3/6 Months Visa - 1 grote onzin / oplichting

Gestart door Ifugao, maandag 12 mei 2014, 17:12:02

Vorige topic - Volgende topic

Ifugao

In de meeste landen kun je een visum aanvragen als je langer dan de vanzellfsprekende 59 dagen in het land wil blijven.
Ik heb in Brisbane een visum voor 6 maanden aangevraagd, betaald ($120) en gekregen.
Echter, eenmaal in Manila aangekomen werd mij een visum verstrekt voor 59 dagen. Ik dacht, dat is heel schappelijk, ik krijg eerst de 59 gratis dagen, waarna ik naar de BI moet om mijn 6 months visum te activeren.

FOUT!!

Eenmaal op het BI in Baguio kreeg ik te horen dat dit geen visum is maar slechts een in-uit reis permit. Ik moest dus de hele godverdomde papierwinkel weer opnieuw invullen etc. zelfs toen ik aantoonde dat mijn sticker in het paspoort duidelijk vemeldt "VISA".
Ik kon dus weer alles opnieuw gaan betalen voor de volgende 59 dagen php7.000 plus boete php8500.
Mijn maat met wie ik reis kreeg in Manila precies het zelfde verhaal te horen.

En deze gehele papierwinkel kunnen we dus weer helemaal opnieuw doen over 7 weken!!

DUS: Ga GEEN 3-6 months visum aanvragen want het allemaal weggegooid geld, een grote oplichterij. 

joe

https://www.facebook.com/officialbureauofimmigration?fref=ts

hier vind u alle info en juiste procedures ivm visa, prijzen, waar, hoelang enz...  :atyourservice:

Ifugao

Meer dan een enorme verzameling "Press Releases" en de gebruikeleijke Facebook onzin kan ik hier niet vinden. En mischien staat er "ergens" wel wat zinnigs in, maar probeer het maar eens te vinden.

Lorre


stijn54

In BI van Cebu City hebben ze me gezegd dat het 6 maanden visum nog niet mogelijk is en dat dit nog een tijdje zal duren.

Amice

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

apollo

Citaat van: stijn54 op dinsdag 13 mei 2014, 03:14:56
In BI van Cebu City hebben ze me gezegd dat het 6 maanden visum nog niet mogelijk is en dat dit nog een tijdje zal duren.


Ik heb eerst het verblijf van 59 dagen aangevraagd en betaald. Voor deze vervaldatum was ik verplicht te verlengen. Vroeger deed ik dat in Tacloban en was op enkele minuten klaar. Echter na de typhoon ben ik naar manila gegaan. Je kan daar per maand een verlenging krijgen tot max 6 . Dat kost je 13.000 pesos en je krijgt er ook een toeristen ID bij.
Het kost je wel een dag aanschuiven van loket naar loket. Eigenlijk wordt je er voor gek gehouden. Maar eind goed al goed.  :welcome: :applaus:

TheDolphin

Mijn eerste 59 dagen VISUM heb ik bij het Philippijnse consulaat in Amsterdam gehaald voor â,¬27,-- Voor de 2e 59 dagen ben ik naar een zeer klein BI satellite office in Boac, Marinduque geweest. Heeft mij iets van 7600php gekost en mijn ACR-I Card kon ik drie weken later ophalen werd mij verteld. Maar toen zat ik al in een andere provincie dus die heb ik daar laten liggen. Ik moest het dus doen met de betalingsbewijzen en een aantal stempeltjes in mijn paspoort. Wel prijzig maar ik heb het er voor over. Alleen als je een jaar daar wilt verblijven en dat elke 59 dagen moet betalen wordt het wel erg gortig.

gosternokke

Ja, das geen kattenpis als je iedere keer zo een bedrag moet betalen.  Ik probeer zo veel mogelijk gelijk met de vrouw te reizen ,dan zit ik lekker op een gratis balikbayanvisum daar.

Kom ik op toeristenvisum, probeer ik ook zoveel mogelijk in kleine kantoortjes in de provinciestadjes te verlengen.   Ik heb een aantal keer in Puerto princesa verlengt en men is daar buitengewoon vriendelijk en behulpzaam.

  Tis overigens wel opletten als je de komende tijd in een of ander provinciestadje gaat verlengen, want maar liefst 28 kleine kantoren gaan verhuizen, naar de Robinsons Mall waar men een deal mee heeft gesloten.

  Ook in Puerto princesa gaat ze van het centrum waar ze nu zitten naar buiten de stad naar de Robinsons mall verhuizen.

   

Ronny55

Citaat van: Amice op dinsdag 13 mei 2014, 08:40:44
De 6 maanden visa is vooralsnog enkel te verkrijgen op BI main office.

http://immigration.gov.ph/index.php/visa-requirements/non-immigrant-visa/temporary-visitor-visa/long-stay-visitor-visa-extension-lsvve


Ik wil me er niet aan mijn uitspraak gaan vastleggen maar ik vermoed dat het allemaal afhangt van waar en wie, hier in Cdo ken ik verschillende "toeristen" die voor 6 maanden verlengt hebben. Dan weer anderen die het niet konden ??? heb het vermoeden dat er een beetje willekeur in het spel is of er wordt met bepaalde (???) criteria rekening gehouden,  :weetikniet: . Heeft het er mss mee te maken dat indien ze voor 6 maanden geven ze 2000 peso aan expressline fee mislopen. Het is blijkbaar niet per difinitie zo dat ze een 6 maanden verlenging moeten toekennen, daarin heeft ieder BI een beslissingsrecht. Zodus vermoed ik dat wie en wat je bent wel een invloed kan hebben.  :floet:  :weetikniet: . Nogmaals het is een speculatie van mij persoonlijk en baseer me enkel op het feit , die krijg het wel en die niet (de 6 maanden verlenging).
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.