Emigreren, iets om heel goed over na te denken !

Gestart door Cobra, woensdag 12 februari 2014, 19:36:20

Vorige topic - Volgende topic

Cobra

Citaat van: gosternokke op vrijdag 14 februari 2014, 12:42:33
En trouwens waar laat ik die langstaart makaak van men dochter. Dat beessie zal niet blij zijn in een condo , en de buren ook niet , want kan
( heel af en toe ) wel eens krijsen als tie tampo heeft.   :biggrinn:




 

Is dat je dochter op die foto met dat aapje Gosternokke ?

Website over de PH of je het nu gelooft of niet.  :atyourservice:

Michaela

Citaat van: gosternokke op vrijdag 14 februari 2014, 12:42:33
En trouwens waar laat ik die langstaart makaak van men dochter. Dat beessie zal niet blij zijn in een condo , en de buren ook niet , want kan
( heel af en toe ) wel eens krijsen als tie tampo heeft.   :biggrinn:




  En waar zet ik men houtskool barbuque om savonds lekker een visje te bakken kan ook niet in een condo.


  En ik trek ook de deur achter me dicht als ik naar  :nederlandsevlag:  ga.   Een caretaker houd toezicht, en in ruil daarvoor mag die de rijpe, ananas, papaya en wat er nog meer in de tuin  staat meenemen.

  Je zou eens moeten ervaren Baron hoe relaxt het platteland is.   Kent U het  :smiley-philippines:  platteland toch wel ?   Want de zeldzame keren dat je niet in malate ben zit nog ergens anders in een stad, Cebu of waar dan ook , volgens mij.

Dit ziet er mooi uit Gosternokke. Naar zon omgeving zou ik mijn kinderen en man willen meenemen voor vakantie. Een eenvoudige onderkomen, met planten en dieren eromheen,vlakbij strand is ideal. Mijn kindertijd heb ik doorgebracht in zon omgeving en voor mijn kinderen is het erg leuk om kennis te kunnen maken met het eenvoudig leven, ver van de stad, ver van de gehaaste leven in Nederland.
Waar woon je? Is het daar rustig, voldoende privacy, geen geluidsoverlast van karaoke en stereo?





Soushkin

Interessant, Cobra. Ik zou graag de website die je genoemd hebt eens willen lezen.


Verder wil ik zeggen dat je er iets aan kunt doen, in ieder geval voorkomen, om zonder geld te komen te zitten. Ik ben zelf 36 dus ik heb geen ervaring wat pensioen betreft maar wat ik gedaan heb terwijl ik nog in Nederland zat was mijn toenmalige vriendin (nu vrouw) naar school gestuurd om haar masters te halen. Die heeft nu een goede baan in De La Salle Univerisity. Mocht ik ooit zonder geld komen te zitten dan kan zij het overnemen want ze verdient meer dan genoeg om goed van te kunnen leven.

Maarja, dan moet je wel zeker van je zaak kunnen zijn. Van mijn vrouw weet ik voor 100% zeker dat ze me niet zal bedonderen of iets dergelijks. We zijn dan ook dezelfde leeftijd, ik ben 36 en zij is 33.

Wat ik persoonlijk niet zou doen is trouwen met een dame die zonder mij geen enkel toekomstperspectief zou hebben. Zoek een vrouw van je eigen leeftijd die al een "carierre" heeft, dus niet eentje die bij de lokale KTV bar als waitress werkt alleen omdat ze er zo geil uit ziet.

Maarja, ik kan me ook voorstellen dat je als 60+er niet zit te wachten op een Pinay van rond de 60. Dan krijg je er direct 6 kinderen en 20 kleinkinderen bij.


Zoek een vrouw met een gedegen opleiding en een redelijke carriere, die hebben je niet nodig vanwege je geld maar willen gewoon graag met iemand samen zijn.

Er zijn zat eenzame, eerlijke vrouwen hier die niet op zoek zijn naar geld maar gewoon naar een levenspartner. De meesten zijn alleen geen fotomodellen, dat dan weer wel. Daar moet je dan maar gewoon overheen kijken. De meeste "foreigners" die ik hier zie lopen zijn ook bepaald geen fotomodellen. In hun eigen land wordt er nauwelijks naar ze omgekeken door de dames aldaar.


Ik zeg altijd maar zo, een vrouw die niet mooi is kan alleen maar oud worden. Een mooie vrouw wordt oud en lelijk.  :thumb:
Palimos po, gutom ako. Pisulang pang Mac Do, pang Jollibee.

Maraming salamat, po.

:happy2:

Cobra

Nou Soushkin, waar je het allemaal over hebt begrijp ik niet precies, ik heb geen pensioen en mijn vrouw is geen 30 jonger dan ik en ik zit niet zonder geld.

Website over de PH of je het nu gelooft of niet.  :atyourservice:

Soushkin

Eh?? 

Was niet persoonlijk voor jou bedoeld maar meer in het algemeen.
Palimos po, gutom ako. Pisulang pang Mac Do, pang Jollibee.

Maraming salamat, po.

:happy2:

Ronny55

Citaat van: Soushkin op zaterdag 15 februari 2014, 18:34:25
Eh?? 

Was niet persoonlijk voor jou bedoeld maar meer in het algemeen.
Schets uw eigen situatie , das meer dan genoeg ....Begin niet te veralgemenen, iedereen moet voor zich uitmaken hoe hij  zijn situatie voelt of beleefd.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

yepyep

"Niks is zeker in het leven en vooral niet op de Filippijnen"

Cosyns Guy

Citaat van: yepyep op zondag 16 februari 2014, 00:14:50
"Niks is zeker in het leven en vooral niet op de Filippijnen"
De enige zekerheid in het leven is dat we het wisselen voor het eindigen ervan...gelijk welke manier we gaan.

stijn54

Citaat van: Cobra op zaterdag 15 februari 2014, 17:35:22
Nou Soushkin, waar je het allemaal over hebt begrijp ik niet precies, ik heb geen pensioen en mijn vrouw is geen 30 jonger dan ik en ik zit niet zonder geld.


@cobra
Wat is dan de voornaamste reden dat je teruggekeerd bent naar Nederland?
Voor de meesten is het wel geldnood neem ik aan.

Ik ben juist gepensionneerd en ik ben aan het overwegen om in de Filippijnen langer te verblijven. Doch mijn vriendin wat ik enigszins versta zou een toekomst (zekerheid) willen hebben zijnde een huisje kopen zelfs op afbetaling zegt ze is ok voor haar.
Echter op afbetaling betaal je het dubbele van de aankoopprijs en betaal ik cash dan heb ik geen reserve meer.
Een ander optie zou zijn zes maanden Belgie en dan de andere in de Filippijnen maar dan geloof ik niet dat een vaste relatie kan.

Hopelijk brengt tijd raad.

Pinocchio

Citaat van: stijn54 op zondag 16 februari 2014, 02:56:35

Echter op afbetaling betaal je het dubbele van de aankoopprijs en betaal ik cash dan heb ik geen reserve meer.


Leningen zijn zeer moeilijk te verkrijgen in de Filippijnen.

Wil je een lening van 1 miljoen pesos dan moet de woning meer dan 3 miljoen worden geschat en een interestpercentage van 7%

Een lening voor de aankoop van een auto gaat hier voor 18% interestpercentage (afbetaling op 3 jaar)