Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Ziekteverzekering ?

Gestart door joge, woensdag 16 april 2014, 19:44:10

Vorige topic - Volgende topic

joge

Hallo,
Kan iemand mij duidelijkheid geven ivb of er extra ziekteverzekering nodig is voor de reis van Manila naar hier, mijn vrouwtje wacht op haar visum voor gezinshereniging.
Aan de ene kant hoor ik dat we wel eentje , aan de andere kant dan weer niet.
Het document mbt "gezinsherening van de ziekenkas " was in orde .
We zijn dus ginder reeds getrouwd , en ons huwelijk is hier al overgeschreven bij de gemeente.

Mvg

Joge
End is not the end, in fact E.N.D is " Effort Never Dies " and if you get NO in an answer , then remember NO is " Next Opportunity ". Always be positive..

Rich

Citaat van: joge op woensdag 16 april 2014, 19:44:10
Hallo,
Kan iemand mij duidelijkheid geven ivb of er extra ziekteverzekering nodig is voor de reis van Manila naar hier, mijn vrouwtje wacht op haar visum voor gezinshereniging.
Aan de ene kant hoor ik dat we wel eentje , aan de andere kant dan weer niet.
Het document mbt "gezinsherening van de ziekenkas " was in orde .
We zijn dus ginder reeds getrouwd , en ons huwelijk is hier al overgeschreven bij de gemeente.

Mvg

Joge

Extra ziekteverzekering nooit van gehoord. Van waar heb je die informatie?
Rich de Nederbelg.

daf105paccar

Is een REISVERZEKERING die men kan vragen. :atyourservice:

boeman

Hey,

Korte schets van mijn situatie hier in België.
Mijn vriendin is hier bij mij nu sinds 20 augustus , ze had een toeristenvisum voor 3 maand voor bezoek aan haar zus .
We hebben een huwelijksaanvraag gedaan eind september waarop ze op het gemeentehuis zeiden dat haar visum automatisch zou worden verlengd tot het onderzoek van bz is afgelopen.
Haar visum in nu afgelopen sinds 20 november en alsook haar 90 dagen ziekteverzekering die ze had afgesloten voor vertrek naar hier.

Wat is er nu voorlopig, tot we getrouwd zijn, mogelijk ivm ziekteverzekering ?
Bij de CM hebben ze me deze ochtend gezegd dat dit via privéverzekeingen moet gaan en ik me blauw zal betalen ?

Wat zijn jullie ervaringen met deze materie ?

Met dank voor jullie antwoord.

Pinocchio

Citaat van: boeman op vrijdag 21 november 2014, 11:00:38
Bij de CM hebben ze me deze ochtend gezegd dat dit via privéverzekeingen moet gaan en ik me blauw zal betalen ?

Deze uitleg is juist,

ganda

Citaat van: boeman op vrijdag 21 november 2014, 11:00:38
Hey,

Korte schets van mijn situatie hier in België.
Mijn vriendin is hier bij mij nu sinds 20 augustus , ze had een toeristenvisum voor 3 maand voor bezoek aan haar zus .
We hebben een huwelijksaanvraag gedaan eind september waarop ze op het gemeentehuis zeiden dat haar visum automatisch zou worden verlengd tot het onderzoek van bz is afgelopen.
Haar visum in nu afgelopen sinds 20 november en alsook haar 90 dagen ziekteverzekering die ze had afgesloten voor vertrek naar hier.

Wat is er nu voorlopig, tot we getrouwd zijn, mogelijk ivm ziekteverzekering ?
Bij de CM hebben ze me deze ochtend gezegd dat dit via privéverzekeingen moet gaan en ik me blauw zal betalen ?

Wat zijn jullie ervaringen met deze materie ?

Met dank voor jullie antwoord.


Ga gewoon wettelijk samenwonen tot dat jullie gehuwd zijn. Dan wordt uw vriendin ten uwen laste en kan ze op "uwen boek"


boeman

Als dat een mogelijkheid is zal ik dat zeker doen.

Jan69

Moet voor een fiancee visum ook al een bewijs van de ziekenkas gevraagd worden voor de visumaanvraag?  Die gaan toch niet tussenkomen zolang er geen huwelijk is. Dan telt toch nog de schengenverzekering bijvoor via Axa?

Rich

Citaat van: Jan69 op donderdag  7 juli 2016, 23:15:39
Moet voor een fiancee visum ook al een bewijs van de ziekenkas gevraagd worden voor de visumaanvraag?  Die gaan toch niet tussenkomen zolang er geen huwelijk is. Dan telt toch nog de schengenverzekering bijvoor via Axa?

Waar heb je dat gehoord of gelezen Jan69?
Rich de Nederbelg.

Jan69

Ergens op het forum. En ze hebben het aangestipt op de lijst van documenten.

Maar op hun eigen website staat:
Remark: In case of approval, applicants have to produce an original medical and travel insurance valid for all Schengen countries issued by a Philippine or European insurance company (+ 1 photocopy). This insurance should cover a minimum of 30,000 Euros and should cover the validity of the visa.