Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

OPGELET verlaten ph

Gestart door apollo, zaterdag 31 mei 2014, 07:46:49

Vorige topic - Volgende topic

pierrevanwies

Citaat van: Ronny55 op zaterdag 14 maart 2015, 23:43:17
Citaat van: pierrevanwies&segers op zaterdag 14 maart 2015, 03:05:12
Citaat van: stijn54 op maandag 23 februari 2015, 14:38:32
In het BI kantoor van Cebu city (Mandaue) staat te lezen dat ECC vanaf 1 week voor vertrek kan bekomen worden.

   Ben gisteren bij immigratie in dumaguete geweest met de vraag,how many days before departure i can apply for my ECC in cebu?

   en zij zei,  ' you can apply 2 weeks before you leave'.   :denk: 

   
Een exit clearance is 1 maand geldig , das wat ik ervan weet  :denk: Ben altijd zo'n 2 a 3 weken voor mijn reis eentje gaan halen hier in CDO.

  inderdaad ik deed het ook zo of liet het doen op die manier[2 a 3 weken op voorhand en in al die 13 of 14  voorgaande ecc's nooit enig probleem gehad..   :lachen:  .

  nochtans doet het verhaal de ronde dat je de ecc nu pas 10 dagen voor vertrek kan aanvragen en door sommige wordt beweerd dat je het dan nog eens pas 3 dagen later kan op of afhalen..........   :confused2:  .

  ok, gisteren om 15.30 van dumaguete naar cebu gevlogen; vandaaruit taxi naar de j centermall in maandaue waar BI tijdelijk een onderkomen heeft, nawat rondgedoold te hebben eindelijk de BI kantoren gevonden,het was toen al ongeveer een uur of 5 [1700] maar ik wist dat ze open blijven tot 1830....   :thumb:  .

  me aangemeld bij de information desk en vroeg of het mogelijk was om me nog een ecc te krijgen[het was trouwens al 1700 hr.....

  de man aan de desk gaf me 2 formulieren om inte vullen,[hij kende mij toevallig omdat hij voordien in dumaguete werkzaam was].....

  Na +- 6 minuten waren die ingevuld en ik gaf ze hem terug te samen met de 2 paspoorten [oud en nieuw]en hij vroeg 4 2x2 pictures waarvan ik later er eentje van terugkreeg van de intel off.

  dan alles afgegeven en 500 express betaald[en dat was alles, trouwens de eec voor toeristen werd zoals altijd al tijdens de eerste of derde verlenging betaald 30 zowat maanden geleden 700 piso.....

  na ongeveer 20 minuten of zo mocht ik langs bij de intelligence officer die nog een digitale foto en vingerprints nam, en de twee formulieren opsloeg in zijn pc,   

  hij heeft ook geen enkele cerox of wat dan ook gevraagd of bekeken de laatste betalingen van extentions of zo, niks ,alleen effe in de 2 paspoorten gekeken...

en  dat je de ecc maar kan aanvragen hoogstens tien 10 dagen voor vertrek schijnt dus in alle geval niet waar te zijn want mijn visarun is end deze maand....

ook werd mij door de intell niet gevraagd om het outbound ticket te zien,alleen maaar de vraag waar naar toe en waanneer ik terug kwam[2 days only sir]...

in feite is er niks verandert tegenover vroeger,.... en ik kan het weten na 13 of 14 keren     :daag:  .

  en voor zes uur was ik weg daar.....iedereen was in een goede bui om welke reden dan ook....   :weetikniet:  geen volk ,ik was de enige klant.

 

   

   

pierrevanwies


hier nog effe wat aanvullende informatie about dat ecc gedoe......en goed om weten.

  De intelligence officer heeft zoals ik in de voorgaande posting al zei alleen maar in de paspoorten gekeken...en had me NIET gevraaagd naar copies en origineel reciept van mijn  laatste verlenging die ik bekomen heb op 14 maart.....nochtans staat die datum met nummer van het receipt op de ecc,

  met andere woorden,hij heeft dus die informatie uit zijn pc gehaald,dus al dat gelul over copies en officiele receipten diend alleen maar om....   :weetikniet:  .

  om het moeilijk te make of als ze OFF-LINE zijn    :lachen:

panshit

Als ik het goed begrijp krijg je met je nederlandse paspoort een visum voor 90 dagen gratis bij aankomst voor hongkong van uit Manila.
De vrouw van mijn zoon gaat ook mee alleen zij heeft een Filipijnspaspoort krijgt ook zij een visum bij aankomst?
Wie heeft hier ervaring mee?

Bedankt Panshit

Pinocchio

BE/NL paspoort = 90 dagen

Filippijns paspoort = 14 dagen

LMBen

Verleden jaar ook in hongkong geweest met mijn vrouw.
Duidelijk laten blijken bij de costums dat we bij elkaar hoorde, ik eerst en blijven wachten bezijde het hokje en mijn vrouw kreeg ook 90 dagen.  :jajaja:
Na 8jaar philipijnen weer terug europa

panshit

Bedankt voor het duidelijke antwoord.

Nu had ik nog een vraag.

De vrouw van mijn zoon is 18 jaar als zij met ons en haar man naar hongkong mee gaat (voor een balikbayanvisum) moet zij dan eerst een seminar volgen voor een CFO sticker in haar paspoort?De reisduur is 2 dagen.

Panshit

Ronny55

Citaat van: panshit op maandag 20 april 2015, 01:48:32
Bedankt voor het duidelijke antwoord.

Nu had ik nog een vraag.

De vrouw van mijn zoon is 18 jaar als zij met ons en haar man naar hongkong mee gaat (voor een balikbayanvisum) moet zij dan eerst een seminar volgen voor een CFO sticker in haar paspoort?De reisduur is 2 dagen.

Panshit
is dat niet enkel nodig als ze voor goed uitreisd , dacht dat wel, ze mogen ook zonder visum naar Hongkong.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

panshit

Wie weet precies hoe het zit?

Ik wil een reisje maken naar Hongkong van 2 dagen.
Als ik dan terug kom krijg ik dan een balikbayen visum voor 1 jaar?
Kom samen met mijn vrouw terug
Is 2 dagen genoeg om de Filipijnen te verlaten om in aanmerking te komen voor een balikbayan visum?

Panshit

Amice

Citaat van: panshit op dinsdag 21 april 2015, 11:57:07
Wie weet precies hoe het zit?

Ik wil een reisje maken naar Hongkong van 2 dagen.
Als ik dan terug kom krijg ik dan een balikbayen visum voor 1 jaar?
Kom samen met mijn vrouw terug
Is 2 dagen genoeg om de Filipijnen te verlaten om in aanmerking te komen voor een balikbayan visum?

Panshit


ja dat is voldoende, beter is het om je vrouw de balikbayan te laten vragen, dat levert doorgaans minder problemen en vragen op.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent