Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

"Mijn vrouw sloeg mijn tanden uit"

Gestart door Luc, donderdag 8 mei 2014, 14:55:39

Vorige topic - Volgende topic

Luc

Voor de eerste keer in België wordt volgende week vrijdag een studiedag gehouden over mannenmishandeling. Tony Blockx (43) is de enige Vlaamse man die de moed heeft om over dat taboeonderwerp te komen getuigen.

http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland/aid1580864/mijn-vrouw-sloeg-mijn-tanden-uit-2.aspx


Tony Blockx, een stoere havenarbeider, kreeg tweeënhalf jaar slaag van zijn Filipijnse echtgenote. Nu wil hij het taboe rond mannenmishandeling doorbreken. "Alsof er nog nooit een man door zijn vrouw werd geslagen."

Tony Blockx, een 42-jarige havenarbeider uit Antwerpen, werd tweeënhalf jaar zwaar mishandeld door zijn Filipijnse ex-echtgenote. De vrouw die amper 1,48 meter groot is bedreigde haar man, sloeg en vernederde hem en gaf zelf messteken.

Met deze bekentenis wil Tony het taboe doorbreken rond mannenmishandeling. "Over mannen die mishandeld worden vind je online niets. Ongelooflijk, alsof er nog nooit een man door zijn vrouw werd geslagen", zegt Tony. Toen hij de politie belde werd hij als de dader aangezien en moest hij zijn eigen huis verlaten. Tony Blockx is zwaar getekend door deze jarenlange mishandelingen. "Ik wantrouw iedereen en durf niet buiten te komen zonder constant om me heen te kijken."

Tony heeft zijn vrouw nooit teruggeslagen, hij wou zich niet verlagen tot haar niveau. Maar wel heeft hij al zijn frustraties van zich af geschreven in zijn boek 'Ssst... Ik ben een man'. Zijn vrouw heeft hij uiteindelijk verlaten, al was dat geen evidente keuze. "Mijn zoon en ik dienden klacht in tegen haar, maar de politie geloofde me niet. Na drie maanden onderzoek kreeg ik te horen dat ik inderdaad het slachtoffer was. Uiteindelijk is ze het land uitgezet, omdat haar verblijfspapieren niet langer in orde waren. Maar ze heeft gezworen dat als ze ooit terugkeert, ze met mij afrekent."

Tony wil vooral het taboe rond mannenmishandeling doorbreken en dit lijkt goed te lukken. Hij heeft een Facebookgroep opgericht en heeft intussen al van drie mannen gehoord dat ze hetzelfde meegemaakt hebben, maar niets durfden te zeggen.

http://www.bcbenelux.com/ook-mannen-slachtoffer-van-huiselijk-geweld#.U2t-M6Evns0
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

peldoman

Overweeg nu om maar Homo te worden!
Waar kun je die cursus "Hoe wordt ik een homo" volgen krijgen?

Ik zie het voor me, een kleine pinay die mij de tanden uit mijn mond slaat!  :moord:

Amice

Wellicht is een cursus zelfverdediging iets voor deze man?

Terugslaan hoeft niet eens maar uitschakelen mag immers ook volgens de wet.

Het zal een westers verschijnsel zjn waar de vrouwen tot en met beschermt zijn en de man totaal berooid het huis wordt uitgezet.

Daarbij vind ik het een beetje spijtig dat er een filipina mee gemoeid is, die beslist ook geen lieverdjes zijn maar dat het overgrote deel van de betrokkenen in deze beerput toch westerse vrouwen zullen zijn.
Ondanks het feit dat menig Filipina na de "kip ik heb je" procedure op slag kunnen veranderen in ware feeksen om in huis de broek aan te hebben, verschilt dit (m.u.v. dreigen met messen) denk ik niet met westerse vrouwen.

Vraag  is wat deze man gedaan zou hebben als een man hem op dezelfde manier belaagde?  :weetikniet:



Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

gosternokke

Meeste pinays zijn hoewel klein van stuk voor de duvel nie bang.   En snel   :applaus:   Meestal net te snel voor mij om een klets voor men kop te ontwijken   :haha:     Maar das dan meestal mijn eigen schuld,  ik maak graag lullige opmerkingen    :lachen:

En ook venijnig zijn ze , knijpen en zo.   Dat noemen ze toch ? pitik ?  of koeroet ?  Vooral als ik in de auto zit, dan kan je moeilijk effen een stukje opzij nietwaar   :confused2:


Gelukkig heb ik mijn tanden nog.  ( nog wel )   :daag:

klootzakken (voorheen Jens)

als de dames in spe knokken willen als grote kerels , moeten ze ook maar klappen krijgen als grote kerels . punt uit . ik laat mij door niemand slaan , ook niet door een vrouw . ouwehoeren en grappen maken is leuk , en als ik haar heb uitgedaagd dan moet ik ook de consequenties  dragen das makkelijk zat. maar verder laat ik niet met mij sollen , ook niet door een vrouw.  :spank:  :dump:  :yupi:
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: peldoman op donderdag  8 mei 2014, 15:32:34
Overweeg nu om maar Homo te worden!
Waar kun je die cursus "Hoe wordt ik een homo" volgen krijgen?

Ik zie het voor me, een kleine pinay die mij de tanden uit mijn mond slaat!  :moord:
ik denk hier op het forum wel .en anders een komkommer in je kringspier persen , als je het lekker vind ben je geslaagd kandidaat kringspiermusketier.

gefeliciteerd met je voornemen en succes er mee. :lachen:
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

peldoman

Citaat van: jens op donderdag  8 mei 2014, 18:51:31
Citaat van: peldoman op donderdag  8 mei 2014, 15:32:34
Overweeg nu om maar Homo te worden!
Waar kun je die cursus "Hoe wordt ik een homo" volgen krijgen?

Ik zie het voor me, een kleine pinay die mij de tanden uit mijn mond slaat!  :moord:
ik denk hier op het forum wel .en anders een komkommer in je kringspier persen , als je het lekker vind ben je geslaagd kandidaat kringspiermusketier.

gefeliciteerd met je voornemen en succes er mee. :lachen:
Bij nader inzien zie ik er toch maar van af.
Heb zojuist even in de koelkast gekeken , lag nog een komkommer in, Nee! ben helemaal niet zo gek op komkommers.
Denk een cursus zelfverdediging te gaan volgen.


Budgie

Ach dat is al zo oud dat dat gebeurd Dacht dat ze dat in België ook wel hadden maar misschien word er daar niet over gepraat
Is net als kerels die slaan Er is maar een oplossing Nieuwe sloten in de deuren en niet meer erin laten En voor die tijd bij iedere blauwe plek naar dokter en laten vastleggen
Had vroeger een tante die dat deed en mijn oom heeft het zo opgelost en na wat moeite had hij niets te betalen en kreeg ook nog de kinderen want ook die sloeg ze. Nooit terugslaan want dan ben je de klos

Zelf heb ik er geen last van met mijn asawa maar mijn ex had wat temperament n probeerde het wel eens Reden ik heb een Rottweiler en zogauw ze wat agressief deed stond hij op en ging tussen ons instaan  :lachen: :lachen:

En als ze ergens naar greep om te gooien liep hij haar ondersteboven
Getting older beats the alternative -dying young

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: Budgie op donderdag  8 mei 2014, 21:29:32
Ach dat is al zo oud dat dat gebeurd Dacht dat ze dat in België ook wel hadden maar misschien word er daar niet over gepraat
Is net als kerels die slaan Er is maar een oplossing Nieuwe sloten in de deuren en niet meer erin laten En voor die tijd bij iedere blauwe plek naar dokter en laten vastleggen
Had vroeger een tante die dat deed en mijn oom heeft het zo opgelost en na wat moeite had hij niets te betalen en kreeg ook nog de kinderen want ook die sloeg ze. Nooit terugslaan want dan ben je de klos

Zelf heb ik er geen last van met mijn asawa maar mijn ex had wat temperament n probeerde het wel eens Reden ik heb een Rottweiler en zogauw ze wat agressief deed stond hij op en ging tussen ons instaan  :lachen: :lachen:

En als ze ergens naar greep om te gooien liep hij haar ondersteboven
dan had jij een hond van een vrouw ,en een vrouw van een hond . je laat je als man slaan door een vrouw of je laat je niet slaan door een vrouw .dat heb je toch zeker zelf in de hand . bij de eerste keer moet je ze dat direct af leren ,een fatsoenlijke klap met de platte hand aan de fitting en zij doet het nooit weer . ben zelf niet zo voor boxen maar als het moet dat moet het maar. naar de dokter of naar de politie? dat schiet allemaal niet op, direct mee door pakken is mijn optie bij zulks. maar ik heb het gelukkig nooit mee gemaakt , maar ben dan ook geen box bal .   
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: peldoman op donderdag  8 mei 2014, 20:40:09
Citaat van: jens op donderdag  8 mei 2014, 18:51:31
Citaat van: peldoman op donderdag  8 mei 2014, 15:32:34
Overweeg nu om maar Homo te worden!
Waar kun je die cursus "Hoe wordt ik een homo" volgen krijgen?

Ik zie het voor me, een kleine pinay die mij de tanden uit mijn mond slaat!  :moord:
ik denk hier op het forum wel .en anders een komkommer in je kringspier persen , als je het lekker vind ben je geslaagd kandidaat kringspiermusketier.

gefeliciteerd met je voornemen en succes er mee. :lachen:
Bij nader inzien zie ik er toch maar van af.
Heb zojuist even in de koelkast gekeken , lag nog een komkommer in, Nee! ben helemaal niet zo gek op komkommers.
Denk een cursus zelfverdediging te gaan volgen.


:thumb: goede keuze . :lachen:
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.