Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

OPGELET verlaten ph

Gestart door apollo, zaterdag 31 mei 2014, 07:46:49

Vorige topic - Volgende topic

Amice

Citaat van: bananacreek op zaterdag 31 mei 2014, 10:57:00
Citaat van: josv op zaterdag 31 mei 2014, 10:35:41
Citaat van: Amice op zaterdag 31 mei 2014, 10:31:46
Mja dat lees ik ook wel maar een doorgaans betrouwbare bron vertelde mij dat balikbayan daarvan uitgezonderd is en dat wilde ik wel graag even klip en klaar hebben, met uw welnemen.



Daarom had ik je quote ook iets veranderd. Ik weet niet wat je onder een balikbayan verstaat. Ik ben getrouwd en woon hier met een 13a visum.

CitaatBalikbayan - refers to Philippine nationals who are permanently residing abroad including their spouses and children, regardless of nationality or country of birth.  It also refers to those of Filipino Descent who acquired foreign citizenship and permanent status abroad.

Aldus:

http://www.nscb.gov.ph/ru12/DEFINE/DEF-TOUR.HTM

Mja dat zou dan kunnen inhouden dat foreign nationals die onder balikbayan vallen gelijk gesteld zijn met philippine national relatives en dus die ECC niet nodig hebben. Het is een invalshoek/gedachte maar erg duidelijk is het nogthans niet.

Iemand al recente ervaring met uitreizen als balikbayan hier?



Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Amice

Citaat van: josv op zaterdag 31 mei 2014, 10:35:41
Citaat van: Amice op zaterdag 31 mei 2014, 10:31:46
Mja dat lees ik ook wel maar een doorgaans betrouwbare bron vertelde mij dat balikbayan daarvan uitgezonderd is en dat wilde ik wel graag even klip en klaar hebben, met uw welnemen.



Daarom had ik je quote ook iets veranderd. Ik weet niet wat je onder een balikbayan verstaat. Ik ben getrouwd en woon hier met een 13a visum.

Met een 13a heb je geen balikbayan nodig aangezien je feitelijk resident bent hier en dat is dan weer een vreemde zaak dat residents die ECC ook nodig hebben.
Het wordt dan nog vreemder als oversea workers van filipino herkomst met familie die ECC niet nodig hebben en de residents dus wel.

Ik kan daar eerlijk gezegd geen info over vinden maar het stuit iig wel met de regelgeving zoals vermeldt op de BI site en wat er hier verder over vermeld is.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Luke

Filipinos die voor het eerst het land verlaten zouden ook een ECC moeten voorleggen.
Toen ik nog een 9G visum had moest ik ook 1 keer per jaar een ECC voorleggen bij verlaten van het land.

Mike

Citaat van: Amice op zaterdag 31 mei 2014, 11:38:45
Citaat van: bananacreek op zaterdag 31 mei 2014, 10:57:00
Citaat van: josv op zaterdag 31 mei 2014, 10:35:41
Citaat van: Amice op zaterdag 31 mei 2014, 10:31:46
Mja dat lees ik ook wel maar een doorgaans betrouwbare bron vertelde mij dat balikbayan daarvan uitgezonderd is en dat wilde ik wel graag even klip en klaar hebben, met uw welnemen.



Daarom had ik je quote ook iets veranderd. Ik weet niet wat je onder een balikbayan verstaat. Ik ben getrouwd en woon hier met een 13a visum.

CitaatBalikbayan - refers to Philippine nationals who are permanently residing abroad including their spouses and children, regardless of nationality or country of birth.  It also refers to those of Filipino Descent who acquired foreign citizenship and permanent status abroad.

Aldus:

http://www.nscb.gov.ph/ru12/DEFINE/DEF-TOUR.HTM

Mja dat zou dan kunnen inhouden dat foreign nationals die onder balikbayan vallen gelijk gesteld zijn met philippine national relatives en dus die ECC niet nodig hebben. Het is een invalshoek/gedachte maar erg duidelijk is het nogthans niet.

Iemand al recente ervaring met uitreizen als balikbayan hier?




Ben vertrokken na 8 maanden op 18 mei, ik had wel een balikbayan stempel en had voor de rest geen probleem met uitreizen

Amice

Citaat van: Mike op zaterdag 31 mei 2014, 15:40:17
Citaat van: Amice op zaterdag 31 mei 2014, 11:38:45
Citaat van: bananacreek op zaterdag 31 mei 2014, 10:57:00
Citaat van: josv op zaterdag 31 mei 2014, 10:35:41
Citaat van: Amice op zaterdag 31 mei 2014, 10:31:46
Mja dat lees ik ook wel maar een doorgaans betrouwbare bron vertelde mij dat balikbayan daarvan uitgezonderd is en dat wilde ik wel graag even klip en klaar hebben, met uw welnemen.



Daarom had ik je quote ook iets veranderd. Ik weet niet wat je onder een balikbayan verstaat. Ik ben getrouwd en woon hier met een 13a visum.

CitaatBalikbayan - refers to Philippine nationals who are permanently residing abroad including their spouses and children, regardless of nationality or country of birth.  It also refers to those of Filipino Descent who acquired foreign citizenship and permanent status abroad.

Aldus:

http://www.nscb.gov.ph/ru12/DEFINE/DEF-TOUR.HTM

Mja dat zou dan kunnen inhouden dat foreign nationals die onder balikbayan vallen gelijk gesteld zijn met philippine national relatives en dus die ECC niet nodig hebben. Het is een invalshoek/gedachte maar erg duidelijk is het nogthans niet.

Iemand al recente ervaring met uitreizen als balikbayan hier?




Ben vertrokken na 8 maanden op 18 mei, ik had wel een balikbayan stempel en had voor de rest geen probleem met uitreizen

Dus balikbayanstamp in j paspoort en geen ECC en zonder problemen het land kunnen verlaten?
Tja als dat zo is zou dat kunnen impliceren dat balikbayans dus geen ECC nodig hebben, zoals de informatie die ik kreeg ook luidde.

Dat houdt wel in dat er met verschillende maten gemeten wordt en is het dus hoe dan ook oppassen geblazen, want  welke criteria ze dan echt hanteren om de verschillen te verklaren is behoorlijk onduidelijk.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Pinocchio

Balikbayans hoeven geen ECC als ze het land verlaten binnen het jaar na aankomst.

Amice

Citaat van: Pinocchio op zaterdag 31 mei 2014, 19:18:48
Balikbayans hoeven geen ECC als ze het land verlaten binnen het jaar na aankomst.

Mja een link waar dat staat beschreven zou handig zijn.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Lorre

Indien je gehuwd bent met een pinay en ook permanent woont in de :smiley-philippines:, dan ook een  ECC nodig?  Hoorde al 2 verschillende verhalen, wie geeft me de link naar een officiële instantie?

Luke

Citaat van: Lorre op zondag  1 juni 2014, 02:39:07
Indien je gehuwd bent met een pinay en ook permanent woont in de :smiley-philippines:, dan ook een  ECC nodig?  Hoorde al 2 verschillende verhalen, wie geeft me de link naar een officiële instantie?

Indien met Balikbayan visum (minder dan  1 jaar): neen
Als je dat Balikbayan visum verlengd (2de en 3de jaar) dus naar een toeristenvisum: ja
Indien 13A visum: ja

ECC niet voor balikbayanvisum, kan ik geen duidelijk info/link vinden. Het R.A. 6768 zegt "..geen traveltax." maar niks over ECC
Toeristenvisum en 13A visum staat beschreven op de BI website

Ronny55

Het is heel eenvoudig, "iedere buitenlander die langer als 6 opeenvolgende maanden op de  :smiley-philippines: verbleven heeft moet een ECC hebben" welk ook de soort van visa hij moge hebben.
Normaal kan je die ook op de luchthaven verkrijgen in Manila, IPV rechtdoor aan te schuiven voor emmigratie (pascontrole)moet naar rechts daar is een loket dienst emmigratie. In 2011 moest voor een overlijden asap terug naar  :belgiesmiley: ,zaterdag geboekt , zondag vertrokken , ECC op de luchthaven gedaan.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.