Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

2de hands auto onderdelen / sloperijen

Gestart door Ifugao, vrijdag 13 juni 2014, 11:37:55

Vorige topic - Volgende topic

Ifugao

Ik ben op zoek naar wat onderdelen voor mijn Toyota Revo, o.a. de "Master Switch Power window regulator". Dat is het paneeltje met 4 schakelaars voor de elec. ramen aan de bestuurders kant. Bij Toyota geweest en een nieuwe gaat mij P.20.000 kosten. Een beetje te gortig lijkt mij. Ik ben dus op zoek gegaan naar auto sloperijen in Dumaguete voor een gebruikte unit, maar tot mijn verbazing........... die zijn er niet??  :ikkeniebegrijp:

Wie weet in Negros - Cebu een autosloperij met een goed aanbod aan onderdelen.
Met dank.

Cosyns Guy

Citaat van: Ifugao op vrijdag 13 juni 2014, 11:37:55
Ik ben op zoek naar wat onderdelen voor mijn Toyota Revo, o.a. de "Master Switch Power window regulator". Dat is het paneeltje met 4 schakelaars voor de elec. ramen aan de bestuurders kant. Bij Toyota geweest en een nieuwe gaat mij P.20.000 kosten. Een beetje te gortig lijkt mij. Ik ben dus op zoek gegaan naar auto sloperijen in Dumaguete voor een gebruikte unit, maar tot mijn verbazing........... die zijn er niet??  :ikkeniebegrijp:

Wie weet in Negros - Cebu een autosloperij met een goed aanbod aan onderdelen.
Met dank.
Er zijn toch winkeltjes die gebruikte en nieuwe onderdelen verkopen van wagens ?
Heb toch zo een winkeltje of 3 gezien in Davao...

Lenn

Dat is tenminste een echte rip-off prijs, kan je het niet laten maken door een local shop?

Cosyns Guy

Citaat van: Lenn op vrijdag 13 juni 2014, 12:33:20
Dat is tenminste een echte rip-off prijs, kan je het niet laten maken door een local shop?
Of de zekering eerst eens kontroleren.

bananacreek

Citaat van: Cosyns Guy op vrijdag 13 juni 2014, 12:11:35
Citaat van: Ifugao op vrijdag 13 juni 2014, 11:37:55
Ik ben op zoek naar wat onderdelen voor mijn Toyota Revo, o.a. de "Master Switch Power window regulator". Dat is het paneeltje met 4 schakelaars voor de elec. ramen aan de bestuurders kant. Bij Toyota geweest en een nieuwe gaat mij P.20.000 kosten. Een beetje te gortig lijkt mij. Ik ben dus op zoek gegaan naar auto sloperijen in Dumaguete voor een gebruikte unit, maar tot mijn verbazing........... die zijn er niet??  :ikkeniebegrijp:

Wie weet in Negros - Cebu een autosloperij met een goed aanbod aan onderdelen.
Met dank.
Er zijn toch winkeltjes die gebruikte en nieuwe onderdelen verkopen van wagens ?
Heb toch zo een winkeltje of 3 gezien in Davao...

Zeer moeilijk te vinden als surplus want er zijn geen sloperijen hier.......... maar in plaats om naar Toyota te gaan is het beter om te vragen bij HVL (tegenover OK pensionnehouse) of ander auto-onderdelen zaken en het zit er vol mee in Dumaguete...probeer de oude mee te brengen als voorbeeld..........

Schuin tegenover de Ceres Liner terminal is ook een zaak en die is goed ...ben even de naam kwijt....zoiets van Dumaguete Autoparts.....eigenaar is New Bian Yek...

Pinocchio

Citaat van: bananacreek op vrijdag 13 juni 2014, 15:52:03
Sichuan tegenover de Ceres Liner terminal is ook een zaak en die is goed ...ben even de naam kwijt....zoiets van Dumaguete Autoparts.....eigenaar is New Bian Yek...
Dat is New Bian Yek autoparts van Alex Sy, broer van Henri Sy (SM), als het in de Filippijnen beschikbaar is vindt je het hier, want heel veel contacten over gans de Filippijnen.
Achter de winkel is ook een grote werkplaats waar alle merken voertuigen worden herseld.

Ifugao

Dan ga ik daar vandaag eens even kijken, dat lijkt veelbelovend. Thanks!

Blauwvinger

Ja dat klopt, er zijn geen sloperijen te vinden in  :smiley-philippines:

Kijk wat er op de weg rijd.  :lachen:

bananacreek

Citaat van: blauwvinger50 op zaterdag 14 juni 2014, 12:09:14
Ja dat klopt, er zijn geen sloperijen te vinden in  :smiley-philippines:

Kijk wat er op de weg rijd.  :lachen:

De enigste "sloop"die je hier in Dumaguete hebt is aan de achterkant van "KANU"  in Magnao maar dat zijn meestal brandstofpompen related..............en de eigenaar van de zaak is een super-eerlijke  :smiley-philippines: die je gemakkelijk kan belazeren met de woorden....:"Ok sir, we have to overhaul your diesel-injection pump""

Maar als het euvel zodanig is dat het op eenvoudige wijze kan worden verholpen ZONDER daarbij de zaak een overhaul te geven dan zegt hij dat eerlijk........ :thumb: :thumb: :happy: :happy:


Hij gebruikt nog de oudere machines maar levert uitstekend werk............ :thumb: :thumb:


bananacreek

Citaat van: Cosyns Guy op vrijdag 13 juni 2014, 12:11:35
Citaat van: Ifugao op vrijdag 13 juni 2014, 11:37:55
Ik ben op zoek naar wat onderdelen voor mijn Toyota Revo, o.a. de "Master Switch Power window regulator". Dat is het paneeltje met 4 schakelaars voor de elec. ramen aan de bestuurders kant. Bij Toyota geweest en een nieuwe gaat mij P.20.000 kosten. Een beetje te gortig lijkt mij. Ik ben dus op zoek gegaan naar auto sloperijen in Dumaguete voor een gebruikte unit, maar tot mijn verbazing........... die zijn er niet??  :ikkeniebegrijp:

Wie weet in Negros - Cebu een autosloperij met een goed aanbod aan onderdelen.
Met dank.
Er zijn toch winkeltjes die gebruikte en nieuwe onderdelen verkopen van wagens ?
Heb toch zo een winkeltje of 3 gezien in Davao...


U bedoelt de SURPLUS zaken...ja juist maar die leveren meestal "surplus" onderdelen voor easy-rides en ander materiaal maar voor een REVO moet je daar niet zijn  normaal gesproken...........