Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Echtscheiding of annulment

Gestart door MaxxHoorn, zaterdag 10 mei 2014, 14:29:52

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Vandaar dat het vreemd is dat ik nog leef op dit moment....want velen zijn zo voorgegaan........... :ripba8: :ripba8:


gosternokke

Een ding is zeker, die hitman zal beduidend minder kosten dan een advocaat   :biggrinn:

 Hitmannen genoeg die de klus voor 5000 peso willen klaren, daar   kan geen advocaat prijstechnisch gezien tegenop   :lachen:


  Hoe desperaat moet je zijn alsvorens je toevlucht hier toe te nemen    :weetikniet:  


 Als het misloopt heb je waarschijnlijk tijd genoeg om daar over na te denken   :lachen:


  En dat bananacreek nog leeft mag ook wel als in wonder worden gezien   :thumb:

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: MaxxHoorn op zaterdag 10 mei 2014, 14:29:52
Mijn vriendin, de Filippijnse Joey, is getrouwd en heeft twee kinderen. Zoals jullie waarschijnlijk wel weten is scheiden in de Filippijnen niet mogelijk (als enige land ter wereld ... heb ik weer). Nu wil ik graag in Nederland (voorkeur) of in de Filippijnen samen zijn met Joey en haar kinderen. Het zou prettig zijn als we konden trouwen, want dan gaat het waarschijnlijk makkelijker bij de IND. Maar goed, Joey is dus al getrouwd, er kan niet gescheiden worden en annulment is een duur, lang en (voor mij) onzeker proces. Als ik zou weten dat het me 3000 euro en een half jaar zou kosten, dan zou ik het zo doen, maar volgens mij zijn zowel de kosten als de tijdsduur niet gegarandeerd en ik ben er niet zeker van of annulment altijd toegekend wordt (dus dan ben je je geld en je tijd kwijt en ben je nog geen stap verder).

Een aantal van haar vrienden en haar ex-man zeggen dat ze gewoon in Nederland met mij moet trouwen. Maar ik heb gelezen dat ze dan een ongehuwd-verklaring moet hebben. En als we daar mee gaan klooien, dan zullen we daarbij vast tegen de lamp lopen tijdens het aanvragen van een verblijfsvergunning en zijn onze kansen verkeken. Heeft iemand hier ervaringen mee?

Is er een manier om haar (van haar Filippijnse man) te laten scheiden in Nederland? Of een manier om haar een verblijfsvergunning te laten krijgen terwijl ze nog getrouwd is met een andere man?

En heeft iemand ervaringen met annulment? Ik hoor daar graag over.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
hier gewoon in Ned trouwen met haar terwijl zij nog gehuwd is mag niet , dan pleegt zij bigamie en dat is strafbaar hier. maar als haar man gewoon mee werkt aan een scheiding in de Filipijnen zou ik niet weten waarom een rechter hier niet in mee gaat, er zijn wel meer mensen gescheiden in de fils . gewoon proberen,een goed verhaal en een goede advocaat is hierbij natuurlijk wel noodzakelijk . veel succes.

ik had haar ex man 25000 peso geboden bij een goede afhandeling van de zaak. 
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Pinocchio

Citaat van: jens op zondag 11 mei 2014, 18:09:12
als haar man gewoon mee werkt aan een scheiding in de Filipijnen

Scheiding in de Filippijnen? :denk:
Sinds Wanneer is dit mogelijk?

Rich

Citaat van: Pinocchio op zondag 11 mei 2014, 18:17:00
Citaat van: jens op zondag 11 mei 2014, 18:09:12
als haar man gewoon mee werkt aan een scheiding in de Filipijnen

Scheiding in de Filippijnen? :denk:
Sinds Wanneer is dit mogelijk?

Hij zal annulment bedoelen hè.
Rich de Nederbelg.

MaxxHoorn

Zo, kom je een dagje later terug, is het topic ineens 2 pagina's! :) Bedankt allemaal voor de reacties hier en in de PB.

Ik zal even kort wat meer vertellen over de situatie. Ik meen dat Joey ergens in 2000 getrouwd is. Na een aantal jaar ging haar ex een paar uur verder op werken en wonen. Net na de geboorte van haar jongste zoon kwam ze er achter dat hij er daar ook een relatie op na hield. Ik meen dat ze nu een jaar of 6 gescheiden leven. Haar ex heeft inmiddels een nieuw leven opgebouwd (met waarschijnlijk de vrouw met wie hij vreemd ging) en heeft ook een kind met haar (uit betrouwbare bron vernomen, namelijk het schoonzusje van Joey). Al die jaren woonde Joey nog wel in Baguio op de compound van haar schoonfamilie met haar kinderen. Maar vooral haar schoonmoeder (die tegen mij poeslief was) maakte haar het leven zuur. Eind vorig jaar is ze toen vertrokken naar haar familie in Bulacan. Zonder de kinderen. Haar ex had gezegd dat de kinderen na de zomervakantie in Bulacan naar school mochten. Toen Joey eenmaal in Bulacan was, veranderde hij van gedachte (waarschijnlijk ingefluisterd door schoonmoeder). En dus zouden de kinderen bij schoonouders moeten wonen en in Baguio op school blijven (een goede Engelstalige private school, dat wel). Belachelijke situatie, mijns inziens, kinderen bij schoonouders en papa ver weg met zijn nieuwe gezinnetje. Met een beetje aandringen van mij is ze toen naar een advocaat gegaan om het voogdij te krijgen. Tijdens een flinke ruzie daarvoor wist haar ex zeker dat hij een eventuele rechtzaak zou winnen (waarschijnlijk doordat er foto's waren van Joey en haar nieuwe vriend, ik dus) en intimideerde hij Joey daarmee (zeker even vergeten dat hij zelf al een nieuw gezinnetje had gesticht). Via de advocaat drie brieven verstuurd en daarna nog een aangetekende er achteraan, maar nooit antwoord van haar ex en de familie gehad. Echter veranderde er wel iets, waarschijnlijk door de ontvangen brief (of brieven), want ineens mochten ze dan wel in Bulacan naar school en bij hun moeder wonen. Na een vakantie van de jongens met papa en de schoonfamilie, haalden Joey en ik (ik wachtte op hen in een Shakey's) de kinderen op van het vliegveld. Papa was weer eens van gedachten veranderd en hij wilde toch weer dat ze in Baguio op school gingen. Stress weer natuurlijk. Een aantal dagen later kwam er een smsje van schoonmoeder dat die niet meer voor de kinderen wilde zorgen. Smsje doorgestuurd naar papa, die dus zelf ook niet in Baguio woont en toen mochten de kinderen toch in Bulacan bij hun moeder wonen. Tja, je moet natuurlijk niet denken dat papa zelf zin heeft om 24/7 voor zijn kinderen te zorgen. En dat is de situatie nu. Haar ex is toevallig dit weekend bij de kinderen op bezoek geweest en heeft een voorschot gegeven op het schoolgeld. Dus het lijkt nu de goede kant op te gaan.

Haar ex vind het geen probleem als de kinderen met Joey mee naar Nederland komen, omdat hij denkt dat het onderwijs hier van beter niveau is. Dit heeft hij mij gezegd in een mail (als reactie op een mail die ik had gestuurd waarin ik probeerde de situatie een beetje te sussen ... wat uiteraard niet in goede aarde viel). Hoe hij tegen een annulment staat weet ik niet. Ik heb hem in die bewuste mail gezegd dat ik dat in gang wilde zetten en dat het ook voor hem en zijn nieuwe vriendin een mooie nieuwe start zou kunnen zijn (ik wist toen nog niet van het kind wat hij met die vrouw had), maar hier heeft hij niet op gereageerd. In die mail gaf hij ook aan dat ik gewoon met Joey in NL moest trouwen, maar ik had toen al zoiets van "Da's toch bigamie?"

Nou ja, dat is dus de situatie. Met de info uit jullie reacties kan ik wat. Ik las bedragen tussen de 80.000 en 180.000 pesos. Dat laatste komt meer overeen met wat ik eerder hoorde en las. Dus daar houd ik een beetje rekening mee. Het is echter niet een bedrag (zeg 3000 euro), dat ik zo in m'n zak heb, dus dat wordt sparen ... tussen de bedragen voor de vakantie(s) door.

Bananacreek, succes met jou verhaal. Klinkt als een behoorlijke leidensweg. Ik hoop dat we zoiets kunnen vermijden.

bananacreek

Citaat van: gosternokke op zondag 11 mei 2014, 16:49:03
Een ding is zeker, die hitman zal beduidend minder kosten dan een advocaat   :biggrinn:

 Hitmannen genoeg die de klus voor 5000 peso willen klaren, daar   kan geen advocaat prijstechnisch gezien tegenop   :lachen:


  Hoe desperaat moet je zijn alsvorens je toevlucht hier toe te nemen    :weetikniet:  


 Als het misloopt heb je waarschijnlijk tijd genoeg om daar over na te denken   :lachen:


  En dat bananacreek nog leeft mag ook wel als in wonder worden gezien   :thumb:

Ik kan ze hier voor P2500 vinden in de bergen......maar dan moet je die man ook even opruimen anders wordt hij dronken van de P2500 en dan ben je nog de lul.... :lachen: :lachen: :ripba8: :ripba8:




daf105paccar

Die Brit had het probleem dat zijn  :smiley-philippines: lifje zwanger was van hem maar onder  :smiley-philippines: wet is de husband automatisch de vader heeft dus alle rechten over het kind.
Der was ook nog een klacht bij het gerecht in verband met het overspel.

Ik zou zeggen tegen Maxxhoorndat je best eens die documentaire bekijkt.
Je zal verrast zijn over  :smiley-philippines: wetten. :negatief: :negatief:


:atyourservice:

MaxxHoorn

Hmm, fijn land die Filipijnen :D Ik zal eens zoeken naar de berichten over die Brit.

Cees

Je hoeft niet altijd geluk te hebben, als je maar geen pech heb