich maar eenmaal aan dezelfde steen. veel suc6 in uw derde leven ......

Cobra

Citaat van: callebaut op donderdag 13 februari 2014, 11:57:18
Bedankt om zowel uw eigen positive zowel als uw negative kanten te posten op het forum. Voor ieder geld een andere situatie, maar het geeft toch stof tot nadenken. Heb zelf eens 2 weken verbleven in Ocean Bay Resort ( bij Willem ) te Delaguete en de karaoke was me daar niet vreemd. Men kwam geenzins tot rust in het Resort. Een duitser  heeft daar ook een zaak opgestart ( Beergarden ) een drietal jaar geleden en toen ik enkele maanden nog eens langs kwam bij hem ( verkoopt eigen gemaakte salami, gerookt spek, gerookte ham, .....) was hij ook steen en been aan het klagen van het geluidsoverlast en zijn zaak staat nu te koop. In ieder geval , 10 jaar vakantie kunnen ze jou nooit of te nimmer nog afpakken en een ezel stoot zich maar eenmaal aan dezelfde steen. veel suc6 in uw derde leven ......

Ja Callebaut, daar vlakbij Willem voor de bocht zat er idd een karaoke met flink volume.
Leek wel of ze de kakkerlakken aan het verjagen waren, want met zingen had het niks te maken.

Bass en volume op vol en dat gekrijs er ook nog eens bij.
Website over de PH of je het nu gelooft of niet.  :atyourservice:

Lorre

Wat ik me eigenlijk afvraag, hoe gaat het er in die condo's aan toe?  Is het zoals in een hotel waar veel Britten logeren: lallend door de gangen waggelen, met deuren gooien, in de gang zeiken, etc?  Staat de karaoke daar binnenskamers ook hard?  Kortom, hoe is het leven in een condo?  Iemand ervaring mee?

gosternokke

#14
Mooi verhaal Jaap !   Ik denk dat er maar heel weinig mensen zijn die die hebben voorzien wat een waardestijging van huizen door de komst van de euro ten gevolge zou hebben.    

Heb dat ook nooit voorzien, wel van geprofiteerd in 2000 een simpel rijtjeshuis gekocht en in 2007 verkocht voor de dubbele prijs in euro wel te verstaan.

Was eigenlijk te laat ingestapt, maar wel op tijd uitgestapt    :thumb:


 Een andere wijze les uit je verhaal is denk ik dat je nooit al je schepen achter je moet verbranden, hou altijd  de mogelijkheid open om terug te gaan mocht het helemaal fout gaan in  :smiley-philippines:

Heb het zelf ondervonden, begin2012 voorgoed naar   :smiley-philippines:  gegaan( dacht ik ).  Nou had ik in 2011 al een tia gehad( lichte herseninfarct)   Maar dat was weer aardig bijgetrokken.

Nou ik heb het 8 maanden volgehouden, augustus 2012 op stel en sprong terug,  wegens een opeenstapeling van medische klachten.

Nou was ik nog ingeschreven in   :nederlandsevlag:  en had het hele jaar netjes zorgpremies betaald  dus geen probleem bij terugkomst.

  Hier weer aardig opgelapt, op een nog steeds kapotte hartklep en sterk vergrote aorta ascendence na.


  Je zou best gelijk kunnen hebben met je stelling dat maar 1% van de buitenlanders in  :smiley-philippines:  een goed inkomen daar kan verwerven.

  Ik ken dan Bert Jan Schaap goed , die flikt het al 30 jaar daar.  Hoewel die nou miljoenen pesos schade heeft op Malapascua door tyfoon Hayan.     En destijds na 9-11 stond ie ook aan de rand van een bankroet, maar heeft het overleeft.

   Hier van het forum zijn het Yepyep  en Xav  die beiden volgens mij wel een goed draaiende bisnis hebben.  Is voor weinigen weggelegd.

yepyep

Citaat van: Lorre op donderdag 13 februari 2014, 15:02:22
Wat ik me eigenlijk afvraag, hoe gaat het er in die condo's aan toe?  Is het zoals in een hotel waar veel Britten logeren: lallend door de gangen waggelen, met deuren gooien, in de gang zeiken, etc?  Staat de karaoke daar binnenskamers ook hard?  Kortom, hoe is het leven in een condo?  Iemand ervaring mee?

Sinds ik hier woon, woon ik in een condo. Geen last van Karaoke of lallende zatlappen e.d.
Het is hier lekker rustig en veilig, mede door de standaard security die hier 24/7 surveilleert voor het gebouw.

Pas een keer een haan horen kraaien in mijn huidige condo waar ik 5 jaar woon, toen de wind verkeerd stond en eenmaal 's avonds last gehad van geluidsoverlast toen ze in een buitenwijk buiten Global City loeiharde muziek aan het draaien waren i.v.m. een verjaardag o.i.d. - Maar dit zal wel de overlast zijn waar de meeste mee te maken hebben.





Baron

 :hoedjeaf:

Ik woon dus in een condo als ik in de Ph ben. Heb ook gelogeerd in een mooie bungalow in een rustige subdivision met prachtige tuin met zwembad en zo.
Nu, dat is ook prima te doen. En in de condo´s dus ook. Misschien geldt ook hier weer: location location location.

Ik woon(de) in 2 verschillende condo´s. Een (Alpha Grand View)  was meer status, duurder, meer zakenlui. meer buitenlanders enz. Was er goed toeven en zelden luid of overlast. Zat wel op de 34 ste etage. Het enige dat mij wel stoorde was het omroepen via de intercom. Instructies voor het personeel pf een oproep voor de lodgieter of weet ik wat, versta het immers niet.

Wat mij in alle condo gebouwen irriteert is dat men eem of meerdere liften uitschakelt tijdens bv de avond uren en de nacht. Ik haat wachten en waarom besparen ze nou op dat beetje electrisch. Want de liften gaan toch, alleen dat er dan 1 of 2 niet stand by zijn.
Als je ruim 1 euro betaalt per maand per vierkante meter, ook als je er niet bent, dus zeg maar 15 euro per jaar per meter. Dus ook voor je parking van 12 meter, toch lekker 180 euro alleen voor de parking per jaar. Tel dat eens op 36 etages, en 2 torens. Dat is dus minimaal 50.000 vierkante meter x 15 euro per jaar per meter = 750.000 euro = momenteel een kleine 50 miljoen peso. Waarvan dus 12 % BTW wordt afgedragen
En dan moeten ze op ONS comfort (lift ´s avonds en ´s nachts) besparen. dat ze wat van die sufkoppen van de maintainance ontslaan als ze zo hoognodig moeten besparen.
We hadden een stopcontact loszitten. Al 6 jaar vragen en zoeken wij iemand die dat repareren kan. Daar stonden ze, 2 electric engineers en het hoofd van de maintainance. Zeer meewarig en bezorgd kijkend. Na het opendraaien van het stopcontact de fatale mededeling: sir, de schroef is te kort, dat kunnen we niet maken. Ik vraag de zoon, die zet een stukje plastic achter de schroef, draait de schroef aan en klaar .... Werkelijk slechts 3 minuten werk!
Dat ze op deze lamzakken engineers, ze verdienen 500 peso per dag, maar bezuinigen. De guards zijn overigens wel okay.  De plumber komt kijken en vraagt om een mes. Vraag of ie zelfmoord wil plegen. dat ie maAR EEN SCHROEVENDRAAIER GAAT HALEN; EN VOLGENDE KEER METEEN WAT GEREEDSChap meeneent als ie moet komen. Vraag hem toch niet op de koffie! dat ie gereedschap meeneemt.

Nu, wat is er ons aan overlast van en binnen het gebouw, in de condo´s gebeurd. In bijna 4 jaren bewoning kwam eenmaal een aangedronken buurman vragen of ie effe zijn vrouw mocht bellen (!?) Ik heb hem niet binengelaten maar naar de receptie gestuurd. Daar kan en mag iedere bewoner gratis bellen en faxen binnen Metro Manila en mits sporadisch, ook erbuiten, zelfs naar NL.
een andere keer een gillende chinese vrouw die ruzie had met haar man. Paar keer voorgevallen, die waren huurders, en zijn moeten vertrekken.
Een kindje dat luid lacht in de gang, 2-3 keer per dag. Stoor ik mij niet aan, integendeel, vind ik leuk. Het  is toch geen bejaardenhuis. laat dat kind lachen! Nu, dat is dan alle overlast. Minder, veel minder als in het slaapdorp Vaals in NL. Lijkt alsof er wel altijd iemand iets te klussen, zagen of boren heeft daar. Muziek in het condo gebouw: nooit! wel een ouwe chinees die belachelijk luid niest. Ach ja.
De freule klaagt wel eens over de etensgeuren bv gebakken vis. Mij loopt dan meestal het water in de mond, begrijp niet dat men daar last van kan hebben.

Ja, ik vind het van het allergrootste belang dat waar je woont (geldt altijd en overal, NL B PH) een plaats is waar je je kan terugtrekken en tot rust kan komen. Zelf respecteer ik de rust voor buren zeer, mijn buren zeiden vaker we hebben geen idee of je thuis bent of niet. Ik stoor mij niet aan muziek, wel dus (beste Jaap) aan die diepe bassen. Maar dat is misschien een half uurtje per week bij het inregelen van de disco in de buurt. En misschien 1 x per maand als de disco afgehuurd wordt en ze een dus ook teveel boem boem bas gebruiken. En nooit de hele nacht! Het is toeristencenztrum, al die hotels en condo torens rondom ons op een paar honderd meter bellen dan al rap de politie.
Maar ik zou er beslist ook van doordraaien en erheen gaan om er een einde aan te maken mochten deze bassen vaak voorkomen. Daar ik klein en dik ben en niet sterk en dus niet knokken kan zou ik mij een pistool of mitrailleur of beiden bezorgen. Zoals in Die hard en First Blood haha.

Mijn advies is dus net NIET de buitenwijken en het platteland opzoeken maar lekker in de betere wijken en buurten in de steden gaan zitten.
En mijn voorkeur, in een condo. Ben je er niet, draai je de sleutel om em je kunt het wel ´n jaar zo laten er gebeurt niks mee. Bewaking zat voor de deur.
Plus lekker hoog, dus minder geluidsoverlast van de straat (of geen) en op de 34 ste etage ook weinig "flood".

:atyourservice: :thumb: :daag:
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

Rich

Een condo zal echt wel zijn voordelen hebben, maar als je gewend bent om in een huis met tuin te wonen dan bedank ik daar voor.

Hoe men in Manila kan wonen begrijp ik sowieso al niet, want je woont midden in de stank en in de smoke.  Nu kan ik me voorstellen, dat als je daar jaren woont dat je er geen erg meer in hebt, maar ze zouden er mij mee straffen als ik daar zou moeten wonen.

Jaren geleden 3 maanden in Bell-air Village in Makati gewoond, en sindsdien weet ik wat het gevoel is als je wordt vrijgelaten uit de gevangenis  :jajaja: Wat was ik blij dat die 3 maanden om waren  :happy:  Kasten van huizen met meestal een kleine tuin en muren van 3 meter hoog. Nee ik zou er gek worden.

2 jaar geleden in de condo van de schoonmoeder van mijn broer geweest in de Ritz tower, en dat is best wel mooi vanbinnen, maar op je terras zit je ook in de stank van de stad, en zonder enige privacy, want je zit tussen de hoge gebouwen en ze kunnen zien wat er op je bord ligt, en wil je een beetje terras dan betaal je daar ook makkelijk tussen de 25 en 35 miljoen P voor. Onvoorstelbaar om in zo'n duiventil te moeten wonen.

Ach, het is allemaal een kwestie van smaak en iedereen is gelukkig op zijn manier.
Rich de Nederbelg.

gosternokke

Moet er niet aan denken een condo  :negatief:   Nee , lekker op het platteland, kort bij de zee.   Sochtens word ik gewekt door de eekhoorns die over het dak lopen,  en soms komt er een jonkie binnen kijken    :jajaja:

 

gosternokke

En trouwens waar laat ik die langstaart makaak van men dochter. Dat beessie zal niet blij zijn in een condo , en de buren ook niet , want kan
( heel af en toe ) wel eens krijsen als tie tampo heeft.   :biggrinn:




  En waar zet ik men houtskool barbuque om savonds lekker een visje te bakken kan ook niet in een condo.


  En ik trek ook de deur achter me dicht als ik naar  :nederlandsevlag:  ga.   Een caretaker houd toezicht, en in ruil daarvoor mag die de rijpe, ananas, papaya en wat er nog meer in de tuin  staat meenemen.

  Je zou eens moeten ervaren Baron hoe relaxt het platteland is.   Kent U het  :smiley-philippines:  platteland toch wel ?   Want de zeldzame keren dat je niet in malate ben zit nog ergens anders in een stad, Cebu of waar dan ook , volgens mij.