Wat trekt je aan om in de Filippijnen te wonen, werken, etc.

Gestart door Rich, woensdag 30 juli 2014, 07:30:06

Vorige topic - Volgende topic

Amice

Citaat van: intered op maandag 15 september 2014, 21:14:34
Citaat van: LMBen op maandag 15 september 2014, 20:59:46
Correct Ronny â,¬1500 kan je prima van leven in de phil.
Zorg wel dat je ziekenfonds geldig blijft anders moet je net als ik vluchten.


hmm, zulke bedragen verbaast me wel een beetje. Had verwacht dat het een stuk minder zou zijn. Ik woon op mezelf en heb voor 1500 EUR pm een redelijk luxe leventje.

Maargoed, mocht het er uiteindelijk van komen... dan wil ik natuurlijk wel een vrij staand huis met zwembad (dus niet in de grote stad) in de Filipijnen ;)
Afhankelijk waar men wil gaan wonen varieeren de prijzen voor woningen met pool.
Kijk hier maar even voor voorbeelden wat er zoal te huur is(provincie en plaats zijn in te geven)
http://www.olx.ph/index.php/view+classifieds/id/53457275/Batangas++Beach+House+for+RENT?referralKeywords=house+for+rent&event=Search+Ranking,Position,2-8,28#advertisementDetails

Hoe hoger de eisen des te meer duurder het wordt maar dat is overal zo.
Er zijn buiten manila enz. plaatsen genoeg waar het goed toeven is.
Er zijn bv ook vrijstaande huizen in een subdivision met gemeenschappelijke swimmingpool voor de deur, die zijn een stuk goedkoper.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Amice

Citaat van: Ronny55 op maandag 15 september 2014, 21:41:04
Citaat van: intered op maandag 15 september 2014, 21:14:34
Citaat van: LMBen op maandag 15 september 2014, 20:59:46
Correct Ronny â,¬1500 kan je prima van leven in de phil.
Zorg wel dat je ziekenfonds geldig blijft anders moet je net als ik vluchten.


hmm, zulke bedragen verbaast me wel een beetje. Had verwacht dat het een stuk minder zou zijn. Ik woon op mezelf en heb voor 1500 EUR pm een redelijk luxe leventje.

Maargoed, mocht het er uiteindelijk van komen... dan wil ik natuurlijk wel een vrij staand huis met zwembad (dus niet in de grote stad) in de Filipijnen ;)

Ja, het klinkt hoog , maar je kan hier niet met de rug tegen de muur leven . De 150 euro die ik maandelijks aan de kant leg voor ziektekosten, 150 per maand voor mijn jaarlijkse trip naar  :belgiesmiley: die zitten daar ook in. Als je natuurlijk comfortabel met de rug tegen de muur kunt leven, ik kan dat niet, dan voel ik me niet goed, dan kom je met 1000 euro ook rond. Daar zijn er genoeg die hier zo leven  :floet: . Neen, bedankt dan blijf ik liever in  :belgiesmiley: of  :eu: . Dromen mag he , maar wel realitisch blijven, voetjes op de grond houden anders ga je naar de haaien, daar zijn al genoeg voorbeelden van. Vol verwachtingen naar de  :smiley-philippines: en met hangende pootjes terug. Niet zo heel lang geleden nog een Fransman een vliegtiket betaald om terug te kunnen(intussen wel netjes teruggekregen). Zo zijn er meer die hier gewoon niet meer weg kunnen omdat ze de reis niet kunnen betalen.

Nee hoog is dat  niet want naast de reservering voor ziektekosten en terug ticket dient men ook nog eens rekening te houden met valutakoersen. Als de Euro-PHP op 1=65 staat is het makkelijker dan nu die op 56-57 te boek staat. Met de huidige wisselkoers kom je met â,¬ 1500 uit op Php 84000 dat is feitelijk niet weinig, niet veel maar net genoeg.
Het wordt ook wel weer makkelijker als beide reserverings potjes goed gevuld zijn.

Diegene die van â,¬ 1000 moeten rondkomen, zullen in veel gevallen bijverdienen of een afbetaald eigen huis bezitten.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent