Emigreren, iets om heel goed over na te denken !

Gestart door Cobra, woensdag 12 februari 2014, 19:36:20

Vorige topic - Volgende topic

stijn54

Zijn er momenteel als belg risico s verbonden indien men zich laat uitschrijven in zijn gemeente om in de Filippijen langer te verblijven. Ik bedoel dan inzake pensioen en ziekteverzekering? In mijn kennissenkring raden de meesten mij aan om een domicilie in Belgie aan te houden voor alle zekerheid.

Ronny55

Was niet slecht als het zo gemakkelijk was. Een van de voorwaarde om je domicilie in  :belgiesmiley: te hebben is dat je er minimum 6 maanden per jaar moet verblijven. Als gepensioneerde blijf je in de ziekteverzekering, alleen kosten gemaakt in de  :smiley-philippines: worden niet vergoed , heb je medische problemen moet je,indien mogelijk, terug naar  :belgiesmiley: dan kom de verzekering op voor de kosten.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

boeman

Hey,

Het zal nog een jaar of 5 duren voor ik op pensioen kan gaan hier in België maar de plannen zijn er wel om te vertrekken en ons in de Filipijnen te vestigen.
Ben nu wel al wat info aan het verzamelen wat betreft ziekteverzekering, overschrijven pensioen, overbrengen inboedel met container eventueel, enz .......
ik denk dat jullie hier zeker ervaring hebben met enkele punten dus graag verneem ik wat die ervaring is, 6 maand hier en 6 maand terug zie ik niet zo zitten eerlijk gezegd .
Een private ziekteverzekering aangaan ? iemand ervaring met een bepaalde firma ofzo ?

Elk antwoord is welgekomen.
Thanks

joost


Hey.

Dat riep ik gisteren ook nog tegen de hond van de buurman. Misschien kun je de volgende keer je post beginnen met : Hallo. Dat is net zo netjes. Ik weet niet hoe andere leden hier over denken maar ik voel me nu net als de hond van de buurman.

Joost.

innka3

#54
Citaat van: joost op vrijdag  5 april 2019, 07:37:36

Hey.

Dat riep ik gisteren ook nog tegen de hond van de buurman. Misschien kun je de volgende keer je post beginnen met : Hallo. Dat is net zo netjes. Ik weet niet hoe andere leden hier over denken maar ik voel me nu net als de hond van de buurman.

Joost.
ach, hoi/hi/hey/ha/hallo/beste/dag/geachte en haj voor de brabanders moet allemaal kunnen als er ''lezer'' achter staat.
''hey'' is trouwen een normale aanspreek  in amerika.(zonder lezer) :hoedjeaf:

hoi boeman,de inboedel over brengen kan het beste via een philippijnse als terug-kerende.zelf doen ''problem sir''

joost

Hallo.

ach, hoi/hi/hey/ha/hallo/beste/dag/geachte en haj voor de brabanders moet allemaal kunnen als er ''lezer'' achter staat.

Dat is wat anders. Als er "lezer" achter had gestaan dan had het  anders gelezen geweest. Zie jij ergens "lezer" staan?
Joost.

boeman

Hallo beste leden en lezers,

Het was niet mijn bedoeling om met die aanspreektitel ( hey ) mensen te kwetsen hier .
Bij deze dan mijn excuses hiervoor !!

joost


Hallo boeman.
Dit was puur 'n persoonlijk iets. Ik kan me daar gewoon aan storen. In het dagelijkse leven zeg ik er ook altijd wat van.
Groeten.
Joost.

pierrevanwies

Citaat van: stijn54 op dinsdag  3 mei 2016, 13:37:33
Zijn er momenteel als belg risico s verbonden indien men zich laat uitschrijven in zijn gemeente om in de Filippijen langer te verblijven. Ik bedoel dan inzake pensioen en ziekteverzekering? In mijn kennissenkring raden de meesten mij aan om een domicilie in Belgie aan te houden voor alle zekerheid.
Hallo Stijn,wat voor zekerheden zijn er dan meer als je in bels blijft ingeschreven volgens de meesten van je kennissenkring?

ik ben gewoonweg wat curiues....   :denk:   want ben hier in   :smiley-philippines:   al jaren ingeschreven.

mvg pierre

Luke

Zolang je gezondheid OK is, is een PH ziekteverzekering overbodig; consultaties en medicatie voor kleine kwaaltjes is best te betalen. Het probleem is bij een (chirurgische) ingreep! Zelfs met een PH ziekteverzekering kan je al snel in de problemen komen met kostendekking; ze hebben altijd wel een reden om NIET te betalen of minder dan in de polis beschreven staat omdat je niet in hun geregistreerd hospitaal opgenomen bent of de verkeerde procedure gevolgd, enfin de privé maatschappijen ontvangen graag maar uitbetalen is een andere zaak!
Enkele jaren geleden is een lid hier in allerijl naar BE gevlucht  omdat de hij de behandeling niet meer kon betalen. Een goeie vriend van mij die regelmatig de PH bezocht is verleden jaar geopereerd aan de prostaat (toch een veel voorkomende ingreep bij senioren niet?) Hij heeft een lange revalidatie achter de rug maar nu zijn er andere complicaties al dan niet het resultaat van die ingreep. Hij ziet reizen naar de PH niet zitten op het moment.

Ik ben ook in de buurt van de pensioenleeftijd en na 20+ jaren in de PH te hebben gewoond, twijfel ik om te blijven eens gepensioneerd. Wat me hier houd is gemakzuchtig (tragere) leven en het klimaat. Aan de andere zijde is de vervuiling, het oprukkend geweld/drugs (ook tegen non-filipinos), de corruptie, de overbevolking, inflatie etc.