Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

emigreren naar de fils

Gestart door pagud, maandag 15 september 2014, 12:12:46

Vorige topic - Volgende topic

pierrevanwies

luke,

  dat was zo voordien maar sinds een jaar is dat verandert,belgen die niet zijn ingeschreven in hun ambassade kunnen geen paspoort

  meer aanvragen,enkel bij verlies vervallen, diefstal enzo nog een voorlopig reisdocument.....

bananacreek

Mijn paspoort is verlengd via de Ambassade en zou in Nederland gemaakt zijn maar later hoorde ik dat het in Malaysia gemaakt werd...... :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet:

Zonder geldig visum voor de  :smiley-philippines: mogen ze geen nieuw  :nederlandsevlag: paspoort via de ambassade afgeven en ik had geluk dat mijn ACR net vernieuwd was en ze alvast in Cebu een comp. print konden geven.... :thumb: :thumb: :happy: :happy: :happy: :happy:

Vriendelijke mensen op de Cebu City Imm... :thumb: :thumb:

10 jaar geldig met permanente toegang tot de Hemel......... :thumb: :happy: :happy: :ripba8: :ripba8:




Cosyns Guy

Citaat van: Luke op zaterdag 11 juni 2016, 01:42:33
Om een nieuw paspoort aan te vragen (verlengen bestaat niet meer) kan iedere Belg bij de Ambassade terecht, ingeschreven of niet. In BE ben je verplicht te registreren in het gemeentehuis/stadhuis waar je officieel woont (domicilie). We hebben nog een stemplicht voor federale verkiezingen, zelfs als niet in BE woont. Dus de Ambassade heeft de functie van gemeentehuis/stadhuis voor Belgen die officieel in dat land wonen.

Hoe dat in Nederland is weet ik niet.
Ben je fout in Luke,als men in het buitenland woont als Belg zijnde heb je geen opkomstplicht bij verkiezingen.U moet eerst een aanvraag indienen tot deelname aan de federale en de Europese verkiezingen
En stemplicht bestaat niet,je moet wel opkomen maar men kan je niet verplichten te stemmen.
Lokale, provinciale en regionale verkiezingen kan je zowiezo niet aan deelnemen als je geen domicilie hebt in Belgie.
Snap trouwens niet waarom je zou moeten stemmen als je in het buitenland gedomicilieerd bent ?
Je bent toch uitgeschreven uit Belgie en dan hebben ze nog het lef om je te vragen om te kiezen.....

Ronny55

Citaat van: Cosyns Guy op dinsdag 14 juni 2016, 20:33:10

Snap trouwens niet waarom je zou moeten stemmen als je in het buitenland gedomicilieerd bent ?
Je bent toch uitgeschreven uit Belgie en dan hebben ze nog het lef om je te vragen om te kiezen.....
Sorry maar helemaal akkoord ben ik daar niet mee. Ben idd in  :belgiesmiley: Uitgeschreven, maar betaal wel, samen met nog honderden Belgen hier, belastingen en sociale zekerheid aan de  :belgiesmiley: regering. Niet dat ik er gebruik van zal maken, maar vind toch dat we het recht moeten hebben om te kiezen wie dat belastingsgeld mag opsmodderen  :weetikniet:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Luke

Citaat van: Cosyns Guy op dinsdag 14 juni 2016, 20:33:10
Citaat van: Luke op zaterdag 11 juni 2016, 01:42:33
Om een nieuw paspoort aan te vragen (verlengen bestaat niet meer) kan iedere Belg bij de Ambassade terecht, ingeschreven of niet. In BE ben je verplicht te registreren in het gemeentehuis/stadhuis waar je officieel woont (domicilie). We hebben nog een stemplicht voor federale verkiezingen, zelfs als niet in BE woont. Dus de Ambassade heeft de functie van gemeentehuis/stadhuis voor Belgen die officieel in dat land wonen.

Hoe dat in Nederland is weet ik niet.
Ben je fout in Luke,als men in het buitenland woont als Belg zijnde heb je geen opkomstplicht bij verkiezingen.U moet eerst een aanvraag indienen tot deelname aan de federale en de Europese verkiezingen
En stemplicht bestaat niet,je moet wel opkomen maar men kan je niet verplichten te stemmen.
Lokale, provinciale en regionale verkiezingen kan je zowiezo niet aan deelnemen als je geen domicilie hebt in Belgie.
Snap trouwens niet waarom je zou moeten stemmen als je in het buitenland gedomicilieerd bent ?
Je bent toch uitgeschreven uit Belgie en dan hebben ze nog het lef om je te vragen om te kiezen.....

http://diplomatie.belgium.be/nl/Diensten/Diensten_in_het_buitenland/Deelname_aan_verkiezingen

Ok het is kiesplicht dan.
Twee keer heb ik een kiesbrief ontvangen voor de Federale verkiezingen via de ambassade in de laatste 20 jaar.
Bij de laatste federale verkiezingen werden we vrijgesteld omdat er geen tijd genoeg was.

Je kan kiezen hoe je wil stemmen. Dat noemt men het "inschrijven".
Je kan het allemaal aan je laars lappen natuurlijk...

Dat van geen biometrisch paspoort voor niet ingeschrevene is een nieuwe regeling die ik nog niet wist...


pierrevanwies


Sorry maar helemaal akkoord ben ik daar niet mee. Ben idd in  :belgiesmiley: Uitgeschreven, maar betaal wel, samen met nog honderden Belgen hier, belastingen en sociale zekerheid aan de  :belgiesmiley: regering. Niet dat ik er gebruik van zal maken, maar vind toch dat we het recht moeten hebben om te kiezen wie dat belastingsgeld mag opsmodderen  :weetikniet:
[/quote]

   :denk:    toch vreemd ronny55 ,ik ben ook ingeschreven in de   :belgiesmiley:  ambassade en al het gene dat van mijn bruto pensioen wordt

   afgehouden is de voorheffing op jaarlijkse belastingen en apart nog eens een inhouding begrafenisvergoeding.

    wil maar zeggen dat er dus niks wordt afgehouden voor in houding algemene ziekteverzekering.

Luc

Dan komt u misschien niet aan het drempelbedrag voor inhouding van ziv. 1709€ bruto als gezinshoofd of 1442€ bruto als alleenstaande.

De maandelijkse ZIV-inhouding bedraagt 3,55% van het brutobedrag van de pensioenen (inclusief de overgangsuitkering en de buitenlandse pensioenen vanaf 01/2013) als het totaal maandelijks brutobedrag van de pensioenen, renten en aanvullende voordelen de drempel overschrijdt die vastgelegd werd bij wet (onderscheid 'alleenstaande' of 'met gezinslast').

http://www.onprvp.fgov.be/NL/profes/payment/deduction/health/paginas/default.aspx

There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.