Heb ik, wij visums nodig van belgie naar de filipijnen

Gestart door Rudic, dinsdag 18 maart 2014, 12:05:16

Vorige topic - Volgende topic

Rudic

Hallo iedereen, na in 2011 getrouwd geweest te zijn, en mijn vrouwke dat in maart 2012 hier inbelgie is geland, wil ik nu op 21 mei terug naar de filippijnen gaan met vrouw en kind juist onder 1 jaar.
We blijven daar tot 26 juli.

De vraag is, heb ik nog een visum nodig om in dat land binnen te mogen en hoe zit het met ons kind.

Van de ene hoor ik gewoon, trouwdocument is genoeg.
En voor de kleine gewoon internationale reispas en kindpas.

louis

Hoef geen reis visum aan te vragen .
Als je met een filippijnse getrouwd ben krijg je automatisch een Balikbayan stempel in je paspoort en is een jaar geldig.
Moet wel het trouwdocument meenemen wat in het engels is opgesteld. Want daar wordt er geheid naar gevraagd.

Wat je dochter betreft die zal dan wel een eigen paspoort moeten hebben. (althans zo is het in Nederland, baby,s en kinderen)

Rudic

 :ikkeniebegrijp: Ik heb het gevonden online na lang zoeken, aankomen in de filipijnen zeggen voor Balikbayan, geboortebewijs van kind(moet engels zijn maar een kinder identiteitskaart is officieel daar staat het ook op).
En het huwelijkcertificaat, :atyourservice:  moet ook in het engels zijn, dus als je daar bent getrouwd is het al in het engels, ben je in belgie getrouwd, dan moet je dat laten vertalen en natuurlijk officieel maken met stempeltjes. :lachen:

tourist

Je kunt ook een officieel meertalig afschrift opvragen in het stadhuis. Dit is standaard in 4 talen (Nederlands, Frans, Engels en Duits).

roadrunner

Hoeveel dagen kan je zonder visum daarheen?
Was het 21 dagen of meer/minder?

Mijn vrouw heeft nu een Belgische pas dus op de balikbayan stempel kunnen we geen aanspraak maken.

Groeten
Gert

Supernova

Mij hebben ze nog nooit om een trouwbewijs of iets dergelijks gevraagd, gewoon meteen een balikbayan stempel voor een jaar erin. Mijn vrouw heeft ook een Nederlands paspoort maar die krijgt ook gewoon een balikbayan visum, zonder vragen.

EDIT: Even snel nagekeken, je vrouw moet haar oude PH paspoort laten zien en jullie samen het trouwbewijs. Hebben ze ons dus nog nooit om gevraagd maar zou dus wel kunnen. Normaal visa is 21 dagen.

Bron: http://www.philippineconsulate.com.au/balikbayan-one-year-visa-free-stay.html

gosternokke

Citaat van: roadrunner op dinsdag 25 maart 2014, 15:51:12
Hoeveel dagen kan je zonder visum daarheen?
Was het 21 dagen of meer/minder?

Mijn vrouw heeft nu een Belgische pas dus op de balikbayan stempel kunnen we geen aanspraak maken.

Groeten
Gert


Tuurlijk kun je aanspraak maken op BB visum. Ook a l heeft je vrouw een   :belgiesmiley:  paspoort, ik neem aan dat ze pinay van geboorte is ?    Als je gehuwd ben zorg dat je dat kan bewijzen ,dan krijg je beiden gratis BB= 1 jaar geldig  :thumb:

daf105paccar

Ik weet het niet voor  :nederlandsevlag: maar  :smiley-philippines: die een  :belgiesmiley: paspoort hebben gekregen,kunnen relatief eenvoudig bij de  :smiley-philippines: ambassade terug een  :smiley-philippines: paspoort krijgen.

M.a.w. ze hebben recht op dubbele nationaliteit.

Supernova

Dat is dus niet nodig voor het balikbayan visa. Je moet alleen kunnen bewijzen dat je de Filipijnse nationaliteit gehad hebt, bv met je oude, verlopen paspoort en dan krijgen de partner en kinderen ook een stempel.

Luke

Citaat van: roadrunner op dinsdag 25 maart 2014, 15:51:12
Hoeveel dagen kan je zonder visum daarheen?
Was het 21 dagen of meer/minder?

Mijn vrouw heeft nu een Belgische pas dus op de balikbayan stempel kunnen we geen aanspraak maken.

Groeten
Gert

Het is nu 30 dagen (toerist)visum vrij.

Zoals als gezegd, een bewijs dat uw vrouw Filipina is, is voldoende voor een Balikbayan visum.
Een trouwakte als bewijs voor uw balikbayan visum.