Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Echtscheiding of annulment

Gestart door MaxxHoorn, zaterdag 10 mei 2014, 14:29:52

Vorige topic - Volgende topic

MaxxHoorn

Mijn vriendin, de Filippijnse Joey, is getrouwd en heeft twee kinderen. Zoals jullie waarschijnlijk wel weten is scheiden in de Filippijnen niet mogelijk (als enige land ter wereld ... heb ik weer). Nu wil ik graag in Nederland (voorkeur) of in de Filippijnen samen zijn met Joey en haar kinderen. Het zou prettig zijn als we konden trouwen, want dan gaat het waarschijnlijk makkelijker bij de IND. Maar goed, Joey is dus al getrouwd, er kan niet gescheiden worden en annulment is een duur, lang en (voor mij) onzeker proces. Als ik zou weten dat het me 3000 euro en een half jaar zou kosten, dan zou ik het zo doen, maar volgens mij zijn zowel de kosten als de tijdsduur niet gegarandeerd en ik ben er niet zeker van of annulment altijd toegekend wordt (dus dan ben je je geld en je tijd kwijt en ben je nog geen stap verder).

Een aantal van haar vrienden en haar ex-man zeggen dat ze gewoon in Nederland met mij moet trouwen. Maar ik heb gelezen dat ze dan een ongehuwd-verklaring moet hebben. En als we daar mee gaan klooien, dan zullen we daarbij vast tegen de lamp lopen tijdens het aanvragen van een verblijfsvergunning en zijn onze kansen verkeken. Heeft iemand hier ervaringen mee?

Is er een manier om haar (van haar Filippijnse man) te laten scheiden in Nederland? Of een manier om haar een verblijfsvergunning te laten krijgen terwijl ze nog getrouwd is met een andere man?

En heeft iemand ervaringen met annulment? Ik hoor daar graag over.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Rich

Hallo,

Mijn vrouw heeft 3 kinderen, en we zijn 2 jaar geleden getrouwd in de Filippijnen.

In 2010 annulment gestart en het heeft ongeveer een jaar tijd gekost, en werd in haar voordeel uitgesproken zodat we daarna konden trouwen.
Kosten : 80.000 Peso. Haar broer is advokaat en heeft de zaak behandeld.

Gezien het psychisch rapport van haar ex hadden we alle vertrouwen in een goede afloop. Het kost wat tijd en geld, maar het is de moeite waard geweest, maar dat is natuurlijk makkelijk praten als het in je voordeel uitvalt.

Ik zou het proberen als ik jou was, maar veel hangt af van hoe de relatie was met haar "ex"

Veel succes, en als je meer vragen hebt dan laat je maar iets weten.
Rich de Nederbelg.

Amice

Mja, mee eens om het gewoon op te starten, er zijn  maar weinig gevallen bekend waar dat niet tot een annulment of andere oplossing leidt.

Scheiden in  :nederlandsevlag: vanuit de filippijnen zonder vaste verblijfsvergunning in  :nederlandsevlag: is niet mogelijk aangezien de  :nederlandsevlag: recher daarvoor niet bevoegd is.
Het betreft hier een annulment tussen 2 filipino's en dat ligt anders dan een gemengd huwelijk.
De meest voorkomende reden van annulment is dat een der partijen ontoerekeningsvatbaar wordt verklaard en dus incapabel is om een huwelijks partner te zijn.

Uit je bericht maak ik op dat ze nog contact heeft met haar ex en dat er kinderen in het spel zijn.
Afhankelijk van de leeftijd van de kinderen en de bereidheid van een der partijen om incapable te worden verklaard, kan er dus een vurige strijd ontstaan omtrent de voogdij van de kinderen en de reden voor echtscheiding.

In dat geval kan het lang duren en duur uitvallen.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Soushkin

Je kunt haar ex een zak met geld bieden in ruil voor die ontoerekeningsvatbaarheidsverklaring.
Palimos po, gutom ako. Pisulang pang Mac Do, pang Jollibee.

Maraming salamat, po.

:happy2:

daf105paccar

Begin met een deftige advocaat te zoeken.
Ik zou toch kijken om die annulment te bekomen.
Als je geluk hebt dat haar ex ook een nieuwe vrouw wil kan het nog meevallen.(en wie weet misschien is haar ex nog niet de slechtste  :weetikniet:  )

stijn54

Van waar is je vriendin? Ik heb een advokaat uit de omgeving van Manila en tot op heden ben ik er tevreden over, ze houdt zich aan de afgesproken prijs (annulment met mijn ex filipina )

erikjohan

Een adv in de Filipijnen die zich aan de afgesproken prijs houd is zo uniek.
Dat dit het overdenken waard is om gebruik van haar te maken Maxxhoorn .   

bananacreek

#7
Mijn anullment duurde van 1996 tot 2000 en daarna nog 12 jaar voor de "Dissolution of conjugal properties" (tot in de Supreme Court) want als de advokaat van de eiser (es) daar geen notie van maakt in de beginne  dan "kan" de rechter bepalen dat alleen het huwlijk wordt ontbonden en dan moet er een tweede zaak komen voor de "dissolution of conjugal properties"...........

Hier art. 36 of the "civil code of the Philippines" en op dit artikel worden de meeste anullments gebaseerd.

Art. 36. A marriage contracted by any party who, at the time of the celebration, was psychologically incapacitated to comply with the essential marital obligations of marriage, shall likewise be void even if such incapacity becomes manifest only after its solemnization. (As amended by Executive Order 227)


Nu kan het nog een twintig jaar gaan duren als wanneer mijn ex NIET om de tafel wil gaan zitten om tot een settlement voor de verkoop van de huizen te komen.. dan ga ik weer terug naar de rechtbank en dan ben ik al in de hemel als die uitspraak komt...............



bananacreek

Citaat van: bananacreek op zondag 11 mei 2014, 14:38:42
Mijn anullment duurde van 1996 tot 2000 en daarna nog 12 jaar voor de "Dissolution of conjugal properties" (tot in de Supreme Court) want als de advokaat van de eiser (es) daar geen notie van maakt in de beginne  dan "kan" de rechter bepalen dat alleen het huwlijk wordt ontbonden en dan moet er een tweede zaak komen voor de "dissolution of conjugal properties"...........

Hier art. 36 of the "civil code of the Philippines" en op dit artikel worden de meeste anullments gebaseerd.

Art. 36. A marriage contracted by any party who, at the time of the celebration, was psychologically incapacitated to comply with the essential marital obligations of marriage, shall likewise be void even if such incapacity becomes manifest only after its solemnization. (As amended by Executive Order 227)


Nu kan het nog een twintig jaar gaan duren als wanneer mijn ex NIET om de tafel wil gaan zitten om tot een settlement voor de verkoop van de huizen te komen.. dan ga ik weer terug naar de rechtbank en dan ben ik al in de hemel als die uitspraak komt...............




In zulk een geval als er een tweede zaak zal moeten komen (wegens de genoemde "technische gebreken" van de petition voor anullment of marriage) dan zijn de advokaten die als grote winnaaruit de bus komen en die spelen samen met de rechter golf en dan wordt de zaak netjes besproken tijdens het golfen.... :lachen: :lachen: :lachen: :jajaja: :jajaja: :denk: :denk:

peldoman

Een Hitman geen idee?
Nood breekt wet, zeggen ze hier! :lachen: