Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

rijbewijs halen in de filippijnen

Gestart door bruno13, zaterdag 28 juni 2014, 14:40:54

Vorige topic - Volgende topic

Herbie

Dit moet de slechtste parkeerder ooit zijn

Achterwaarts parallel parkeren is voor niemand kinderspel. Ondanks een ontzettend grote parkingplaats waar bij manier van spreken een bus in past, kan deze vrouwelijke chauffeur in Portland de klus niet klaren.

Minutenlang draait de vrouw in en uit, rijdt ze vooruit en achteruit maar het kan allemaal niet baten. Uiteindelijk geeft ze er de brui aan. Maar zal ze een betere parkingplek vinden dan deze?

http://www.hln.be/hln/nl/17541/Het-leukste-van-het-web/article/detail/1931658/2014/06/29/Dit-moet-de-slechtste-parkeerder-ooit-zijn.dhtml
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Michaela

#31
verkeersregels kennen is even belangrijk om veilig te kunnen deelnemen in het verkeer, en die leer jij niet in de fil.
Wie lef heeft in de fil. heeft voorrang. Probeer dat maar eens toe te passen hier in Europa, dan ben jij  :ripba8:
Ik heb heel veel rijles gehad en dus ontzettend veel geld betaald. Toch, is het de moeite waard. Ik voel me zelfverzekerd als ik aan het rijden ben.
Ik moet erbij zeggen dat ik veel gefiets heb voordat ik begonnen ben met de rijles. Op die manier heb ik de basis van de verkeersregels binnen de bebouwde kom geleerd, waardoor het leren van theory iets gemakkelijk ging.

LMBen

Al zou ze niet gaan rijden is het toch een geldig id en makkelijk mee te nemen.
Denk als je legitimeerd met belgies rijbewijs ze niet meer vragen naar je verblijfs vergunning of paspoort
Na 8jaar philipijnen weer terug europa

opinie

Citaat van: Benincebu op maandag 30 juni 2014, 17:14:13
Al zou ze niet gaan rijden is het toch een geldig id en makkelijk mee te nemen.
Denk als je legitimeerd met belgies rijbewijs ze niet meer vragen naar je verblijfs vergunning of paspoort

Tweemaal fout in  :belgiesmiley:

  • Een rijbewijs is geen geldig ID. Het bewijst enkel dat de genaamde persoon mag rijden.
  • Bewijzen dat je de genaamde persoon bent, je identificeren, doe je met een identiteitskaart. Tegenwoordig een eID. Deze elektronische ID laat de politie toe via de kruispuntbank te controleren of het rijbewijs nog geldig is (veroordelingen).

    http://eid.belgium.be/nl/meer_weten_over_de_eid/de_elektronische_identiteitsdocumenten/

    • vanaf 12 jaar:




    • kinderen:




    • vreemdelingen:

Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

LMBen

Ai bedankt, de wetgeving is toch anders dan in nederland, foutje van mij sorry
Na 8jaar philipijnen weer terug europa

josv

Citaat van: Benincebu op dinsdag  1 juli 2014, 04:04:12
Ai bedankt, de wetgeving is toch anders dan in nederland, foutje van mij sorry

Volgens mij is in NL een rijbewijs ook geen ID meer. Hoogstends in noodgevallen maar alleen als de drager ervan een volbloed NL is.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Amice

Citaat van: josv op dinsdag  1 juli 2014, 11:33:19
Citaat van: Benincebu op dinsdag  1 juli 2014, 04:04:12
Ai bedankt, de wetgeving is toch anders dan in nederland, foutje van mij sorry

Volgens mij is in NL een rijbewijs ook geen ID meer. Hoogstends in noodgevallen maar alleen als de drager ervan een volbloed NL is.

Klopt het is geen officieel ID meer in  :nederlandsevlag: je dient ofwel paspoort of persoonsbewijs bij je te hebben, maar vreemd genoeg wordt het dan her en der wel weer hier in de phils geacepteerd als ID, althans dat heb ik dan ondervonden.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

boldy

Met welke identiteitsbewijzen kan ik mij identificeren?


Heeft u de Nederlandse nationaliteit? Dan kunt u zich identificeren met een geldig Nederlands paspoort, een geldige Nederlandse identiteitskaart, een geldig Nederlands rijbewijs of een geldig bromfietsrijbewijs (categorie AM). U mag zowel een paspoort als een identiteitskaart hebben.



Nederlandse nationaliteit en een andere nationaliteit

Heeft u naast de Nederlandse nationaliteit een andere nationaliteit, dan moet u zich identificeren met uw Nederlandse identiteitsbewijs.

Het is dus gewoon nog een geldig legetimatie bewijs

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/paspoort-en-identificatie/vraag-en-antwoord/met-welke-identiteitsbewijzen-kan-ik-mij-identificeren.html
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Dreamer1975

Heb mijn vrouw haar rijbewijs ook omgewisseld naar een belgisch en die kon ook totaal niet rijden.Had haar theorie mogen doen met hulp van haar vader en de antwoorden hingen dan ook nog eens aan de muren in het lokaal.Praktijk was met een wagen met automaat eens een rondje rijden op een groot ovaal en dat was het dan.
Ik leer haar hier nu rijden en de verkeerstekens kennen,maar zo hebben we alvast een grote kost uitgespaard aan rijschool en examens.Sedert deze week is ze nu al alleen vertrokken op een traject wat ik met haar al een hondertal keer gedaan heb (naar haar werk op en af).

Ronny55

Citaat van: Dreamer1975 op dinsdag  1 juli 2014, 13:28:43
Heb mijn vrouw haar rijbewijs ook omgewisseld naar een belgisch en die kon ook totaal niet rijden.Had haar theorie mogen doen met hulp van haar vader en de antwoorden hingen dan ook nog eens aan de muren in het lokaal.Praktijk was met een wagen met automaat eens een rondje rijden op een groot ovaal en dat was het dan.
Ik leer haar hier nu rijden en de verkeerstekens kennen,maar zo hebben we alvast een grote kost uitgespaard aan rijschool en examens.Sedert deze week is ze nu al alleen vertrokken op een traject wat ik met haar al een hondertal keer gedaan heb (naar haar werk op en af).


Enne gaat het goed , of zit je alle dagen met een ei in uw kont tot ze terug is .  :lachen: :lachen: In het begin dat de mijn hier  :smiley-philippines: alleen naar het werk ging... zat er nen hele korf eieren in mijn kont .... maar dat gaat over  :lachen: :lachen:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.