eerste bezoek aan de filipijnen wat allemaal nodig

Gestart door drikvis1968, dinsdag 19 augustus 2014, 11:12:10

Vorige topic - Volgende topic

Herbie

Citaat van: peldoman op dinsdag 19 augustus 2014, 17:20:30
Heb pas gelezen, op deze site of internet, dat er in 2015 een vaccin is voor ? dengue of rabiës???

Ja dat is er ook voor Aids en Ebola. :denk: :benweg:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Rich

Citaat van: peldoman op dinsdag 19 augustus 2014, 17:20:30
Heb pas gelezen, op deze site of internet, dat er in 2015 een vaccin is voor ? dengue of rabiës???

Voor Dengue  :jajaja:
Rich de Nederbelg.

boldy

Citaat van: josv op dinsdag 19 augustus 2014, 14:21:07
Citaat van: drikvis1968 op dinsdag 19 augustus 2014, 11:12:10
beste lezers

misschien een domme vraag maar wat heb je allemaal nodig voor een kort verblijf in de filipijnen
- volstaat de belgisch standaart id of moet je een internationaal reispas hebben


Yep, domme vraag......  :lachen: :lachen:

domme vragen bestaan niet en vragen staat vrij.  :jajaja:
ikzelf heb hepatitus A+B en ik neem de buiktyfus prik.
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Fail_over

Citaat van: bananacreek op dinsdag 19 augustus 2014, 16:28:43
door een dolle hond in zijn bil werd gebeten

In 2008 had ik Asawa op de chat en vertelde dat de jongste gebeten was tijdens het vangen van een rat. Nou, ik gelijk dat ze naar de dokter moest een tetanus spuit halen enz enz, maar dat was niet nodig volgens haar.
Na 2 dagen was er van de beet niets meer te zien en heeft er nooit meer last van gehad.

Ze kunnen daar gewoon wat meer hebben.  :weetikniet:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

gosternokke

Ja als je daar ben opgegroeid heb je weerstand tegen dat soort dingen. Rabies kan in pricipe bij ale zoogdieren voorkomen, wist ik niet

   http://www.rivm.nl/Documenten_en_publicaties/Algemeen_Actueel/Veelgestelde_vragen/Infectieziekten/Veelgestelde_vragen_Rabies

gosternokke

Citaat van: Amice op dinsdag 19 augustus 2014, 13:51:57
Citaat van: jens op dinsdag 19 augustus 2014, 13:42:56
Citaat van: Amice op dinsdag 19 augustus 2014, 12:08:46
Nu ken ik toch een aantal  :nederlandsevlag: die veelal zonder koffer naar de phils vertrekken en enkel handbagage hebben.

Paspoort- GELD- kleding
Dat is het meest noodzakelijke. Het meeste kun je hier toch wel kopen en stimuleert meteen de economie van een derde wereld land.  :thumb:
alleen grote maten kleding word moeilijk..
 

Dat ligt er maar net aan wat men wilt:
Er zijn hier alteration shops genoeg die voor een redelijke  prijs je een kostuum/broek of wat dan ook aan meten.
Zo ook met op maat gemaakte schoenen, zelfs van echt slangeleer heb ik ze gezien gemaakt voor een  :nederlandsevlag:.

In handvaardigheid zijn ze toch redelijk goed hier en meestal ook redelijk snel.  :thumb:


   Nakita ko sa link na ito , mensuit for less than 8000 pesos daw

    http://manilarules.com/2013/07/02/buy-a-custom-made-suit-in-quezon-citys-kamuning-market-for-under-p8k/


   Huwag na bili ng  snake leather shoes sa Pinas,  baka na coficate sa airport sa Amsterdam, stricto naman doon .

Blauwvinger

Paspoort, vliegticket, geld bankpasje en creditcard.
Inentingen: DTP prik. (Diftery, Tetanis, Polio)  en Hepatites A en B.
Verder aan teraden  ( Vooral als je tussen door op een mark van een kraampje eet)  een prik tegen Tyfus.
Tip: eet in goed restaurant of gewoon zelf koken.

Veel t-shirts en korte broekjes. zwembroek, En petje of hoedje.
Of luchtig hemd met lange mouwen en luchtige broek.
En luchtig regen kleding. een poncho? of hoe heet zo`n ding.

Zonnebrand creme en DEET tegen muggen.

Voor de rest? Een goed portie nuchter verstand en onderbuik gevoel, want je word daar zo geript.

Chocola? Dat word in no time ,,drap,, veel te warm daar. :atyourservice:

Wens je een goede reis :thumb:

( Ga je gf daar ontmoeten? )




Ifugao

Citaat van: peldoman op dinsdag 19 augustus 2014, 17:20:30
Heb pas gelezen, op deze site of internet, dat er in 2015 een vaccin is voor ? dengue of rabiës???

Voor rabies bestaat al jaren een vaccin.

Amice

Citaat van: gosternokke op dinsdag 19 augustus 2014, 20:48:53
Citaat van: Amice op dinsdag 19 augustus 2014, 13:51:57
Citaat van: jens op dinsdag 19 augustus 2014, 13:42:56
Citaat van: Amice op dinsdag 19 augustus 2014, 12:08:46
Nu ken ik toch een aantal  :nederlandsevlag: die veelal zonder koffer naar de phils vertrekken en enkel handbagage hebben.

Paspoort- GELD- kleding
Dat is het meest noodzakelijke. Het meeste kun je hier toch wel kopen en stimuleert meteen de economie van een derde wereld land.  :thumb:
alleen grote maten kleding word moeilijk..
 

Dat ligt er maar net aan wat men wilt:
Er zijn hier alteration shops genoeg die voor een redelijke  prijs je een kostuum/broek of wat dan ook aan meten.
Zo ook met op maat gemaakte schoenen, zelfs van echt slangeleer heb ik ze gezien gemaakt voor een  :nederlandsevlag:.

In handvaardigheid zijn ze toch redelijk goed hier en meestal ook redelijk snel.  :thumb:


   Nakita ko sa link na ito , mensuit for less than 8000 pesos daw

    http://manilarules.com/2013/07/02/buy-a-custom-made-suit-in-quezon-citys-kamuning-market-for-under-p8k/


   Huwag na bili ng  snake leather shoes sa Pinas,  baka na coficate sa airport sa Amsterdam, stricto naman doon .

wala akong problema sa aking lamsleather jacket, kaya bakit ganyan sa iyong sapatos?

salamat sa link mo.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

gosternokke

Eh, syempre  Amice yung lambseathers walang problema.   Maar al s jij  met slangeleer of krokedilleleer  schoenen naar  :nederlandsevlag:  komt en je treft toevallig  een vervelende douanier  ,   die nog een paar punten wil scoren bij zen chef,   dan kan het zomaar zijn dat je ze kwijt ben en nog 200 euro boet mag betalen ook.

Nou zijn niet alle soorten slangeleer en krokodilleleer verboden  om :nederlandsevlag:  in te brengen.   maar als leek weet  je niet welke.


Ja dat over die Kamuning Market kwam ik toevallig tegen.  Kende ik trouwens helemaal niet.   Kom wel eens of Farmersmarket in Cubao, maar deze nooooooit van gehoord.

  Nou maakt men schoonmoeder altijd pakken en barongs voor mij, was haar beroep kleermaakster, maar die is half verlamd geraakt . Dus ik moet omzien naar een ander plekkie .

  In  :nederlandsevlag: laat ik herenkostuums aanmeten op de welbekende Bazaar in Beverwijk, en die worden dan in Turkye gemaakt  voor een zacht prijsje.

Maar ja daar kan ik niet voor een barong terecht  :biggrinn: