Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Masbate. Onbekend maakt onbemind.

Gestart door Rich, dinsdag 5 augustus 2014, 22:39:02

Vorige topic - Volgende topic

Rich

Iedereen kent Boracay, Palawan, Cebu, Banaue rijstterrassen, Bohol enz.

Maar er is een eiland dat ongetwijfeld weinigen kennen, doordat er vrijwel geen toerisme is, waarschijnlijk omdat het niet makkelijk te bereiken is.  MASBATE.



Masbate ligt in de Bicol region en ligt ongeveer in het midden van de Filippijnen, makkelijk te herkennen want het heeft de vorm van een hand.
Het behoort tot de armste eilanden van het land. Ten noorden van het eiland liggen de eilanden Ticao en Burias, twee eilanden die meer en meer bekend raken bij de toerist.


Zowel op Masbate als de omringende eilanden vindt je diverse resorts en die zijn gelegen aan de kust. Veel hagelwitte stranden kunnen de vergelijking aan met Boracay.
Mijn echtgenote is geboren op het eiland Masbate en ik ben er 3x geweest, er is veel ongerepte natuur en er zijn prachtige stranden, ideaal voor mensen die op zoek zijn naar rust. Ook ideaal om te snorkelen en te duiken.


De bevolking is er bijzonder gastrvrij en vriendelijk. Daar loopt men niet te bedelen, of te verkopen, maar ze vinden het prachtig om een gesprek aan te gaan. Als je op de kade van de haven van Masbate staat en het weer is helder dan kan je de Mayon vulkaan in Legaspi zien. Verder zijn er tal van bezienswaardigheden op het eiland, waaronder de bekende Rodeo, diverse Fiesta's waarvan de fieste in Cataingan een hele bekende is, zandbanken met daar omheen honderden meters ondiep en helder water, watervallen enz.

Zeker de moeite om eens te passeren als je de drukke toeristenplaatsen wilt vermijden.  Masbate is te bereiken per boot of vliegtuig. Zest vliegt 2x per dag naar Masbate City vanaf Manila. Vanaf Cebu vliegt Cebu Pacific rechtstreeks naar  Masbate City.

Onbekend maakt onbemind, dus voor diegenen die wel eens iets anders willen, hier een foto-impressie.




Halea Nature park Monreal


porta Vega Dimasalang Masbate






Nette resorts.


Golden beach resort Masbate


Fiesta Cataingan


Buntod sandbar Masbate




Aan de haven van Masbate City


Placer Masbate


resort Placer Masbate.

Enjoy and have a lot of fun  :thumb:



Rich de Nederbelg.

janvanderijt

prachtig eiland zal ook wel niet zo duur zijn als boracay :applaus:

Ifugao

Nooit geweten. Ziet er mooi uit. Weer eens iets om te ontdekken. Bedankt!  :thumb:

gosternokke

Citaat van: janvanderijt op woensdag  6 augustus 2014, 04:24:58
prachtig eiland zal ook wel niet zo duur zijn als boracay :applaus:


  Zal wel niet ,buitenlandse toeristen komen daar nauwelijks  vrees ik . Voornamelijk locale toeristen.


    @ Rich, Mooie fotoos, is Masbate per vliegtuig berijkbaar, of ferry ?    Heb wel eens gehoort dat je er ook met de walvishaaien kan zwemmen, want Donsol dat heel bekend is om zijn walvishaaien ligt er schuin tegenover aan de andere kant van het water, dus zou waar kunnen zijn.

Enige waar ik Masbate wel eens van hoorde was het jaarlijkse ,, Rodeo masbate,,    Wel eens gehoord dat het binneland vrij dor is en vooral uit grasland bestaat waar die koeien dan lopen ?

Ronny55

Citaat van: gosternokke op woensdag  6 augustus 2014, 09:45:04
Citaat van: janvanderijt op woensdag  6 augustus 2014, 04:24:58
prachtig eiland zal ook wel niet zo duur zijn als boracay :applaus:


  Zal wel niet ,buitenlandse toeristen komen daar nauwelijks  vrees ik . Voornamelijk locale toeristen.


    @ Rich, Mooie fotoos, is Masbate per vliegtuig berijkbaar, of ferry ?    Heb wel eens gehoort dat je er ook met de walvishaaien kan zwemmen, want Donsol dat heel bekend is om zijn walvishaaien ligt er schuin tegenover aan de andere kant van het water, dus zou waar kunnen zijn.

Enige waar ik Masbate wel eens van hoorde was het jaarlijkse ,, Rodeo masbate,,    Wel eens gehoord dat het binneland vrij dor is en vooral uit grasland bestaat waar die koeien dan lopen ?
Misschien eens aandachtig lezen .....staat er duidelijk bij.  :jajaja:  :lachen:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.


Alex

Ik zou graag dit eiland willen bezoeken. Aangezien er er ook duikmogelijkheden zijn en een resort houdt dus in dat er wel toeristen komen. Enig idee wie deze toeristen zijn en waarvoor zij voor dit eiland gekozen hebben.

Is er ook enige vorm van avondleven,  zoals een gezellig biertje drinken en diverse mensen ontmoeten ergens op een terrasje of cafe.

Kan je ook een scooter huren ?



Rich

De resorts worden voornamelijk bezocht door de beter bemiddelde filipino met hun familie, en af en toe een foreigner met de familie.

Masbate is ok als je rust wilt, maar er is vrijwel geen vertier.  Scooters kan je huren, maar ver gaan toeren is mij al meerdere keren afgeraden omwille van de NPA op het eiland dus niet veilig zeggen ze.
De  toeristen die ik ben tegengekomen op het eiland waren daar om hun vriendin of met hun vrouw de familie te bezoeken. In september ben ik 1 buitenlander (Deen) tegengekomen.

Verwacht ook geen al te grote luxe in de resorts. Om te duiken moet je naar het eiland Ticao want rondom Masbate zelf is er niets speciaals om te duiken.

Rich de Nederbelg.

Rich

Lees zojuist dat er weer een nieuw resort is geopend in Masbate. Francjoreen beach resort : http://francjoreen.com
De website is vrij pover en ik zie geen rates en geen menukaarten.

Een paar jaar geleden zag ik het voor het eerst, een totaal vervallen boeltje, en nu dus totaal gerenoveerd.
Dat zijn momenteel 3 resorts naast elkaar in Pasiagon-Placer Masbate.
Twee eigenaars zijn buitenlanders en zo komt er daar toch een beetje leven in de brouwerij  :thumb:

Rich de Nederbelg.

Rich

Rich de Nederbelg.