Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

lange termijnvisa

Gestart door pacootje 49, donderdag 10 april 2014, 15:41:32

Vorige topic - Volgende topic

Luke

Citaat van: Benincebu op zaterdag 28 juni 2014, 06:46:33
Denk dat jullie ontgaat waarom deze regel er is; namelijk om niet op hun kosten terug te vliegen indien je geweigert wordt door de betreffende landen.


Juist! Het is een financieel middel in geval dat je geweigerd word door immigratie.
Begin jaren 2000 waren er een hoop "toeristen" die arriveerden zonder financiele middelen.
Toen is de regel verscherpt.

Pinocchio

Citaat van: Pjottr op zaterdag 28 juni 2014, 04:54:17
Ik vlieg Sept 2014 naar Ned. Dat is mijn jaarlijks ritueel.  Bij terugvlucht naar MNL neem ik mee een retour ticket MNL AMS Sept 2015.

Waar ga je dan dat ticket voor september 2015 kopen?

Buiten Cebu Pacific ken ik geen enkele luchtvaartmaatschappij die vliegtuigtickets verkoopt met vertrek een jaar later, de meeste houden het zelfs op 300 dagen.

Amice

Citaat van: Benincebu op zaterdag 28 juni 2014, 06:46:33
Denk dat jullie ontgaat waarom deze regel er is; namelijk om niet op hun kosten terug te vliegen indien je geweigert wordt door de betreffende landen.

Sterker nog de vliegmij krijgt een boete opgelegd die wel iets verder gaat dan enkel terug vervoer.
Neemt alles niet weg dat ze de regels van/voor weigering wel dienen te kennen om dat risiko niet te lopen.
Ik zie dus niet in wat mij daarin dan zou moeten ontgaan.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Pinocchio

Citaat van: Pjottr op zaterdag 28 juni 2014, 04:54:17
Dit is het antwoord van de Philipijnse Ambasade in den Haag dat ik zo juist ontving

The Embassy is authorized to issue a stay of 59 days for single- or multiple-entry visa. 

The Philippine Bureau of Immigration requires temporary visitors to present an outbound ticket.  Absence of which may be a ground for denial of visa issuance and/or entry into the Philippines.  Hence, you may purchase a ticket even beyond 59 days, as you may request for an extension of stay in the Philippines.

Thank you.
In concreto: Ik vlieg Sept 2014 naar Ned. Dat is mijn jaarlijks ritueel.  Bij terugvlucht naar MNL neem ik mee een retour ticket MNL AMS Sept 2015. Bij binnenkomst voldoe ik aan de voorwaarde van een retour ticket. Dit schijnt dus te mogen omdat een toeristen visum verlengd kan worden steeds met 6 maanden tot een max van drie jaar.
Althans zo begrijp ik dat.
Maar nu..... Als ik terugvlieg vanaf Schiphol zal de airliner dat dan accepteren?? Zij kunnen nl niet zien of ruiken dat ik mijn stay ga verlengen.
Mag ik boarden?????????


Het antwoord van de ambassade is gebaseerd op het feit dat je een (59 dagen) visum aanvraagd alvorens naar de Filippijnen te vertrekken en is dus correct.

Vertrek je naar de Filippijnen zonder dit 59 dagen visum dan krijg je een 30 dagen visum bij aankomst en moet je ook een outbound vlucht kunnen voorleggen die vertrekt binnen de 30 dagen na aankomst.

Pjottr

Je hoeft me dat niet uit te leggen Ik snap dat zelf ook maar daar gaat het niet om. Hetgaat erom of je wel of geen retour ticket nodig hebt.
Ik spreek meerdere buitenlanders in de zelfde situatie en die vertellen me dat ze nooit om een retour ticket gevraagd hebben bij aankomst hier.
Dat is vlgs mij geen garantie want voor het zelfde geld doen ze dat in mijn geval wel en wat dan?

Ik kan via SIA ee jaar vooruit boeken en dat kan bij meerdere maatschappijen.
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

Pinocchio

Citaat van: Pjottr op zondag 29 juni 2014, 10:15:09

Ik spreek meerdere buitenlanders in de zelfde situatie en die vertellen me dat ze nooit om een retour ticket gevraagd hebben bij aankomst hier.


Mij is ook nog nooit naar een uitreis ticket gevraagd bij aankomt in de Filippijnen en dus is de zaak opgelost.
Maar dit is slechts de halve waarheid.
Als Balikbayan hoef ik over geen uitreis ticket te beschikken maar dat hoef ik in een gesprek er niet aan toe te voegen.
Iemand die een permanent visum heeft voor de Filippijnen hoeft ook geen uitreis ticket te hebben.
Iemand die een retour ticket heeft krijgt ook geen vragen van de luchtvaart maatschappij en het zijn vooral de luchtvaart maatschappijen die de regel van een uitreis ticket controleren, niet de immigratie in de Filippijnen.
De regel van een uitreis ticket staat erg duidelijk vermeld op de website van de Filippijnse immigratiedienst, en het staat elk individu vrij zich hieraan te houden of niet.

Pinocchio

De tekst zoals vermeld op de website van de Filippijnse ambassade in Los Angeles:

EXCLUSION OF TEMPORARY VISITORS
WITH NO RETURN/OUTBOUND TICKETS

Los Angeles, 28 June 2012 — The Philippine Consulate General in Los Angeles wishes to inform the public of a directive from the Philippine Bureau of Immigration that pursuant to Section 29(a)(17) of the Philippine Immigration Act of 1940, as amended, foreign nationals arriving to the Philippines who are admissible under Section 9(a) (temporary visitor's visa) or under Executive Order 408 with the exception of Balikbayans, but do not have valid return or onward tickets, shall be automatically excluded or will not be allowed entry into the country.

Furthermore, the airline company which allowed the boarding of an excluded passenger shall be subjected to administrative fines pursuant to Section 44(c) of the Philippine Immigration Act.

http://www.philippineconsulatela.org/PRs%202012/046-2012PR-Exclusion%20of%20Temporary%20Visitors%20With%20No%20Return%20or%20Outbound%20Tickets.htm

Ifugao

Citaat van: Pinocchio op zaterdag 28 juni 2014, 09:22:00


The Philippine Bureau of Immigration requires temporary visitors to present an outbound ticket.  Absence of which may be a ground for denial of visa issuance and/or entry into the Philippines.  Hence, you may purchase a ticket even beyond 59 days, as you may request for an extension of stay in the Philippines.




Het antwoord van de ambassade is gebaseerd op het feit dat je een (59 dagen) visum aanvraagd alvorens naar de Filippijnen te vertrekken en is dus correct.

Vertrek je naar de Filippijnen zonder dit 59 dagen visum dan krijg je een 30 dagen visum bij aankomst en moet je ook een outbound vlucht kunnen voorleggen die vertrekt binnen de 30 dagen na aankomst.



Dit is niet juist. Sinds vorig jaar krijg je automatisch een 59 dagen visum (het 30 dagen visum bestaat niet meer) Dit visum moet elke 2 maand verlengd worden met eeen maximum verblijf van 1 jaar.  

boldy

Ifuago nu ben je tog wel mis denk als je 30 dagen of korter in de filippijnen verblijft hoef je geen visum aan te vragen alles langer dan die 30 dagen moet je een 59 dagen visum aanvragen.
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Alex

Citaat van: Ifugao op maandag 30 juni 2014, 13:03:59
Citaat van: Pinocchio op zaterdag 28 juni 2014, 09:22:00


The Philippine Bureau of Immigration requires temporary visitors to present an outbound ticket.  Absence of which may be a ground for denial of visa issuance and/or entry into the Philippines.  Hence, you may purchase a ticket even beyond 59 days, as you may request for an extension of stay in the Philippines.




Het antwoord van de ambassade is gebaseerd op het feit dat je een (59 dagen) visum aanvraagd alvorens naar de Filippijnen te vertrekken en is dus correct.

Vertrek je naar de Filippijnen zonder dit 59 dagen visum dan krijg je een 30 dagen visum bij aankomst en moet je ook een outbound vlucht kunnen voorleggen die vertrekt binnen de 30 dagen na aankomst.



Dit is niet juist. Sinds vorig jaar krijg je automatisch een 59 dagen visum (het 30 dagen visum bestaat niet meer) Dit visum moet elke 2 maand verlengd worden met eeen maximum verblijf van 1 jaar.  

Heb je een bron dat de 30 dagen visum niet meer bestaat ?