bouwen van een triplexhuis voor verhuur

Gestart door pagud, dinsdag 22 juli 2014, 18:18:27

Vorige topic - Volgende topic

pagud

Magangdang Umaga iedereen ,

Mag ik vragen , heeft er iemand evaring met het bouwen van een triplexhuis op een cornerlot van 200 sqm ?
Wat is de kostprijs per vierkante meter en zijn er valkuilen te voorzien ?
Bij voorbaat dank.
Pagud :weetikniet:

Soushkin

Kostprijs is afhankelijk van de materialen die je koopt, of je een contractor aanneemt die zelf materialen levert of dat jij de materialen levert. Kwaliteit van de materialen en waar je die koopt zijn ook belangrijk.

Enkele valkuilen. Als je een contractor aanneemt kan hij je materialen verkopen die hij niet levert, materialen verkopen voor het dubbele van de daadwerkelijke prijs, ondeugdelijke materialen waardoor je ze binnen no time weer moet vervangen. Ook kan hij besluiten om zomaar ineens failiet te gaan, ben je je centen ook kwijt.

Verder qua personeel. Bouwvakkers die niet op komen dagen, bouwvakkers die je per dag betaalt waardoor ze extra langzaam gaan werken zodat ze meer kunnen verdienen. Bouwvakkers die de ballen verstand hebben van bouwen en daardoor ondeugdelijk werk leveren. Bouwvakkers die materialen stelen. Bouwvakkers die geen reet uitvoeren, vooral als je ze per dag betaalt.


Als je gaat bouwen moet je er gewoon bovenop blijven zit, dag in dag uit er bij aanwezig zijn zodat het werk nog een beetje redelijk gedaan wordt en binnen een redelijk tijdsbestek. In Europa gaan zitten wachten totdat het een keertje af is, is wel een heel erg slechte keuze.



Het kan zijn dat ik iets vergeten ben maar in grote lijnen is dit het wel zo'n beetje. Als ze de kans krijgen om je te bedonderen zullen ze het niet nalaten. Daar moet je gewoon van uit gaan.
Palimos po, gutom ako. Pisulang pang Mac Do, pang Jollibee.

Maraming salamat, po.

:happy2:

dozo


Amice

Mja, het woord 'triplex' is verwarrend moet ik zeggen.

Wil je het bouwen van triplex of doel je op een huis model 'triplex'?


triplex model



triplex huis

Bij het laatste lijkt me bamboo dan beter  :lachen:



Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Ronny55

Citaat van: pagud op dinsdag 22 juli 2014, 18:18:27
Magangdang Umaga iedereen ,

Mag ik vragen , heeft er iemand evaring met het bouwen van een triplexhuis op een cornerlot van 200 sqm ?
Wat is de kostprijs per vierkante meter en zijn er valkuilen te voorzien ?
Bij voorbaat dank.
Pagud :weetikniet:
Snap niet goed waarom een triplex huis....heb je bang dat het niet wegwaaid bij storm.. :weetikniet: voor de kostprijs moet je het niet doen ....Hout is duurder dan steen....En ge moogt gerust zijn, de termieten zitten al aan tafel met mes en vork, hapklare brok. :lachen: :lachen:

Maar ok, houtenhuis... 10K tot 25K / m2    naargelang de afwerken , saniter, keuken, inbouwkasten etc.....
         
            Steen :   15k tot  .......
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.