Wat trekt je aan om in de Filippijnen te wonen, werken, etc.

Gestart door Rich, woensdag 30 juli 2014, 07:30:06

Vorige topic - Volgende topic

intered

erg interessant topic dit... want ook bij mij heerst het gevoel... Filipijnen... daar wil ik gaan wonen!

Maar wat ik eigenlijk nog mis, met welk bedrag kan je goed rondkomen in de Filipijnen? Dus met een redelijk (vrijstaand) huis in een rustige buurt in een mooie omgeving.

Ifugao

Citaat van: intered op maandag 15 september 2014, 13:37:59

Maar wat ik eigenlijk nog mis, met welk bedrag kan je goed rondkomen in de Filipijnen? Dus met een redelijk (vrijstaand) huis in een rustige buurt in een mooie omgeving.


Nou, je mist niets, hier is het halve forum al mee volgeschreven. Zoek maar even en je wordt overladen met topics hierover.

intered

Citaat van: Ifugao op maandag 15 september 2014, 14:05:43
Citaat van: intered op maandag 15 september 2014, 13:37:59

Maar wat ik eigenlijk nog mis, met welk bedrag kan je goed rondkomen in de Filipijnen? Dus met een redelijk (vrijstaand) huis in een rustige buurt in een mooie omgeving.


Nou, je mist niets, hier is het halve forum al mee volgeschreven. Zoek maar even en je wordt overladen met topics hierover.

Oke, zal ff de zoek functie gebruiken ;)

Ronny55

Citaat van: intered op maandag 15 september 2014, 13:37:59
erg interessant topic dit... want ook bij mij heerst het gevoel... Filipijnen... daar wil ik gaan wonen!

Maar wat ik eigenlijk nog mis, met welk bedrag kan je goed rondkomen in de Filipijnen? Dus met een redelijk (vrijstaand) huis in een rustige buurt in een mooie omgeving.
w
Wat je hier nodig hebt om te leven hangt grotendeels af van hoe wil je hier leven. voor mij persoonlijk is het "prijskaartje" +/- 1500 euro/maand....Leef wel goed dacht ik zo  :weetikniet:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

LMBen

Correct Ronny â,¬1500 kan je prima van leven in de phil.
Zorg wel dat je ziekenfonds geldig blijft anders moet je net als ik vluchten.
Na 8jaar philipijnen weer terug europa

Ronny55

Citaat van: LMBen op maandag 15 september 2014, 20:59:46
Correct Ronny â,¬1500 kan je prima van leven in de phil.
Zorg wel dat je ziekenfonds geldig blijft anders moet je net als ik vluchten.

Tja dat is uiteraard minder goede kant van het wonen op de  :smiley-philippines: . Voor de ziekte verzekering moet ik jaarlijk terug naar  :belgiesmiley: want heb wel nog een ziekteverzekering , maar die komt alleen tussen bij behandeling in  :belgiesmiley: . Voor ernstige en onverwachte medishe verzorging hier moet je inderdaad wel een spaarpotje aanleggen . ben wel hier via mijn asawa verzekerd bij "Philhealt" , maar dat stelt niet veel voor.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Blauwvinger

Met 1.000 Euro ook al wel.
Een beetje simpel leven en met eigen huisje moet kunnen.

Blauwvinger


intered

Citaat van: LMBen op maandag 15 september 2014, 20:59:46
Correct Ronny €1500 kan je prima van leven in de phil.
Zorg wel dat je ziekenfonds geldig blijft anders moet je net als ik vluchten.


hmm, zulke bedragen verbaast me wel een beetje. Had verwacht dat het een stuk minder zou zijn. Ik woon op mezelf en heb voor 1500 EUR pm een redelijk luxe leventje.

Maargoed, mocht het er uiteindelijk van komen... dan wil ik natuurlijk wel een vrij staand huis met zwembad (dus niet in de grote stad) in de Filipijnen ;)

Ronny55

Citaat van: intered op maandag 15 september 2014, 21:14:34
Citaat van: LMBen op maandag 15 september 2014, 20:59:46
Correct Ronny â,¬1500 kan je prima van leven in de phil.
Zorg wel dat je ziekenfonds geldig blijft anders moet je net als ik vluchten.


hmm, zulke bedragen verbaast me wel een beetje. Had verwacht dat het een stuk minder zou zijn. Ik woon op mezelf en heb voor 1500 EUR pm een redelijk luxe leventje.

Maargoed, mocht het er uiteindelijk van komen... dan wil ik natuurlijk wel een vrij staand huis met zwembad (dus niet in de grote stad) in de Filipijnen ;)

Ja, het klinkt hoog , maar je kan hier niet met de rug tegen de muur leven . De 150 euro die ik maandelijks aan de kant leg voor ziektekosten, 150 per maand voor mijn jaarlijkse trip naar  :belgiesmiley: die zitten daar ook in. Als je natuurlijk comfortabel met de rug tegen de muur kunt leven, ik kan dat niet, dan voel ik me niet goed, dan kom je met 1000 euro ook rond. Daar zijn er genoeg die hier zo leven  :floet: . Neen, bedankt dan blijf ik liever in  :belgiesmiley: of  :eu: . Dromen mag he , maar wel realitisch blijven, voetjes op de grond houden anders ga je naar de haaien, daar zijn al genoeg voorbeelden van. Vol verwachtingen naar de  :smiley-philippines: en met hangende pootjes terug. Niet zo heel lang geleden nog een Fransman een vliegtiket betaald om terug te kunnen(intussen wel netjes teruggekregen). Zo zijn er meer die hier gewoon niet meer weg kunnen omdat ze de reis niet kunnen betalen.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.