Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

rook oventje

Gestart door janvanderijt, zaterdag 17 mei 2014, 05:38:27

Vorige topic - Volgende topic

janvanderijt

wie weet waar ik in bacolod aan een leuk rook oventje kan komen?

gosternokke

Je bedoeld zo een ding om paling of ham of andere dingen te roken ?   Zijn waarschijnlijk niet kant en klaar te koop. Kan je goed zelf ( laten ) maken van een metalen 200 liter olievat.    Op google kan je denk wel vinden hoe te maken.

Cosyns Guy

Citaat van: gosternokke op zaterdag 17 mei 2014, 18:22:04
Je bedoeld zo een ding om paling of ham of andere dingen te roken ?   Zijn waarschijnlijk niet kant en klaar te koop. Kan je goed zelf ( laten ) maken van een metalen 200 liter olievat.    Op google kan je denk wel vinden hoe te maken.
Zelf rookoven maken.
http://www.youtube.com/watch?v=l1JYtFaH-yU

gosternokke

Kijk dat bedoel ik  :thumb:    Niet zo moeilijk als je maar een slijptol heb . Die schuif zou je eventueel kunnen laten lassen .

Lenn

Heb ook zo'n rookton gebouwd, min kosten.Heb hickory rooksnippers van gaisano.Slijptol en potnagels is alles wat je nodig hebt.

janvanderijt

bedankt voor de tips laat er me wel een maken
ik ben een ouwe kok kan wel koken
maar nog geen spijker recht in een peperkoek timmeren :lachen:

jim miata

Citaat van: janvanderijt op maandag 19 mei 2014, 02:27:25
bedankt voor de tips laat er me wel een maken
ik ben een ouwe kok kan wel koken
maar nog geen spijker recht in een peperkoek timmeren :lachen:

Hi Jan, ik zie dat het al even geleden is dat je hier informatie vroeg, en was benieuwd of je intussen zelf iets gemaakt hebt of mischien zelfs we al rook resultaten te melden hebt?  groeten jim
ik geniet mijn pensioen in de tropen

janvanderijt

ze zijn er mee bezig over een paar weekjes staat ie hier
ben benieuwd heb 5000 p betaald voor matriaal en vooer het maken valt mee dus :thumb:

jim miata

Citaat van: janvanderijt op zondag  4 januari 2015, 06:29:09
ze zijn er mee bezig over een paar weekjes staat ie hier
ben benieuwd heb 5000 p betaald; voor materiaal en vervoer, het maken valt mee dus :thumb:

Dan nu nog geschikte vis of vlees of misschien wel kip ook lekker hoor. Er zit veel paling hier in de Filipijnen speciaal in rijstvelden  dat ondiepe water schijnen ze wel prettig te vinden, de Filipino's van wie die rijstvelden zijn hebben een hekel aan die paling die daar zit, en echt gek (om te eten) zijn ze er hier ook niet op, dat betekend dat het vrij goedkoop (naar Nederlandse begrippen dan) te koop moet zijn, ik weet alleen niet precies het verschil tussen aal en paling, heeft iets met al dan niet volwassen zijn te maken maar of beide te gebruiken zijn of alleen de aal? en hoe zie je dat dan? Wat ik er van weet heb ik van mijn vrouw, zij is een geweldige kok, zij heeft recentelijk voor mij zoute haring (gevangen in de Pacific ocean) bereid en ik moet zeggen: perfect !! op you tube iets gelezen over haring kaken daarna fermenteren in zout met water (brine) later de haring schoongemaakt op mijn aanwijzingen die ik ook op you tube vond, en er samen van gesmuld, na 5 jaar was ik wel toe aan een harinkje!!  moet nog uitvinden wanneer het hier vangseizoen is voor haring is, i geloof dat het nu verboden is, voor Filipijnse consumptie word in het algemeen een heel klein harinkje gebruikt, gebakken en met rijst als ontbijt.
ik geniet mijn pensioen in de tropen

janvanderijt

ik ga beginnen om een goede bacon te roken
er zijn ook best veel makrelen hier dat is ook lekker
en verder expirementteer ik er maar op los
de dutch shop had haring toen die nog online was
ook ger paling maar 14 euris voor 100 gr paling vond ik te gortig
ga later proberen hem zelf te roken bedankt voor je belangsteling
groetjes jan