Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Visumaanvraag type C - wettelijke samenwoning

Gestart door kabuskabus, donderdag 27 maart 2014, 14:06:38

Vorige topic - Volgende topic

Amice

Het kan ook anders:
Spanje heeft recentelijk een nieuwe wet aangenomen en bepaalde filipijns/spaanse namen hebben daardoor de mogelijkheid om de spaanse nationaliteit aan te vragen.

Zie hier de lijst met de vrijgegeven namen welke aldus in aanmerking komen om de spaanse nationaliteit aan te vragen:

http://www.sandiegored.com/noticias/50512/New-Spanish-Law-Offers-Citizenship-For-Those-With-These-Last-Names/pagina-2/

Het is daarbij mogelijk deze nationaliteit vanuit de filippijnen aan te vragen, eenmaal verkregen ben je ook meteen Eu burger in andere landen dan spanje zelf.

Kwestie van even de achternaam checken en de aanvrag procedure te volgen.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Herbie

Moest dat waar zijn :thumb: mijn vrouwke haar naam staat er wel bij hee. Maar ze is wel GEEN Sefardische jood Zo gaat het niet door, weeral Joden.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Paring Belga

Citaat van: kabuskabus op vrijdag 28 maart 2014, 08:08:28

@ gosternokke

Ik heb hier in El Nido 2 maand als barman gewerkt. Ik verdiende 270 php per dag. De eigenares die ik al enkele jaren ken, heeft me ontslagen omdat ik kloeg over het loon. Ik kan U daar veel meer over vertellen, maar dat is niet relevant.
Ik heb niet het kapitaal om een zaak op te starten. Dus die mogelijkheid is momenteel uitgesloten. Ik leef hier op een zeer bescheiden manier.


P270 per dag is zeker niet al te vet.

boldy

het leven is net een lul keihard en veel te kort

Paring Belga

Citaat van: kabuskabus op zaterdag 29 maart 2014, 08:19:37
@ gosternokke => absoluut waar !!!

Moet ik eerst alleen naar België te komen en wordt het toeristenvisum voor mijn vriendin wel goedgekeurd in onze situatie ? Wegens dat ik niet voldoende bestaansmiddelen kan voorleggen. Ik ga even proberen een kort stappenplan neer te schrijven :

1. Vanuit de Filipijnen vraagt mijn vriendin een toeristenvisum C aan
2. ALS het wordt goedgekeurd, reizen wij samen naar België
3. Wij zoeken een woonst in Nederland, schrijven ons in bij de gemeente in Nederland (geregistreerd partnerschap)
4. Wij zoeken werk in een buurland
5. Na 6 maand verhuizen wij eventueel naar België

Wij hebben dus 3 maand de tijd om een woonst en werk te vinden in een buurland. En als dit alles in orde is kan zij niet teruggestuurd worden na de 3 maand ?

Allen alvast bedankt voor de gegeven info !!!  :thumb:




Als het niet goed uitvalt, in Nederland of Belgie, maak dat je een terugreis (met jullie twee naar de Filipijnen) nog kan permiteren.

Paring Belga

Citaat van: boldy op zaterdag 29 maart 2014, 11:57:02
Citaat van: Paring Belga op zaterdag 29 maart 2014, 11:54:42


P270 per dag is zeker niet al te vet.

prima ingeburgerd    :lachen:

Er zijn nog mensen die minder verdienen hier.  Boeren.

Ik betaal voor een kopje koffie en taartje ongeveer 270 pesos in een bakkerijtje hier.  Dan zie ik daar die meisjes werken, wetende dat zij ook maar 270 pesos per dag verdienen.  Die zullen waarschijnlijk nooit iets kopen daar.  Ik weet niet hoe ze er geraken in een maand met zulke lage lonen.

Een hele hoop hier doen het zo, maar er zijn ook een groep van mensen die het hier wel goed stellen, veel beter dan een Belg of Nederlander, zelfs de rijke bij jullie.  Geen klein autootje voor hen hoor en die vele eigendommen hebben die uit hun oren komen.  Hoe ze het verdienen is nog een andere vraag.  Uitbuiterij?

kabuskabus

"De grootste vorm van waanzin is deze wereld accepteren zoals hij is."

Cobra

Citaat van: kabuskabus op zaterdag 29 maart 2014, 08:19:37
@ gosternokke => absoluut waar !!!

Moet ik eerst alleen naar België te komen en wordt het toeristenvisum voor mijn vriendin wel goedgekeurd in onze situatie ? Wegens dat ik niet voldoende bestaansmiddelen kan voorleggen. Ik ga even proberen een kort stappenplan neer te schrijven :

1. Vanuit de Filipijnen vraagt mijn vriendin een toeristenvisum C aan
2. ALS het wordt goedgekeurd, reizen wij samen naar België
3. Wij zoeken een woonst in Nederland, schrijven ons in bij de gemeente in Nederland (geregistreerd partnerschap)
4. Wij zoeken werk in een buurland
5. Na 6 maand verhuizen wij eventueel naar België

Wij hebben dus 3 maand de tijd om een woonst en werk te vinden in een buurland. En als dit alles in orde is kan zij niet teruggestuurd worden na de 3 maand ?

Allen alvast bedankt voor de gegeven info !!!  :thumb:



Punt 4 klopt niet Kabus, gewoon werk in NL zoeken voor de vrouw, zo dichtbij als mogelijk, is het makkelijkste.

Jij kan gewoon in Belgie blijven werken bij dezelfde baas als je die nu hebt.

Het is al genoeg als je enkel in het weekend thuis bij de vrouw bent, maar natuurlijk is dat niet de bedoeling neem ik aan  ?   :copulatie:

Overigens zou ik nu al achter een appartementje aangaan, dat kan heel lang duren eer je dat gevonden hebt, afhankelijk van de stad/streek.

Gewoon een kamer huren bij een kennis of familie in NL is ook genoeg.

Dat doe je dan "tijdelijk" tot je een appartementje gevonden hebt is je verhaal dan.

En vooral ondanks wat sommigen zullen beweren :

NIET UITSCHRIJVEN IN BELGIE !.

Je moet je pas  8 maanden nadat je ingeschreven bent in een ander europees land, uitschrijven in Belgie.

Je vriendin kan gewoon blijven, toeristenvisum vervalt zodra  ze ID in NL krijgt.

Na 6 maanden kan je terug naar Belgie gaan, zou ik ook doen, niet te lang in NL blijven.

:atyourservice:
Website over de PH of je het nu gelooft of niet.  :atyourservice:

kabuskabus

Cobra,

En wat met een retourticket ?
Wat is onze kans dat ze toeristenvisum voor familiebezoek goed keuren ?

"De grootste vorm van waanzin is deze wereld accepteren zoals hij is."

kabuskabus

We hebben enkele pijnpunten kunnen wegwerken. Nu is er slechts 1 probleem overgebleven. En dat is de duurzame relatie.

Zijn er buiten trouwen of een gemeenschappelijk kind nog andere opties voor ons om in België te geraken en te kunnen blijven ?

"De grootste vorm van waanzin is deze wereld accepteren zoals hij is."